Wat is jullie ervaring hiermee?

lijkt toch wel een handwinder

Wat er voor zorgt dat hij eigenlijk <9mm mocht zijn.

Maar zelfs als het een automaat was snap ik de reden niet om wekelijks te dragen. 1x per week dragen gaat nooit genoeg zijn om hem niet te laten stilvallen.

Het is een time-only watch … dus is heel snel goed te zetten voor aankomend gebruik.

2 likes

Nee, Ch.

Ja. Ik heb horloges naar België verstuurd. :slight_smile:

Maar ontvangen uit andere landen? Sure. Alles van Spanje, Japan, Zwitserland, Frankrijk, Portugal, Duitsland, tot inderdaad België aan toe is wel voorbij gekomen. Zowel van particulieren als handelaren als ook de producent zelf.

Doet me er aan denken, ik krijg nog 80 ballen terug van de moddervokking douane die me naaide bij m’n Kurono.

Buiten dat allemaal prima verlopen.

1 like

Je hebt wel gelijk in wat je zegt maar niet over het formaat sorry :slightly_smiling_face:.
De ML die ik normaal ging kopen was ook iets dressyer dan mijn astron maar dezelfde grote dus daar heb ik echt geen probleem mee.
Natuurlijk weet ik dat pas als ik ze eens IRL ga bekijken, al gaat dat met de benzinger niet.
Het voordeel is wel dat bij ons in antwerpen er een AD is met zowel JLC als glashütte, op loopafstand een AD met GS en dan nog eens een JLC boutique.
Dus daar kan ik alvast (ga ik uiteraard ook doen) overal langsgaan alvorens ik beslis.
Eerst overal eens iets gaan passen, iets eten met men vrouw en dan de knoop doorhakken wat ik ga doen.
Als ik de JLC en de GSen in het echt vasthoud kan ik nog altijd voelen wat ze zeggen t.o.v. de benzinger.
Maar die gravures zijn echt van een ander niveau, natuurlijk heeft @Ruud wel een punt met de leeftijd van de man :laughing:.

Haha kapot lachen, danku voor de update :laughing:.
Neemt men gevoel niet weg uiteraard :wink:.

Nee dat klopt maar is dit niet het beste?
Stel ik draag hem zaterdag en hij valt stil op dindag, dan staat hij stil tot zaterdag enzovoort.
T.o.v. ik draag hem 2 weken niet?

Mijn excuses, dit is de eerste keer dat je het zegt dus had ik het de andere keren wel goed :thinking:.
Er blokkeerde iets in de bovenkamer waarschijnlijk, komt vaker voor :wink:.

Daar zijn ze voor :blush:.

Oke, goed om te weten :+1:.

Als hij stil staat, dan slijt hij niet. Dus zou daar niets speciaal voor ondernemen.

Nu, zelf zou ik wel eens een avondwissel doen, om met mijn dresser in de zetel te zitten. Noem het een afwijking, maar ik geniet ervan :smiley:

1 like

Nee hoor snap ik best :wink:, zo kan je er extra van genieten.

Klopt maar i.v.m. de smeermiddelen?

zou niet meer mogen uitmaken met de moderne smeermiddelen. Toch zeker niet voor een maandje stil te liggen.

1 like

Tja, ik zou eerder een JLC nemen dan een Benzinger. En ik weet dat wij het hierover niet eens zijn, maar ik zou ook nog eens een tweedehands JLC opzoeken, omdat ik nieuw kopen van die tent eigenlijk zondegeld vind, die hebben de prijzen zo agressief verhoogd dat het naar een money-grab stinkt.

Dat ik liever een JLC heb is simpelweg ook omdat ik 42mm van een Benzinger te groot vind. Alles wat boven de 37mm uit komt serveer ik af. Daarom zou uit Duitsland een Hentschel ook eerder op het menu staan:

Ik heb niks tegen Benzinger of z’n vakmanschap, verder. Absoluut niet. Maar ik vind ze kolderiek groot, en ergens ook een soort van Boomer-achtig. Zo heb ik een teringhekel aan geschroefde spring bars, om een zijstraat te noemen. Ik vind het lelijk, en gewoon slechte engineering.

6 likes

Oef ook mooi man :ok_hand:, ga ik dit weekend eens opzoeken.
Haha ja dat van het tweedehands blijf je aankaarten maar ik vraag me dan altijd af wat ermee gebeurd is :slightly_smiling_face:.
Zeker voor het geld want je gaat voor de JLC die ik zou willen nog altijd een mooi bedrag neertellen tweedehands.
En mischien ook een servicebeurt wat uiteindelijk de prijs ook serieus opdrijft denk ik dan?
Als je een nieuwe koopt ben je hier wel even zoet mee, ik snap jullie probleem met de maten.
Ik kijk niet welke maat bij een dresswatch hoort en welke bij een sporthorloge, ik kijk gewoon naar wat ik mooi vind.
Het enige dat me echt stoort is dat ik het opsturen dan zelf moet doen.
Ik heb liever iemand die ik de schuld kan geven als er iets misgaat :slightly_smiling_face:.
Geeft me een iets veiliger gevoel, zeker in die prijsklasse denk ik dan.
Ik heb nog wel wat jaren de tijd om na te denken en ik ga zeker eerst eens kijken bij de AD’s om ze eens te passen :wink:.
De JLC is inderdaad echt een pracht horloge, ik krijg er een enorm goed gevoel bij als ik het zie.
En ik vind het argument van de heer zijn leeftijd eigenlijk ook wel een dingetje :thinking:.

