Hier even op klikken en de computer doet de rest. Kind kan de was doen.
Oh. Dan alleen die iwc nog. Dat is ook snel te regelen.
Je vergeet er eentje…
Wel lekker hè,
Twee keer grijze plaat
Twee keer grained
Een keer wit
Een keer zwart.
Tjonge dat is wel een hele toffe collectie.
Ah ja. Die omega. Excuus.
Wat een collectie
Hehehe… Acht jaar hier, nooit op gedrukt. Thanks man.
Ik krijg net een reminder.
- Omega Speedmaster (heb ik inmiddels)
- Longines 4270 (vintage chrono met 13ZN uurwerk)
- Rolex Explorer 40mm (hoop ik binnenkort aan te schaffen
)
Het is nog niet binnen. Echt heel erg slecht. Ik zit al een maand te wachten, maar vertraging. Als het deze week niet gebeurt moet ik misschien een andere weg bewandelen.
Als ik aan ultieme collectie denk, denk ik aan money no object. Maar liever denk ik daar niet teveel aan, omdat er wel echt absurde niveaus van welvaart nodig zijn om daar te geraken in de horlogewereld. Ik zou waarschijnlijk vooral veel kleinere independent huizen of merken opzoeken, zoals Laurent Ferrier, Parmigiano Fleurier, Voutilainen, Czapek, maar ook nieuwkomers als Nicholas Hauck zou ik waarschijnlijk zonder pardon willen steunen in het verleggen van creatieve grenzen. Daarnaast gevestigde merken met meer geschiedenis, zoals Chopard, Grand Seiko, en Zenith en challengers zoals Horage.
Op dergelijke lijst prijken er geen vinkjes en in zekere zin verwacht ik die ook nooit te plaatsen. Daarnaast is het extra leuk om als money no object is, niet te vergeten hoe in het segment waar ik me nu toe beperk (zeg tot 1000) er enorm veel visie en creativiteit ontstaat dat ook een steuntje verdiend, maar ik zou oprecht niet weten of die micros (voornamelijk) toch niet zouden verbleken in dergelijk gezelschap.
Geen stress. Ik ben al 3 maanden op verlichting aan het wachten
Mijn ideale collectie bestaat uit 3 horloges.
Twee van Omega en één van Panerai.
De Omega’s heb ik. Het zijn de Omega Seamaster 300M, Ref. 210.30.42.20.03.001 en de Omega Speedmaster “Moonwatch”, Ref. 310.30.42.50.01.002.
Het derde horloge zou zijn (klopt… die bezit ik nog niet) de Panerai Submersible QuarantaQuattro Carbotech™ Blu Abisso, PAM01232.
Maar of die er ooit komt? De prijs voor dat horloge…
Dat is een stukje boven mijn budget.
Due to a non UPS related labour conflict, your shipment has been delayed one day.
Zo jammer, dit. Morgen is er weer een dag.
-Vacheron constantin 222
Zou ik, buiten de dagelijkse douche, nooit wegleggen.
Of
- rolex explorer 2 polar
- Tudor Black Bay 58
- Tudor Royale olive dial day date
- Citizen promaster eco-drive full lume op rubber strap
- Casio f-91W
Nou zeg het maar. Is die er al?
Dat was deze. Komt nog iets in September, dan is het goeddeels klaar.
Ik heb heel lang na moeten denken over deze vraag. Wil ik het klassieke lijstje van diver, dress, GMT, chrono, GADA, complication, beater ? Zo ja, wat zou het moeten worden?
Diver = 50 fathoms
Dress = JLC Reverso
GMT = Rolex GMT Master II
Chrono = Speedmaster 57 automatic (vind 't mechaniek mooier dan die van de ‘gewone’ Pro; als het een handwinder moet zijn, dan de Ed White of de ‘gewone’ cal321)
GADA = Sinn 103 Ti Diapal
Complication = Montblanc Nicolas Rieussec (column wheel chrono GMT day/night indicator monopusher; lijkt mij complex genoeg?)
Beater = Damasko DC86 (met z’n gehard stalen kast en band, kan je deze door een betonnen muur rossen en die muur zal het begeven, de Damasko geeft geen kik)
Maar ik kom dan uit op een aantal issues.
-
ik vind de Reverso stiekem helemaal niet zó gaaf, want het is (meestal) geen chronograph, want ik vind chrono’s gewoon het gaafst om te hebben.
-
Ik vind een GMT met alleen maar een GMT functie helemaal niet leuk. Rolex al helemáál niet! ChronoGMT daarentegen: komt u maar!
-
Divers doen mij niks. Diver Chronographs, daarentegen, kan ik prima waarderen, puur omdat het chrono’s zijn. Ik heb nu vier divers waarvan drie chronograven, en die vierde draag ik eigenlijk nooit. Ben eraan gehecht om diverse redenen, maar met plezier dragen? Nee.
-
Ik zal zoveel van wat ik nu heb echt missen als ik me alleen maar mag toespitsen op zo’n klassiek lijstje. Oh, er moet een pilot bij? Ja, wat voor een. Pilot no date? Okay, dat wordt dan een Laco. Pilot met datum en dag? IWC? Of toch die spotgoedkope Hamilton? Pilot chrono? IWC? Sinn EZM10? Sinn EZM1.1? Sinn 356? Of, nee, toch een…
Goed, je snapt het al.
Ik heb geen ultieme collectie. Mijn ultieme collectie is wat ik nú heb, en als ik morgen er een nieuwe bij heb, is dat dan de ultieme collectie.