Wat is jullie 'turn off'

… als het om horloges gaat?

Voor mij geldt dat een horloge qua model nog zo mooi kan zijn, zodra er Romeinse cijfers op de wijzerplaat te vinden zijn, haak ik af. Misschien typisch maar het is niet anders. Zag in eerdere discussies dat er forumleden zijn met een aversie voor de datumloupe. Kortom … ben erg benieuwd …

Met goudkleurige horloges heb ik helemaal niets(td)…

Gr Ron

• Scheve datum bij de “4” ipv bij de drie of de zes.
  • Extra wijzertjes (zoals bij een chronograaf), of een power reserve wijzer
  • vierkante kast
  • Doublé of gouden kast

Diamanten, bling bling, goud, rose vindt ik trouwens nog wel te doen. ik houd van sobere klokken.

Zo’n grote wrat boven de datum…:X

alles wat geen Submariner, Speedmaster of Seiko duiker is…whoehahahahaaha!

Inderdaad, zoals al aangegeven,
Datumloep
Romeinse cijfers
Steentjes in wat voor vorm dan ook, al zijn het echte diamanten

Romeinse cijfers en alles groter dan 40 mm.

Te kleine uurwerken in te grote kasten. Subdials en datumvensters ergens in de binnenste helft van de wijzerplaat…

Is je wel eens opgevallen dat er nauwelijks Cartiers worden genoemd, getoond en te koop aan worden geboden op het forum? Gelukkig maar in mijn ogen. Ik vind het overdreven dure horloges met goedkope quartz uurwerken (ja, de andere zijn wel automatisch, maar toch). De Tank-modellen zijn door hun scherpe hoeken bijna niet waterdicht te krijgen. Totale ‘turn off’ voor mij.

Menno

Neppers,fake,niet origineel,namaak !!!(td)
Zo dat lucht lekker op:)

Aviator

Horloges met een wijzer te weinig of te veel bling.

Nep.

en plakmerken.

Andere kenmerken en parameters zijn een kwestie van smaak, en ik heb respect voor ieders smaak, ook al wijkt die af van de mijne.

bi-color (goud+zilver) horloges heb ik helemaal niets mee.

“alles groter dan 40 mm.” (tu)

helemaal mee eens!

OK, hebben jullie even???

*Kasten die veel te groot zijn voor het uurwerk dat erin zit.

*Thermosflessen en kroonluchters om de kroon heen.

*Openingen in de wijzerplaat, en dan vooral die horloges die een balans laten zien, en dan op een tourbillon willen lijken

*Zwarte PVD kasten

*California style wijzerplaten (snobisme ten top)

*Bijna elk model van Zenith de afgelopen drie jaar (en ze maakten zulke mooie modellen)

*Een glasbodem waardoorheen je een onafgewerkt ETA 2824 kunt zien

*Slide rules die je niet kunt draaien

*Limited edities van 10.000 stuks

*Limited edities van 100 stuks, maar dan wel 100 series a 100 stuks van min of meer dezelfde modellen telkens

*Uren- of minutenwijzer van verkeerde lengte

En wat ook echt niet kan:

*Juweliers die geen kennis hebben van de (dure) producten die ze proberen te verkopen (Ik moet soms verkopers uitleg geven over het product)

*Juweliers die afgeven op andere juweliers

*Tuig die juweliers overvallen (harder en strenger straffen graag…)

*Verkopers op bepaalde sites die weten dat ze nep verkopen, maar die dat met alles proberen te verdoezelen.

*Sites die niets doen aan de verkoop van replica’s (ja, jij…Marktplaats.nl)

Zo, dat lucht even op…

(td)alles beneden de 50 mm (terwijl er wel degelijk mooie klokjes zijn op minder maar niet voor mij)
en hele platte klokjes, dat hele fijne en geen goud of romeinse cijfers.

Sorry

Mag ik op het forum blijven?

I’m big so i like it BIG:X

:z haha. geintje

Alle merken die het nodig vinden om naast hun naam op de wijzerplaat de datum van hun oprichting te vermelden. Het is nog steeds mode om dat te doen blijkbaar en ik vind het niks… Ik zie liever Tissot op de wijzerplaat staan dan Tissot met 1853 eronder…

Bicolor
Datumloupjes
Teveel tekst op de wijzerplaat

Groet
Mark