Idd lastig, vind het wijzerblad etc van de airborne mooier maar van de avenger de kast en lunette … al met al prima duo
Poh heel erg lastig. De ultieme 2 piece collectie.
Ik denk zoiets
.Maar ja zoiets zou ook wel gaaf zijn:
.Nou ja. We zien wel wat de toekomst brengt
Mijn ultieme 2 piece collectie zal altijd uit een chronograaf en een duiker bestaan. Eerder zou ik dan zonder nadenken een Speedmaster en een Submariner hebben gezegd.
Een 2 piece collectie zou echter ook betekenen dat in ieder geval de waterdichte van de 2, de duiker dus, zonder risico altijd en overal gedragen moet kunnen worden. Dat sluit bij nader inzien de Sub uit. Daarvoor kies ik nu de Wolbrook Skindiver, omdat die esthetisch het meest aan mijn idealen voldoet, de kwaliteit meer dan prima is en hij niet meer kost dan nodig.
Op het gebied van chronografen was mijn grail de Blancpain Air Command, waarvan een origineel voor mij onbetaalbaar is en de re-issue toch nog erg prijzig. Inmiddels heb ik op dit punt een nieuwe grail in de vorm van de Leonidas CP-2. Die is absoluut verantwoord, is lekker onder de radar en, hoewel zeldzaam goed en tegen een aanvaardbaar bedrag te krijgen.
Dus: mijn ultieme 2 piece collectie zou nu bestaan uit een Wolbrook Skindiver en een Leonidas CP-2. Plaatjes kunnen jullie zelf wel vinden op het net.
Optie 3 kun jij ook nog wel maken
Die GMT is echt sexy…
Haha wat is optie 3?
Tja, ik hoef natuurlijk naar niemand te luisteren omdat de hele bubs gewoon in m’n bezit is.
Mijn idee, op dit moment, is dat ik gewoon bar weinig zou willen hebben wat ik niet al heb. Spelen een Breguet, Calatrava, of Goldfeather in edelmetaal wel eens mee in mijn gedachtgang? Jazeker wel. Maar ga ik er daadwerkelijk achteraan? Neuh.
Het is verleidelijk voor velen om het steeds hogerop te zoeken, maar eerlijk gezegd zie ik daar ook complicaties, in die zin dat de waarde dan zo hoog wordt dat ik met verzekeringen en externe kluizen moet gaan klootviolen op een manier die ik niet fijn vind.
Bovendien moet je je afvragen wat de meeropbrengst dan nog is. Die staat in zekere scenario’s gewoon absoluut niet meer in verhouding tot het geld wat je neer moet leggen.
Een soort van on-topic: De ultieme two-piece moet wel draagbaar blijven en fatsoenlijk te servicen zijn.
Om het betaalbaar en grijs te houden…
Voor allebei eventueel nog een donkerbruin en/of zwart leren bandje erbij… maar ik zou waarschijnlijk wel kunnen leven met deze combo
Die Seiko is echt heel mooi maar ik trek glimmende bezels niet zo.
BB54 is schitterend.
Bijvoorbeeld de twee PP’s die jij nu in bezit hebt. Daar zou ik ook mee kunnen leven en ik niet alleen waarschijnlijk
Haha oh ja zeker geen straf!
Een “oude” Seiko 5 met 10bar (dacht dat alleen de Sports modellen dat hadden) en een 4R uurwerk?
Is dat een Japan only model?
Mooie combi
Ik zit daar zelf ook mee met die gedachten. En ik vind als je een collectie hebt waar je tevreden mee bent hoeft het niet altijd meer! En soms komt er iets dan juist iets op je pad wat speciaal is en niet perse duurder of hoger in rang is. Mooi gezegd @Fate_Amenable_To_Change
Allemaal mooie horloges maar geen goede duo’s. Er moet iets robuusters bij voor op het strand of aan het zwembad.
Mijn ultieme 2 piece en waarschijnlijk wat er overblijft van de huidige collectie mocht ik de hobby ooit beu zijn en alles verkopen.
Beetje saai, maar hé, zo ben ik

Mag je dit nog een hobby noemen
Zeker wel, begonnen met diesels en swatch om vervolgens na 10 jaar via veel seiko’s hier bij uit te komen.
Maar voor nu hobbyen we vrolijk verder
Setje A heb je alles wat je ooit nodig zal hebben. Op een doxa na misschien . Klassiek en toch sportief. BB58, tja vind ik beetje vlees nog vis.