Zijn die niet duurder dan de rolex subs?
Klopt. Rond 10-12k ![]()
Vind ik in rolex sferen heel raar.
Is dat louter omwille van zeldzaamheid?
Is dit model niet veel duurder?
Ik begreep 10-12K duurder dan de vergelijkbare grote broer.
Is wel zonder originele stalen band
Ik ben in deze bevooroordeeld maar om ze duurder dan een Rolex sub te noemen zoals vorige posters is me een beetje kort door de bocht.
Als we rolex submariners en tudor submariners uit eenzelfde tijdperiode vergelijken is de Rolex variant toch echt nog duurder.
een tudor 79090 moet tussende 5 en 6k wel prima lukken een rolex 16610 ligt daar och echt boven.
Een tudor uit de eind 60-er jaren zal rond e 10k zijn denk ik zo, een rolex uit die tijd gaat daar ook boven.
Maar een vintage tudor straalt voor mij wel horlogeliefhebber uit. een rolex kan dat ook doen maar er is altijd een deel dat heb alleen voor de coronet draagt.
N.B. ik beweer niets, ik stel een vraag uit interesse en vooralsnog gebrek aan gedetailleerde eigen kennis.
Ik begrijp dus dat de Tudor niet duurder is dan een vergelijkbare Rolex, maar dat je voor minder dan het geld van de duurste Tudor subs ook een niet-zo-direct-vergelijkbare Rolex sub hebt?
Makes sense.
Lijkt me dan inderdaad ook dat als je met zo’n vroege Tudor rondloopt, je dat niet doet voor het merk dat op de plaat plakt.
Denk zelf niet duurder dan een Rolex maar eerste model wat @Baerttom poste staat vrij hoog op chrono24.
Weliswaar op staal en met papieren maar toch ![]()
Oke dit is misschien weer het andere uiterste ![]()
mooi setje…
Die CWC is ook wel lekker hoor. ![]()
De huidige stand der dingen suggereert dat dit mijn favoriete two piece zou zijn:
Eentje voor altijd en overal, eentje voor iets netter.
Ik twijfel wel of de Mt Iwate GS geen quartz had moeten zijn, zoiets:
Polletje dus:
- Grand Seiko quartz for the win
- Nee man, een handwinder met reliëfplaat is cooler
- Pfffff… Ik mis optie drie, namelijk:
Quartz, maar dat heeft vooral te maken met dat ik een champagne wijzerplaat veelzijdiger vind dan groen en niet of het een quartz of handwinder is. Veelzijdigheid is goud waard in een 2-piece collectie. Maar dat is natuurlijk erg subjectief.