Wat is jullie favoriete horloge van Watches & Wonders 2024?

Watches & Wonders 2024 is afgelopen. Voor diegenen die de afgelopen tijd de onophoudelijke stroom van nieuwe modellen gevolgd hebben (als je social media gebruikt ontkwam je er niet aan eigenlijk); wat is jullie favoriet tot nu toe?

Ik zag veel uiterst complexe modellen die voor astronomische bedragen in hele kleine oplages gemaakt worden. Echt prachtig, en super knap, maar voor wie maken ze die horloges eigenlijk?

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in horloges die voor een wat groter publiek bereikbaar zijn en die ook daadwerkelijk gekocht en gedragen kunnen worden. In dat segment vond ik TAG-Heuer met hun nieuwe Carrera chronograaf met panda-dial een aantrekkelijk horloge. En als het wat, zeg maar veel, meer geld mag kosten de Parmigiani Tonda met zand-kleurige wijzerplaat. Tudor had ook een paar ‘bruikbare’ modellen, maar dat merk kan ik nog steeds niet aan wennen. Gaat ook niet meer lukken denk ik; ben ik te oud voor waarschijnlijk.

44 likes

Die Parmigiani vind ik echt heel lekker!

(Die Carrera is ook fijn trouwens, maar de panda geniet toch mijn voorkeur)

Ik vond dat er verder weinig interessants van W and W kwam.

De mooiste twee:

IMG_9329

33 likes

Carrera is héél mooi.

Maar geen fijnafstelling op de gesp en dat trek ik niet.

1 like

Jaa, die IWC is fenomenaal.

3 likes

My take.

Top 3:

De ene totaal out of budget maar wel gaaf ondanks mijn afgrijzen van afgekapte cijfers.

De ander maar even in staal erbij gepakt want in goud ook erg kassa. Dat uurwerk. Wauw. :partying_face:

En de laatste toch maar de Tudor

1. IMG_8462

18 likes

De BB 41 is :love_you_gesture:

3 likes

Wel twee halve, of misschien wel ⅓ zelfs, band schakels

2 likes

Deze VC Overseas op rubber. Classy, sportief en niet over the top.

32 likes

Mehhhhh…

1 like

Tudor monochrome Black Bay op de jubilee!

5 likes

De ‘grote jongens’ komen voor heel veel mensen steeds meer buiten bereik. Tegelijkertijd zie ik Longines, Tudor en Tag Heuer steeds toffere dingen maken voor een wat betaalbaardere prijs. Ze duiken in het gat dat Rolex, Omega en consorten achterlaten.

Ik vond Tudor dan ook de grote winnaar deze W&W, de BB58 GMT en de nieuwe black bay vind ik erg toffe releases voor een relatief betaalbare prijs.

Die Tag Heuer is leuk maar de reeds eerder uitgebrachte Glassbox modellen vind ik eigenlijk leuker.

7 likes

De Grand Seiko SLGW003 met nieuw handopgewonden high-beat uurwerk scoort bij mij ook erg hoog, maar ik vind de prijs van €11,500 voor een dergelijk horloge wel wat uit de bocht vliegen.

15 likes

L.U.C XPS Forest Green :green_heart:

37 likes

Dit is voor mij by far het mooiste horloge dat tijdens W&W geïntroduceerd is.

25 likes

Ik sluit me hierbij aan.

1 like

Afgezien van dat ik het een lastig merk vind, in combinatie met wat ze uitbrengen, kon/kan ik bij deze GMT echt niet aan de gouden lettertjes in de bezel wennen. Ik denk dat wanneer meer mensen het horloge in werkelijkheid gezien hebben er meer mensen over zullen vallen.

3 likes

Heel mooi dit! Behalve dat ik niet van groene wijzerplaten houd; ik had een slecht jaar dit jaar op WAW :joy:

2 likes

:joy:

De L.U.C Qualité Fleurier dan maar?

30 likes

Kan mij hier wel wat bij voorstellen. Hopelijk vind ik hem in het echt net zo mooi als op de foto’s/filmpjes.

1 like

Heel fraai, maar dat lullige bandje met dat floss-draad! :see_no_evil:

5 likes