Wat is jullie 'turn off'

-Goud
-vierkante kast
-steentjes
-cyclops
-te grote kast
-Semi tactical modelnamen : Navy Seal, Special-Ops-Ultra-Force-Combat-100000 m waterproof,…
-“Thermosflessen en kroonluchters om de kroon heen.”*
-“Openingen in de wijzerplaat,”*
-Panerai (& hommages) : wou deze als merk toch even expliciet vermelden omdat daar blijkbaar veel echte liefhebbers van zijn…ik zie het niet…

Groeten
Broes

*beschrijving van Nivelacuso

Zo’n “California dial”: yuk!!!

ik knap af op horloges met datumloep, en horloges onder de 40mm dan lijkt het wel of ik een vrouwenklokje om heb.
grt arie

Rolex, met 100 modellen die, in mijn ogen, allemaal op elkaar lijken.

Mijn beste,

Een echte aversie ten aanzien van een bepaald horloge, dat gevoel heb ik niet.
Doch, met betrekking tot een zogenaamd skelet horloge en zoals al eens eerder geschreven een datumloep, tja, dat ontneemt voor mij de ware schoonheid van een horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Als de bezel helemaal vol zit met diamanten. Jakkie!

horloges met 1 wijzer
en wat ik echt erg vind zo een tweede klokje onder aan de band breitling had dat voor een jaar of 10 terug

ja irritant 1 wijzer net een fiets met 1 wiel niet fijn.

Los van veel dingen die al genoemd zijn heb ik ook nog een puntje dat niet om uiterlijk gaat: als een horloge niet tegen een beetje water kan, wil ik het eigenlijk al niet meer om.
Vroeger wel eens meegemaakt dat er na een flinke regenbui of bij het gewoon in de badkamer neerleggen tijdens het douchen meteen al water in de kast zat.
Daar knap ik echt op af. Dat soort horloges (ik heb ze wel ;)) blijven bij mij in de kast liggen.
50m WR is echt mijn minimum wil ik ze ook dragen.
(Had altijd het argument dat als ik een keer per ongeluk overboord val, ik niet snel nog even mijn horloge af moet doen :D)

Sam

of als je iemand moet redden, je weet het maar nooit;)

De hele nieuwe familie van IWC Aquatimer !
Ik vind hem heel veel lijken op een Seiko duikers horloge(te gewoontjes dus )
En ik vraag me af waarom ze in Gods naam op de nieuwe IWC Aquatimer de draai baar lunette niet onder glas hebben gemaakt ?.
Waarom niet net als alle anderen oude modellen van de IWC gewoon onder de glas de draai baar lunette! (Lijkt me ook veel beter met duiken !)
Maar gelukkig kun je de oude nog kopen (wat ik heb gedaan) en de IWC Vintage Collection Aquatimer.
Maar ik blijf het een dom Aktie vinden het veranderen van model.

Quartz horloges, dat is wel mijn grootste turn-off.

Ja ik ook!!!
(al moet ik zegen dat ik de Breitling Emergency Mission wel tof vind
Maar dat komt door dat hij een luchtvaart noodfrequentie heeft)

Die moet je niet per ongeluk gebruiken,dat wordt namelijk financieel heel hard afgestraft:D

gr Ron

Heb eigenlijk niet echt een afkeur van bepaalde horloges/uitvoeringen.

Bling bling horloges waar je een zonnebril bij nodig hebt
Diamanten op de bezelring
Neppers natuurlijk
Wijzers die dezelfe kleur als de wijzerplaat hebben
kronen die bijna m’n oksels kietelen

niet echt veel dus.
Waar ik ook soms van afknap zijn echt mooie horloges die alleen mbv de staatsloterij bereikbaar zijn.:wink:

gr Ron

bikerplus Schreef:

Die moet je niet per ongeluk gebruiken,dat wordt
namelijk financieel heel hard afgestraft:D

Ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt. Want ondanks wat Breitling daar zelf over zegt, geloof niet ik dat het signaal van het horloge veel verder dan “de straat uit” komt op die 121.5 MHz.
Zeker nu de satelliet (COSPAS-SARSAT) ‘service’ schijnt te zijn gestopt…

Hier mijn bescheiden lijstje:
-datumloepje
-scheve datum (op de vier)
-stijve band (band is niet plat te drukken)
-rubberen banden met van die diepe groeven (handig voor om de duikpak, maar ik krijg van die drukplekke om m’n pols)
-oversized (zolang de kast met lugs maar niet buiten de breedte van m’n pols uitsteken)
-dure quartz horloges zonder extra’s (dus een Breitling emergency mag van me wat meer kosten)
-wijzerplaten met datum of uurwerk kaliber erop (bedankt Hent, sorry Bregeut (wel mooie horloges hoor))

Dit is mijn no-no-lijstje. Daarnaast heb ik ook nog turn off’s voor bepaalde “gelegenheidshorloges”, zo moet ondermeer een daily beater niet minder dan 50m WR zijn, geen laagje kleur hebben (geen PVD ofzo).

