Wat is jullie ervaring hiermee?

Dat zou ik laten afhangen v t uurwerk en de prijs. Nu lijkt de Benzinger n ETA/Unitas 6498 uurwerk te hebben, wat elke horlogemaker kan onderhouden en onderdelen voor kan vinden.
Maar in de prijsklasse en afwerking, zou ik em toch liever terugbrengen/sturen.

Er schijnen koerier bedrijven te zijn die horloges verzekerd vervoeren. Maar de details ken ik er niet van. Ben z’n naam even kwijt, maar n horlogemaker vertelde me dat eens, omdat ie voor juweliers serviced en ook duren horloges binnen krijgt en weer terug zend.

2 likes

Hoe bedoel je dat?
Ik lees namelijk 2 dingen, naar daar gaan en het opsturen?

Iets onder de 10k kosten ze.
Danku voor de tips :wink:.

Daar heb je wel gelijk in :thinking::slightly_smiling_face:.

Had ik bij jou wel verwacht maar ik denk dat je bij mij ook wel weet welke ik verkies he Kris :blush:.
Heb jij ervaring met het zelf versturen naar een ander land?

Dat is inderdaad zeker waar!

1 like

Ok. Vanwege het flink bewerkte uurwerk zou ik teruggaan naar de fabrikant. Ik vertrouw wel op de post, maar anders daar fysiek maar heen.

Een andere horlogemaker kan het technisch servicen maar indien er iets vervangen moet wordem wil je dat dat met eveneens bewerkte onderdelen wordt gedaan.

1 like

Mijn astron is groter dus geen probleem :wink:.

Snap ik maar ik heb eens nagedacht en ik vind het niet nuttig om nog 10 goedkopere horloges te kopen (bij wijze van spreken).
Waarom 4k aan een goedkopere GS spenderen die ik uiteindelijk niet ECHT wil hebben, dan steek ik die 4k liever mee in een horloge dat ik wel wil hebben.
Zo voorkom je geflipper :sweat_smile:.

Geef me een horloge van 1.000.000 en ik draag hem nog steeds.
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
Als je een horloge koopt om op te bergen dan kan je het beter niet kopen naar mijn mening, ik snap je wel hoor :wink:.

Dat kan ik inderdaad daartegen wel eens navragen, bedankt voor de tips :wink:.

Dat snap ik maar ik neem aan dat het onderhoud niet in 1 dagje klaar geraakt?
Neem ik aan he, ik weet niet hoelang zoiets duurt?

Danku voor je mening, ik ga het 1x per week dragen.
Omdat het een automaat is :slightly_smiling_face:.
Ik ben niet bezig met afschrijving of het doorverkopen,daar koop ik geen horloge voor.
Mijn alternatief zou een JLC master ultra thin moon zijn van 12.4k.
Volgens vele ook veel te duur maar ik trek het me niet aan :slightly_smiling_face:.
Natuurlijk ga ik ook eerst bij de AD wat GS’en bekijken voor de zekerheid maar het zal zoizo rond de 10k worden :slightly_smiling_face:.

Haha ik denk dat we elk andere foto’s zien :wink:.

Ah oke, danku voor de tips.
Ik denk dat ik het gewoon eens aan hun zelf ga vragen als het zover is.
Hoe ze dit regelen in de praktijk :slightly_smiling_face:.

1 like

Wellicht kun je er na het maken van een afspraak op wachten.
Indien dit niet het geval is, dan stuurt hij je het horloge op.

Dit staat er op zijn site:

“Wir verschicken grundsätzlich mit DHL oder FedEx mit entsprechender Trackingnummer. So ist Ihre Uhr während des Transports auch entsprechend versichert. Die Kosten dafür tragen wir.”

Dat geldt weliswaar voor verzending van een aangekocht horloge maar dat kan natuurlijk ook na onderhoud. Wie in dat geval de kosten draagt moet natuurlijk afgesproken worden.

2 likes

Gast…

6 likes

Ik hoop in mijn leven jou “eind horloge” te zien.
Zelfs het weer is minder wisselvallig dan dat jij bent :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heb je behalve deze ‘waardevolle’ informatie ook nog echt iets zinnigs te delen wat betreft de vraag van TS?

1 like

IRL ziet het er allesbehalve goedkoop uit.

Ik heb ze in handen gehad.

1 like

Maar je astron is een sporthorloge. Voor een net horloge wil je echt wel een kleinere afmeting.

Ik heb een SPB077J1, duikhorloge met theoretische diameter van 44mm en 13mm dik. Die voelt vrij normaal aan.
Ik heb ook een JLC van diameter 38.5mm en 7.6mm dik, en die voelt aan alsof hij echt niet groter mocht zijn.
Dus andere types, andere afmetingen om in gedachten te nemen.

[quote=“Glenn93, post:28, topic:545084”]
Snap ik maar ik heb eens nagedacht en ik vind het niet nuttig om nog 10 goedkopere horloges te kopen (bij wijze van spreken). [/quote]

helemaal akkoord

Logisch helemaal correct, maar deze hobby is niet altijd logisch.
Je weet ook nog niet echt of je wel van nette horloges gaat houden. Zelf ben ik fan van dressers, maar ik snap dat het niet voor iedereen iets is.

De eerste kras op een duurder horloge doet wel pijn. Je kunt natuurlijk al eens proberen in te dikken in de huidige collectie en eens iets duurder proberen op een sportief horloge als test.

Tenzij je het als investering doet, maar ik draag ze ook liever.

2 likes

Voor zover ik weet wel ja :wink:.

Haha :laughing:, kan ik niet tegenspreken :wink:.
Nu moet ik wel zeggen (pluim voor mezelf) dat ik kog nooit een miskoop heb gemaakt.
Dus wat het ook word, ik ga er wel 100% zeker van zijn of ik koop het niet :wink:.

1 like