Glenn… …als je een handopwinder niet van een automaat kunt onderscheiden, moet je je denk ik echt goed afvragen of je jezelf niet eerst wat beter in de hele uurwerk-materie in moet lezen. En wellicht een evenwichtiger keuze maken - ik vind de gelakt blauwe schroeven op de Benzinger ook echt heel goedkoop ogen; bij de echte topmerken zouden die hitte-geblauwd zijn.

Maar het blijven jouw centen natuurlijk :wink:

5 likes

Begrijp ik nu goed dat je een budget van 10k hebt en daarmee gaat kijken wat je daarvan gaat aanschaffen? Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.

1 like

Je hebt het hierboven over een horloge dat je ECHT wil hebben (“Waarom 4k aan een goedkopere GS spenderen die ik uiteindelijk niet ECHT wil hebben, dan steek ik die 4k liever mee in een horloge dat ik wel wil hebben”).

Dit klinkt als een soort van ‘grailwatch’ horloge dat je “echt moet hebben”. Mijn ervaring hiermee is dat ik vele horloges mooi vind. Ik heb nu een aantal horloges, duurder en goedkoper, en ik ben met elk horloge even blij. Het is niet zo dat de duurdere exemplaren meer plezier geven om te bezitten. Mijn ervaring is dat ik duurdere horloges, die inderdaad soms heel mooi zijn, gewoon kocht zodra ik me deze kon veroorloven. Ik kocht ze niet als een grail horloge dat ik moest hebben. Ik vind het leuk om ze te hebben, maar de goedkopere horloges vind ik even leuk om te hebben.

Zelf zou ik me afvragen waarom ik nou zo graag die Benzinger van 10K zou willen hebben. Voor 5K zijn er ook schitterende horloges te koop, dus waarom per se een horloge van 10K? Tevreden zijn met wat je hebt zit niet in een horloge.

1 like

Is mijn fout, ik heb er niet bij stilgestaan dat er duidelijk geen rotor is en op de site staat het ook duidellijk. Als dat u conclusie is moet jij dat weten :wink::+1:.

Nee ik ga sparen naar dat budget en ik twijfel tussen een aantal merken en modellen.
Het is volgens sommige hier altijd wijs om eens te gaan passen :slightly_smiling_face:.

Daar geef ik je 100% gelijk in want zo denk ik er ook over. Ik ben ook even blij met mijn plakmerk van 209 euro dan met mijn astron van 2.3k.
Het zit me niet persee in de prijs maar in de kwaliteit die je koopt. Laat ons eerlijk zijn, een horloge van 4k is niet hetzelfde afgewerkt als 1tje van 10k (als je van een deftig merk koopt).
Ik ben dit horloge verhaal gestart met plakmerken, zo naar echte merken en ik wil eindigen met een echt kwaliteitsvol horloge van een merk met echte geschiedenis.
Ik twijfel momenteel tussen een aantal modellen en merken, daarom dat ik er hier ook zoveel mogelijk over wil vragen.
Ook luisteren naar mensen die hier al ervaring mee hebben, met het bezitten maar ook met de merken zelf :slightly_smiling_face:.
Maar over de jacht en het bezit geef ik je 100% gelijk en ik ga geen horloge kopen omdat hij zoveel kost maar om het horloge zelf.

2 likes

En oke de gelakte schroeven, is dat zo?
Want hun wijzers zijn wel verhit.
Laat ons wel eerlijk zijn, de afwerking van de gravures is van zeer hoge kwaliteit.
Dat zie je bij niet veel merken in deze prijsklasse.
Ik ben ook maar aan het oriënteren in de horloge wereld en zonder vragen blijf je op dezelfde plek staan.
Inderdaad domme fout dat ik de rotor heb gelist maar om dan te zeggen dat ik er niks van ken en het horloge precies niet waard ben vind ik heel kort door de bocht.
Ik denk dat we allen foute maken, bij mij sluipen er veel in om dat ik zeg wat ik denk al weet ik dat het beter in de andere volgorde is.
Ik heb me ondertussen al wel wat ingelezen in de horlogewereld en ben dit nu aan het doen in deze prijsklasse en op mijn manier.
Dus ja er komt een horlgode van dit bedrag en ik ga hem met respect en plezier dragen.
Al weet ik nog niet wat het word maar ik heb nog veel tijd om na te denken :wink:.

Nog een laatste poging om je toch een tussenstop aan te praten.

Koop iets verstandig in tussen de €3-5k. En spaar intussen verder. Eens je de rest hebt voor je €10k horloge, verkoop je die eerste weer.

In dat segment heb je goed waardebehoud als je verstandig aankoopt, mits wat geluk ben je enkel de prijs van een bandje kwijt.

Maar intussen:

1. Moet je minder lang wachten op iets nieuw
  2. Leer je al wat het gevoel en afwerking van hogere segment kennen
  3. Doe je ervaring op die je mogelijks van een €10k fout afhoudt.

Zelfs een saaie speedy kan bvb een optie zijn. Die achterkant is ook leuk.

4 likes

Mooi merk Benzinger. Heb ze regelmatig gezien op beurzen. Bv in Düsseldorf. Misschien daar eens gaan oriënteren? De prijs zit hem natuurlijk in het handwerk dat je ziet. Je kunt zo eigenlijk je horloge, binnen grenzen, naar eigen wensen laten maken. Dus wat jij mooi vind. Je hebt dan een redelijk uniek " kunstwerk " om je pols. Zo moet je het zien. Over onderhoud zou ik me voorlopig niet druk maken :wink:.
Veel succes met je keuze. En de reis is vaak mooier dan de bestemming!

1 like

Spiralwinder deksel denk ik! :face_with_monocle: Geeft niks hoor, heb ik nu ook op de 1861 zitten. :wink:

Denk het wel. Bij hittegeblauwde schroeven is doorgaans ook de sleuf van de schroef blauw.

2 likes