Hele verbetering op een 1861.
Liet de achterkant laatst zien bij een verkoopster van Gassan op Schiphol. Was helemaal enthousiast, en was heel goed op de hoogte van de modellen en de verschillen. Het is ook gewoon een heel mooi uurwerk!
Vind deze nou niet echt de moeite waard voor een zichtbodem.
Man. Er zijn kwarts GS-en met een zichtbodem. Nou da’s een spektakel hoor…
Ik heb hem enkel daarom gekocht.
Is aan mij ook niet besteed.
Net als standaard ETA of Sellita uurwerkjes.
Een paar tandwieltjes maakt nog niet dat het automatisch mooi is om naar te kijken.
Zo’n Spiralwinder deksel zit onder de 200 euro all-in, dus inclusief porto en douane. Ik vind het leuk. En het maakt het horloge een mm dunner, wat echt scheelt onder sommige overhemden.
Als er onderdelen beschikbaar zijn, kom je er met een vakman ook over 20 jaar wel uit. De lange termijn beschikbaarheid van dergelijke zwaar bewerkte onderdelen?
Onderhoud lijkt mij trouwens een klein risico vergeleken met het forse risico dat je liefde voor dit “rococo ontwerp” even snel verdwijnt als dat het gekomen is.
En met de wederverkoopwaarde hebben we dan opeens ook een probleem vrees ik… …wil Benzinger niet bashen, maar er zoekt gewoon vrijwel niemand op. Dat bepaalt in belangrijke mate de marktwaarde.
Maakt horloge in de regel dikker dan nodig, hoeft van mij daarom niet.
Ik heb wel vintage quartz calibers waar ik graag door een zichtbodem naar zou willen kijken hoor.
1971
Heb in de loop der jaren ook wel een paar fraaie onder het mes gehad! Het mooiste is/was - een echt goede horlogemaker (ik reken mezelf maar zeer ten dele daar onder) kan hier met soldeerbout en al - en een topklasse kwarts-doormeet-machine - gewoon nog reparaties aan verrichten.
Ik jou helemaal!
Danku voor de tips .
Danku daarvoor en dat meen ik, leuk dat je ECHT wil helpen .
Dat is dus al een probleem want ik koop om te houden .
Dat maakt voor mij dus echt niet uit, ik koop omdat ik het wil hebben voor de rest van mij of het horloge zijn leven.
Daar moet je dus niet bang voor zijn, ik heb sommige horloges al heel lang.
Zoals ik al zei koop ik NOOIT iets om het te verkopen, hierdoor denk ik heel veel en lang over iets na.
Ik snap dat ik heel wispelturig overkom, van dit merk naar dat merk en morgen weer iets anders.
Dit komt ook omdat ik niet echt bekend ben met deze prijsklasse, ik ken ondertussen alleen de echte top.
Die kan ik jammer genoeg simpelweg niet betalen dus nu kom ik heel veel ‘tussen’ merken tegen om ze zo te noemen.
Daardoor gaat er telkens een hele nieuwe wereld open met geschiedenis en kennis waar ik me in moet verdiepen.
Het leukste vind ik om dan gewoon hier aan jullie je mening te vragen, zo hoor ik veel meningen maar ook ervaringen van mensen die het horloge al hebben gehad of ermee in contact zijn gekomen.
Ik ga hier waarschijnlijk in de jaren dat ik spaar nog meer jullie mening vragen, dat is toch deel van dit mooie forum denk ik dan .
De achterkant is inderdaad leuk bij veel omega’s, al derest niet.
Sorry ik ben geen omega fan.
Ik moet zeggen dat ik wel over je mening van het ‘goedkopere’ horloge heb nagedacht maar dat zie ik wel iets anders.
Moest ik doen wat jij zegt zou ik 2 dingen aanpassen, dan zou ik:
1-kopen om te houden
2- iets duurder gaan
Dan zou ik bijvoorbeeld een GS kopen van om en bij 8k want daar zijn enorme parels bij, kijk maar naar de 4 seasons collectie.
Ook de nieuwe bij &
of de sea of clouds bijvoorbeeld.
Het sparen zal sneller gaan en ik kan dan ook een horloge kopen dat ik ECHT wil hebben.
Dan kan ik daarna nog altijd doorsparen voor een ultieme JLC of glashütte of iets dergelijks.
Dat zou ik wel kunnen doen maar een zomaar een horloge kopen van 4k vind ik wat nuteloos om eerlijk te zijn.
Mijn astron is 2.3 dus dat is nu niet super veel meer denk ik dan.
Ook zou ik dan zoizo voor een GS gaan zond die prijs maar daar stoort me altijd wel iets aan in die prijsklasse.
Het is pas vanaf iets duurder dat ik pareltjes vind.
Het lang wachten om sneller iets nieuws te hebben vind ik niet erg, ik ga niet elk jaar een nieuw horloge kopen want ik wil ze allemaal regelmatig kunnen dragen.
Ik heb er momenteel 4 dus een 6-tal zou echt wel de max zijn.
Maar zeer zeker bedankt voor je tips, ik neem het zeker mee .
Ow oke, daar heb je dan wel een punt.
Dan snap ik niet waar ze dat niet doen als ze het bij de wijzers wel doen .
Danku voor de tip .
Totaal niet want dit is wat ik echt mooi vind… skeleton.
Neem nu de time pyramid van arnold and son.
Word hier zwaar gehaat en afgebroken maar ik koop hem direct als ik 50k heb, noem me maar gek of dom.
Ik vind het prachtig .
Ik geef niet om doorverkopen, ik koop voor te houden.
Al koop ik een horloge van 10k en wandel ik de AD buiten en hij is plots nog maar 100euro waard.
Zolang ik hem mooi vind en ik het waard vind om hem te kopen heb ik er geen enkel probleem mee.
Je bepaald zelf voor een groot deel de waarde vind ik, ik zie ook veel gedrochten van de ‘holy trinity’ die echt lelijk en veel duurder zijn.
Er worden ook belachelijke prijzen voor een likje verf op doek betaald maar dat is ook niet hetzelfde als een potje levis verf op een canvasje van de xenos.
Ik vind dat je zelf voor een groot deel bepaald wat iets waard is.
Ik vind die wel veel mooier dan de benzinger hoor.
Stoer hoor.
Heeft helemaal niets met stoer te maken, ik koop horloges omdat ik ze zelf mooi vind.
Ik snap niet waarom je je daar mee zou bezig houden.
Dat neemt heel veel plezier weg vind ik want dan ben je naar mijn mening niet meer bezig met wat je echt graag ziet maar gewoon met wat waardevast is.
Hobby’s kosten geld dus ik wil er plezier aan beleven, ik spaar ervoor dus het is geld dat ik kan missen. Waarom je er dan druk over maken.
Met andere woorden kan het zijn dat jullie een horloge tegenkomen waar je echt verliefd op word maar dan toch zegt, ow nee want dat merk schrijft enorm af.
Ik snap die gedachtegang echt niet.
Agja ieder zijn mening en manier van de hobby te beleven .