Wat is jullie allereerste horloge dat je nog bezit?

Ik vind hem wel heel mooi. Gewoon lekker houden joh​:slight_smile::slight_smile:

Mijn Pulsar die ik kreeg van mijn vrienden op mijn 16e verjaardag, met inscriptie :smiling_face_with_three_hearts: heel bijzonder om nog te hebben.

Draagt leuk op de originele bracelet die ik hier op het forum vond (zelfde horloge voor 2 tientjes, met zilveren plaat). Beiden dragen ook lekker op leer.

12 likes

ik heb al mijn horloges nog. Voor mijn eerste communie kreeg ik een Flik Flak, voor mijn plechtige communie een Baby G en voor mijn 16de een Swatch.

Hier een foto van de Flik Flak rond de pols van mijn dochter van 3. Uit de goede oude tijd dat ze nog kwamen in aluminium kast en met mineraalglas. Werkt helaas niet meer :cry:

9 likes

Heb mijn eerste horloge van een premium merk nog in bezit :blush: 34 jaar en nog steeds dragen :+1:t2:

17 likes

Seiko SNQ105P1 gekocht 12,5 jaar geleden toen ik ging trouwen. Draag hem nog regelmatig als ik wat netter gekleed ga. Daarvoor enkele Seiko’s gehad door de jaren heen maar niet meer in mijn bezit.

6 likes

Het allereerste horloge dat ik nu nog bezit? Deze:

Bijna 15 jaar geleden hier op het forum gekocht.

(Inmiddels wel met wat servicebeurten en bandenwissels achter de rug)

8 likes

Het eerste échte horloge dat ik kreeg van mijn ouders ergens jaren '80 en dat ik onlangs terug vond in een lade is deze Tissot

Je ziet aan de battlescars dat ik het toen niet zou nauw nam met mijn horloges :smirk:

Voorheen had ik al wel enkele Casio’s en Smart watches versleten, maar die heb ik niet meer.

9 likes

Seiko sports: gekocht toen ik 14 werd: helft eigen spaarcentjes, andere helft door mijn oom bijgelegd. Papieren zijn er ook nog bij.

1 like

Deze Prisma, was m’n eerste horloge; was een afdankertje ergens uit een laatje bij m’n oma. Zal denk ik ergens begin jaren 80 geweest zijn. Heb hem nog steeds al draag ik hem weinig.

En dit is m’n eerste serieuze zelf gekochte horloge, ook een Prisma. Gekocht in 1994 in m’n studententijd. Jarenlang m’n dagelijkse horloge geweest.
Loopt inmiddels niet goed meer op tijd; misschien eens tijd maken om het uurwerk te servicen. :sunglasses:

4 likes

Deze Citizen uit 1971, doosje heb ik ook nog.

5 likes

Mijn trouw horloge .
Zowel dame als horloge nog alhier .

7 likes

Hoe smart waren de watches in de jaren '80? :face_with_monocle:

1 like

2000 Seiko chrono. Quartz natuurlijk!
Is wel toe aan een beurtje en schoonmaakje…wie zou dit kunnen servicen op HF?

5 likes

Hier ook een Pulsar, gekregen voor m’n 18e verjaardag in 1998.

Lag jaren in een la te verstoffen. Nieuw Seiko kinetic uurwerkje en een sopje en is weer shining.

4 likes

M’n allereerte Flik Flak heb ik niet meer, maar deze nog wel:

De blauwe Camel Trophy koos ik voor m’n 18e verjaardag, de witte kocht ik het haar daarop van m’n eigen zuur verdiende centen.

Nog even een plaatje voor de sfeer.

6 likes

Edit: De Ice Watch is het eerste horloge van m’n zoon, hij was toen 4.

2 likes

Swatch watches bedoelde ik, darn auto correct :smirk::rofl:

2 likes

Seiko Quartz met dual display, analoog en digitaal. Gekregen voor mijn VWO examen, van mij ouders, in 1981.
Vond ik toen geweldig, ik wilde graag een horloge met stopwatch.
LCD schermpje werkt niet meer optimaal (zie ik nu). Heeft inmiddels heel wat gebruikssporen na ruim 40 jaar.
Gekocht bij juwelier Akkermans in Amsterdam Noord, ik heb nog ergens de handleiding, ik kan mij niet herinneren dat er een doos bij zat.

2 likes

Nice! Leuk dat je deze nog hebt.

Nog nooit eerder gezien deze Quartz. 41 jaar oud inmiddels :muscle:.
Gewoon nog lekker dragen :smiley: