Wat is jouw voorkeur? Leer of staal?

Ik krijg een leren band zelden op precies de goede maat. Zitten altijd net iets te los helaas.
Daarom sterke voorkeur voor staal. In de zomer vind ik rubber ook prettig.

1 like

Voorkeur voor staal, als het niet anders kan dan leer. Rubber: brrrrr > gerecyclede condooms, dat ga ik echt niet aan m’n polsjes hangen!

De grap is dat elk forumlid die dit leest, voortaan aan het volgende plaatje denkt als 'ie zijn rubberbandje omgespt :smile:

1 like

Leer :+1:

Maar voor mijn klokken staal :sunglasses:

2 likes

Voornamelijk op staal maar hou wel van de nodige afwisseling met leren banden en dan wel de goede kwalitatieve leren banden.

Rubber ben ik heel selectief in, ben gek op de Isofrane banden met de banden van Bonetto Cinturini als goede tweede. Rubber moet wel van goede kwaliteit zijn, dus niet de siliconen banden.

Ik ben geen liefhebber van NATO, nooit geweest.

Ik combineer van alles (mesh, nato, zulu, leer etc … ) wel. Het hangt allemaal absoluut van het horloge af, wat ik aan heb en hoe ik me die dag voel. Niet elk horloge kan bijvoorbeeld een Nato of Zulu hebben. Voorkeur gaat uit naar staal, maar een goede lerenband word ik ook erg blij van :smile:

1 like

Het hangt uiteraard ook af van het horloge, sommigen hebben last van het bekende “Sumo-syndroom”, door de te lange lugs ontstaat er een gat tussen tussen de kast en de band, niet mooi. Daar kun je dan eigenlijk alleen de originele stalen band of een NATO gebruiken.

1 like