Wat is jullie ervaring hiermee?

Niet eens interessant voor de tijd maar wel leuk om een paar uur naar te gluren hoe alles loopt. Mooi toch

2 likes

Ik ook maar wel 5x zo duur.
Ik vind het handwerk van de benzinger gewoon fenomenaal, in die prijsklasse ga je niet veel beter vinden qua gravures.

Vandaag wat bekeken van hentschell, maakt ook zeer mooie horloge’s :ok_hand:.
Leuk verhaal ook, maar jammer genoeg ook geen verkooppunten in de buurt :face_with_diagonal_mouth:.

1 like

Hamburg is niet ver weg, en een leuke stad bovendien.

3 likes

Hamburg is prachtig. Er heeft best lang een mooie H1 in het blauwe gedeelte gestaan. Ik heb op het punt gestaan een bod uit te brengen maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat het vizier al een hele tijd op een 6119R staat.

2 likes

Hier zit ik ook de hele tijd aan te denken. Volgens mij gaat zo’n uitbundig vormgegeven horloge je na enige tijd vervelen. Je wordt er gewoon moe van. Verder on topic: Versturen is altijd een risico, ofschoon ik zelf tientallen horloges verstuurd en ontvangen heb zonder problemen.

1 like

Dat stoort me er aan, met een AD is het makelijker vind ik persoonlijk.

1 like

Nee hoor maar 6u rijden :laughing:, even ver als benzinger :wink:.

Voordat je die keuze maakt zou ik je aanraden om Zen and the Art of Motorcycle Maintenance te lezen, van Robert Pirsig.

Want wat kwaliteit nou eigenlijk is is moeilijk grijpbaar. Voor de één is een Citizen van 300 Euro een “kwaliteitsvol horloge” van een merk met een echte geschiedenis, voor de ander is dat een Patek Cubitus.

Als “afwerking” je criterium is voor kwaliteit, dan moet je wel rekening houden met afnemende meeropbrengst bij het verhogen van het budget. Maar los van discussies over prijs en vakmanschap moet mij van het hart dat ik op termijn tierelantijntjes strontvervelend vind.

Een gegraveerd of geskeletteerd horloge zal het bij mij geen jaren vol houden, want ik merk aan mezelf dat eenvoud staying power heeft. Als je het mij dus vraagt is een saai horloge een goed horloge waar je een band mee ontwikkeld.

Maar op het eind van de rit:

Ga passen en kijken. Ook als dat een reis naar Hamburg of Pforzheim nodig heeft. Want niets werkt zo verhelderend als passen.

Ik was laatst naar Basel geweest, en heb tijdens die reis best een paar horloges gepast. Grappig genoeg waren het twee damesmodellen die me van alles het meest aanspraken: De Cartier Ballon Bleu 36mm in wit, en de Hermes Cape Cod 37mm met gradient dial.

Dat waren niet de horloges waarvan ik verwachtte dat ze me zouden grijpen, eerlijk gezegd, maar alles klopt. Maatvoering, ontwerp, vibe. Erg cool.

Kortom: Kijk ook wat rond. Schroom niet om de markt te onderzoeken.

5 likes

Doe ik zeker maar alvast bedankt voor de tips :wink:.
Mij verveelt het dus totaal niet, elke vrije moment tuur ik nog altijd naar mijn skeleton.
Er zijn zoveel details dat je soms nog altijd dingen op een andere manier ontdekt of een klein detail dat je hebt gemist.
Zelfs na bijna 5jaar.
Inderdaad kwaliteit en waarde zijn voor iedereen anders, je kan natuurlijk niet ontkennen dat er wel een verschil is als je een prijsklasse hoger gaat.
Als je naar de GS van rond de 5k kijkt of naar degene rond de 8 of 10k is daar echt wel duidelijk kwaliteitsverschil.
Wat niet wegneemt dat degene rond de 5k met dezelfde zorg zijn afgewerkt uiteraard.
Als het geld er is word het zeker een dagje passen om dan een beslissing te nemen.
Awel he chris dat is dus een discussie in mijn hoofd die ook gevoerd word.
Ik vind skeletons zo mooi echt ongeloofelijk, ook de GSen met hun brilliant hard titanium en hun ever brilliant steel etc.
Ik hou ervan dat je zoveel coole materialen en technieken erbij krijgt.
Zeker zoals ik al eens zei, degene met de meer exotische en drukke dials.
Maar de JLC heeft toch iets losgemaakt wat ik nog niet eerder heb ervaren.
Zoals je aanhaalt, de simpelheid is zo mooi.
Iets wat ik eerder niet vond, ook de grote.
Ik heb een paar GSen gezien die ik in het echt wel eens wil bekijken als het zover is, van 37mm :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:.
Uiteraard gaat dit een aantal jaren duren voor ik het bij elkaar heb dus we zullen zien welke modellen er dan beschikbaar zijn.
Maar het staat vrij om al wat te oriënteren en na te denken :slightly_smiling_face:.
Ik vind het toch wat ver hoor :blush:.

Ik zal het eens bekijken :slightly_smiling_face:.

1 like

Hermes is sowieso best onderschat.

2 likes

Dat onderschatten doen ze zelf ook. Als je een Hermes boetiek binnen stapt hebben ze vrijwel nooit prominent horloges staan. En ook hun website is een absolute draak. Je kunt niet per serie filteren, het staat allemaal maar door elkaar, ze nemen die business qua marketing gewoon niet serieus, terwijl ze qua vakmanschap de absolute bom zijn.

Heel vreemd.

1 like

Ga vooral naar Miniatur Wunderland. Grootste HO modeltrein-emplacement in Europa, wellicht zelfs ter wereld. Ben al jaren niet meer geweest en er is genoeg bijgebouwd inmiddels om weer te gaan. Al 3x geweest en het is echt ****-ing epic. Mijd de schoolvakanties teneinde krijsende kids te voorkomen!

:ok_hand:

En check die website is inderdaad een draak

Als je twijfelt dan wil ik je graag verder laten twijfelen. Overweeg ook een glashutte original. Heb je veel meer aan :grin: