Wat is jouw ultieme 2 piece collectie

2-piece vind ik wel heel lastig. :face_with_peeking_eye:

Misschien dit setje.
Keuze A

Of dit setje.
Keuze B

Setje
  • Keuze A
  • Keuze B
0 stemmers

Maar misschien dat een 3-piece de oplossing is. :grin: :raised_hands:

3 likes

Ah ja, kan me dat ook voorstellen!

En zou ook snappen dat het mijn beperking is van het niet in het echt gezien hebben van die Shunbun.
Kan me voorstellen dat deze in het echt nog veel bijzonderder is dan al op de foto’s.

1 like

Het is een beest van een horloge. Een echte sportbonker, maar dan subtieler dan je zou verwachten. De plaat neigt tussen zilver en lichtroze, het is heel subtiel, maar erg veranderlijk. De high intensity titanium legering is taai als lint, het is echt een heel erg duurzaam materiaal wat uiteraard veel lichter draagt dan staal. Het krast ook minder snel. Sterker nog, staal krast op dit titaan. :slight_smile: De Shunbun is zonder meer één van de betere Grand Seiko’s die ze ooit hebben uitgebracht. Althans, in mijn optiek.

Ik heb de notie dat ik contrast of veel kleuren “moet” hebben opgegeven. In principe zou ik ook 18 lichte horloges met lichte plaat kunnen hebben, want ik ben er inmiddels achter dat ik dat gewoon graag draag.

Op dit moment vind ik champagne even mooier dan de lila pauze. Dat kan een honeymoon fase zijn, maar het kan ook zo maar blijvend zijn. Daarom heb ik die KS, de SBGW231, de Santos, de JLC, de Serica en de Ferrovie dello Stato er ook nog allemaal bij in het licht / wit / zilver,

Misschien is het seizoensgebonden, 's winters grijp ik iets vaker naar donker.

Ja, maar dan zou ik de 62MAS en de Speedmaster houden, de BB58 er uit bonjouren, en een dress watch bij kopen, of misschien zoiets als een Breitling Top Time B31 driehandertje. Op leer.

Want je draagt best vaak overhemden, merk ik, en dan zijn twee duikers eigenlijk niet gepast.

2 likes

Voor mij op dit moment …

En de chronomat

Maat is goed, draagt alle twee prettig … en het mooie is dat de basis standaard is maar alle twee wat extra’s hebben met de mooie wijzerplaten :grin::+1:

15 likes

Los van de secondewijzer op de Chronomat: Breitling is uitstekend bezig tegenwoordig.

2 likes

Niet mijn foto noch mijn bracelet.

Artikelcode AA1B411J0.

3 likes

tja, wellicht deze in combi, een dressy flieger en een duiker

maar ja, ik ben geen collectie-type en volgende week kan alles weer anders zijn :crazy_face:

9 likes

het zou zo maar ook dit kunnen zijn:

12 likes

Prachtig maar ik kan me maar niet ontdoen van de gedachte dat deze meer indruk zou hebben gemaakt zonder de bezel en een grotere plaat.

1 like

zoiets?

3 likes

Ja, maar dan in die cushion case. Ik hou van cushion cases.

1 like

Klopt, die specials gekoppeld aan in dit geval een voetballer hoeft van mij ook niet.
Maar … het valt ook niet op tijdens gewoon dragen :+1:

2 likes

Luister naar Hubertje @Fate_Amenable_To_Change

2 likes

Setje C met de Speedmaster en de meest kleurrijke

En dat is uiteraard jouw BB58

4 likes

Oke het zijn twee duikers maar verschillend genoeg maar zeker het mooiste :grin::+1:

3 likes

Welke van de twee zou je nr 1 zijn ?
:thinking:

De Santos blijft een mooi horloge

1 like

Dat is erg moeilijk, maar de Airborne (de linker) zou dat wel eens kunnen winnen denk ik :thinking:

2 likes

Absoluut de airborn

1 like

Ging iets fout met mijn post, dus ff opnieuw

7 likes