Ben heel benieuwd hoe lang jullie je horloges in bezit hebben of houden.
Vandaag de vraag: Wat is jullie allereerste horloge die je nog bezit.
Hier mijn Pulsar uit 1985. Nieuw gekocht in november of december 1985 in Groningen. De naam van de juwelier weet ik niet meer, maar het was in de Oude Boteringestraat vlakbij de brug. (Weet iemand de naam van de juwelier nog?).
Ik had net mijn dienstplicht erop zitten en zou vervolgens beginnen op de Koninklijke Militaire School (toen nog in Weert) in januari 1986. In de meldingsinstructie stond onder andere dat je een horloge moest hebben.
In die tijd moest je dus gewoon naar een juwelier, dus ik op zoek.
Schaap en Citroën bestond toen ook al, maar wat daar lag vond ik te te duur voor “gewoon” een horloge 🫢. Als ik toen wist, wat ik nu weet…
Dus uitgekomen bij de juwelier / horlogemaker in de Oude Boteringestraat. De man had een lange witte stofjas aan, uilenbril en grote grijze snor kan ik mij nog herinneren.
Daar mijn allereerste horloge gekocht, die ik nu nog heb. Gelukkig al die tijd bewaard en onlangs voorzien van nieuw batterijtje en hij loopt prima! Bandje is wat rammelig maar heeft ook zijn charme . De Pulsar heeft nooit onderhoud gehad, alleen af en toe een nieuwe batterij. Heeft mij goed “dienst” gedaan .
Seiko handopwinder geschat eind jaren 70 wat ik droeg op de middelbare school (lang geleden)
Zo blij dat ik 'm nog heb! 32mm dus te klein om nu nog te dragen…
@ROC Leuk horloge, die Pulsar en gaaf dat je 'm nog hebt!
Het begon voor mij met een Casiootje en een paar Swatchjes. Maar die zijn helaas in de loop der jaren zoekgeraakt. Dus het horloge dat ik het langst heb is deze. Halverwege jaren '90 nieuw gekocht, nadat ik begin jaren '90 het merk ‘ontdekte’ en besloot dat ik er ooit een wilde. Dit horloge wakkerde in mij de horlogegekte aan. Hartstikke trots, natuurlijk en jarenlang als dagelijks horloge gedragen. Nu nog slechts heel af en toe en dan vooral op een natootje. Ik heb alles nog: de doos, boekjes, extra schakels en de, nog nette, stalen band. Het hele horloge is sowieso nog heel netjes. Gewoon een kwalitatief prima ding. Nooit een probleem mee gehad. Ik draag dan ook nog steeds graag horloges van dit merk en heb er op dit moment 4. Maar met deze begon het dus allemaal, bijna 30 jaar geleden.
Kies maar! van links naar rechts gesorteerd van oud naar nieuw. ( beginnend bij basisschool, eindigend bij middelbaar onderwijs)
Nummer 2 en 3 zijn trouwens onderdeel van het zelfde horloge. (analoge flip-up met een telefoonboek/rekenmachine er onder)
Alles hiervan heeft zwaar geleden, maar werkt nog wel.
Superleuk om te lezen dat je nog zoveel plezier beleefd aan de TAG.
Gaaf dat verder alles nog bewaard is gebleven. Ik denk dat ik destijds alle boekjes, doosje, sticker e.d. in de winkel heb achtergelaten en met een glimlach en met horloge om de pols naar buiten ben gelopen
Ergens rond de eeuwwisseling heb ik in Zwitserland meegedaan aan een Prijsvraag van een lifestyle magazine. volkomen by surprise heb ik de hoofdprijs gewonnen: dit horloge van Maurice Lacroix.
Inmiddels vind het niet meer zo mooi, en ik draag het ook nooit meer, maar het heeft wel de aanzet gegeven tot mijn horloge verslaving .
Deze kreeg ik ~27 jaar geleden van mijn ouders tijdens een bezoek aan het Hergé museum in België. Ik was toen een jaar of zes en waanzinnig fan van Kuifje.
Heeft niet meer het originele uurwerk, maar loopt netjes.
Mijn eerste, gekocht in 2014
Maurice Lacroix pontos chronograph.
Valjoux 7750 erin.
Weken/maanden over getwijfeld of ik echt dat soort geld aan een horloge zou uitgeven.
Nog altijd in bezit dus wordt echter nooit meer gedragen.
Niet mn allerallereerste maar wel de oudste tot nu toe. Jaren geleden, ik weet niet eens meer wanneer precies, gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag toen. Kan ook zo niet meer achterhalen welke dit is.