Wat is jouw voorkeur? Leer of staal?

Het is mij opgevallen dat de forumleden zich regelmatig hoofdzakelijk met stalen banden vertonen of juist uitsluitend met leer. Wat is jou voorkeur en waarom?

1 like

Ligt aan het horloge vind ik. Kan er geen eenduidig antwoord opgeven.

1 like

Het mooist: Staal
Het fijnst: Rubber
Op het werk: Leer (soms staal)

1 like

Ik heb horloges op staal gehad en ook verschillende met leer. Persoonlijk vind ik het leuker om leer te dragen, omdat je verschillende kleuren leer hebt…

Hoe ligt dan de verhouding in je eigen collectie?

Voornamelijk leer, voor het gemak nato en voor in de vakantie op rubber.

Zo momenteel. Maar ik draag de speedmaster op zowel staal/nato/leer, dus het is eigenlijk een beetje gelijk.

Ben ze voortdurend aan het uitproberen / wisselen
valt geen peil op te trekken,
soms werkt staal en de andere keer leer / rubber of textiel.
heeft ook met kleur te maken, staal heb je niet in veel kleuren
en match je voornamelijk met de horlogekast, leer of ander materiaal kun je ook matchen met de wijzerplaat.

Ligt inderdaad aan het horloge, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met rubberbanden niet echt mooi.

Voorkeur voor leer, maar in de zomer liever staal.

Staal!

Staal, en vergeet perlon niet :wink:

2 likes

Staal.

Staal. Lekker pats en je kan er mee zwemmen en douchen enzo.

Een foto zegt soms meer dan woorden :smile:

Staal dus.

1 like

Beetje 50/50 eigenlijk. Afhankelijk van de stemming :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ligt er aan, als het warm is liever staal of nato in verband met zweet. In de winter vind ik leer fijner en mooier.

Echte dikke duiker hoort op staal imo.

Veel van het overige is super op leer.

1 like

Voor mij ligt dat vooral aan de klok.

Maar in z’n algemeen vind ik:
-metaal duurzamer. Dat gaat dan meestal op m’n daily wears.
-nato leuk om es even kort mee af te wisselen
-Leer leuk om af te wisselen vanwege de kleuren, de casual look, of juist een dressy look.
-Rubber praktisch. Het Is makkelijk schoon EN droog te krijgen. Dus dat heeft mijn voorkeur bij klussen en op vakantie.

Maar als ik maar 1 type band mocht hebben, dan metaal met een goeie fijnafstelling in de sluiting.

1 like

Ligt een beetje welk horloge, s’zomer is staal geschikter, ik draag met leer niet langer dan 1 dag
dit i.v.m zweten wat het leer aantast.