Samedi Schreef:

bikerplus Schreef:

Die moet je niet per ongeluk gebruiken,dat
wordt

Ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt. Want
ondanks wat Breitling daar zelf over zegt, geloof
niet ik dat het signaal van het horloge veel
verder dan “de straat uit” komt op die 121.5 MHz.
Zeker nu de satelliet (COSPAS-SARSAT) 'service’
schijnt te zijn gestopt…

Maar een setje walkie-talkies van 50 euro kan dan 5 km.
En dat werkt plus of minus.

Het werken is trouwens al bewezen.

Enkele dissatisfiers van mij zijn:

• te korte wijzers
  • minutenring die wordt onderbroken (subdial of wat dan ook)
  • een minutenindeling die de minuten nog 's onderverdeeld
  • datumloep

Voorstel: laten we een foto van onze turn-off bijvoegen!

Groet,

Johan

Mathias Schreef:

Samedi Schreef:

bikerplus Schreef:

Die moet je niet per ongeluk gebruiken,dat
wordt

Ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt.
Want
ondanks wat Breitling daar zelf over zegt,
geloof
niet ik dat het signaal van het horloge veel
verder dan “de straat uit” komt op die 121.5
MHz.
Zeker nu de satelliet (COSPAS-SARSAT) 'service’
schijnt te zijn gestopt…

Maar een setje walkie-talkies van 50 euro kan dan
5 km.
En dat werkt plus of minus.

Het werken is trouwens al bewezen.

Dat setje Walkie-talkies beschikt over een heel andere voedingsbron (batterij met meer vermogen) en kan daarmee makkelijker (langere tijd) een wat groter zendvermogen maken.
Belangrijkste verschil is echter de antenne. Bij de walkies is de werkfrequentie zo’n 446 MHz wat vrij goed werkt met een antenne vanaf ongeveer 15 cm. De 121 MHz van de Breitling (veel grotere golflengte dan de walkies) zou voor een vergelijkbare werking een antenne van zo’n 50 cm nodig hebben. En dat past niet in een horloge. Er zijn wel allerlei kunstgrepen mogelijk om een antenne te verkorten, maar dan holt de werking (lees het bereik) ook achteruit.
Ik denk dat het systeem wel kan werken (dat zal inderdaad wel bewezen zijn), maar dat was gebaseerd op een satelliet-service die deel uitmaakte van het systeem en die is (als ik het goed heb begrepen) gestopt. (D.w.z. vanaf 1 feb. van dit jaar alleen nog actief voor 406 MHz signalen en niet meer voor 121.5 en 243 MHz.)
Breitling geeft ook aan dat het bereik onder ideale omstandigheden is (op zee, in de lucht). (Dit geldt overigens ook voor die 5 km van die walkie-talkies.)
In een bebouwde omgeving wordt het bereik van zenders op een dergelijke frequentie al heel snel veel minder dan in de vrije lucht of op het water. Vandaar dat met bepaalde systemen satellieten bijvoorbeeld ook wel te bereiken zijn, maar het signaal 2 kilometer verderop in de stad al ‘verdwenen’ is.
Overigens zal het horloge natuurlijk nog steeds wel een signaal afgeven en zal het signaal met geschikte apparatuur op de relatief korte afstand ook nog wel te lokaliseren zijn. Zo zou het horloge nog steeds wel degelijk van nut kunnen zijn als je ‘verdwenen’ bent maar men wel ongeveer weet waar dat is (overboord gevallen, in een sneeuwlawine geraakt etc.)
Nog steeds best een leuke optie op een horloge dus, maar ik denk niet dat je nog zo heel bang hoeft te zijn dat er meteen ‘politie op je stoep’ staat als je per ongeluk het zendertje even aanzet (waarmee ik overigens niemand wil aansporen dit ook te doen!)
Hopelijk niet teveel off topic allemaal >X

Sam