Ik draag mijn horloge graag met een leren band!!
Het draagt over het algemeen comfortabel (behoudens hoge zomerse temperaturen).
Voorts vind ik een band van leer bijzonder fraai ogen.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.
Eerlijk is eerlijk, ik vind leer echt het mooist! Maar ik merk wel dat metaal heerlijk makkelijk is. Heb mijn day date vaak dag en nacht om, op mijn werk, met hardlopen, slapen, douchen, zwemmen… Heerlijk als daily beater!
Nu je erover begint kom ik er inderdaad achter dat ik alleen maar leer heb. Mijn oude en goedkope jaren '80 casio daargelaten, maar die is meer voor wanneer ik dingen ga doen met een substantieel deuk en krasrisico.
Ik heb geen voorkeur voor staal of leer, maar het weer bepaalt grotendeels wat ik draag. Globaal draag ik mijn horloges in de zomer op staal, rubber of nato. In de zomer vind ik leer snel gaan zweten en stinken, voor mij een echte no-go. S’winters draag ik mijn horloges hoofdzakelijk op leer en NATO, en veel minder vaak op staal.
Heb nooit iets op staal, wel geprobeerd maar te zwaar, stroef, getik op je bureau van dat ijzer. Leer draagt fijn en laat de contouren van een horlogekast ook beter uitkomen.
Meerendeels leer, maar dat komt ook omdat het het best bij mijn collectie past. Maar ook staal voor mijn OWC diver, (alhoewel nu op een Gulf NATO), rubber op mijn Amphibia…
Draag bijna alleen maar rubber. Ik sport voor m’n werk, dus ideaal!
Vrije tijd/casual wissel ik leer, staal en nato af afhankelijk van horlogestijl en weersomstandigheid.
Ik draag vrijwel uitsluitend duikers. Nato vind ik daarbij het leukst staan en je kunt er eindeloos mee combineren. Daardoor heb je met 20 horloges in een keer 120 horloges! Maar in praktijk draag ik toch verreweg 't meest rubber banden. Dit draagt, vind ik, het fijnst en daarnaast vind ik het bij de meeste duikers ook nog eens prima staan.
Staal wel mooi om te zien maar ik heb altijd ruzie met mijn behaarde armen welke haren zich een plekje tussen alle scharnierpunten van de metalen band nestelen.