Interessant topic zeker als je er een budget achter zet van bv €1500 / €2000 totaal.
Welke 3 koop je dan en waarom?
Leuk topic:
Mijn ultieme 3-piece collectie zou zijn:
PP 6119R (paar jaren plan, ik wacht tot ze duurder worden )
Tudor pelagos 39 als lichtgewicht beater (komt
er dit jaar nog wel)
En uiteraard m’n eigen IWC chrono 371445
Ik heb er last minute nog 1 aan toegevoegd . Vergeten de tekst mee aan te passen.
Mijn bescheiden ultieme collectie, omdat ik vind dat zo’n lijst nog enigszins realistisch moet zijn.
Dresshorloge:
“Vintage” horloge:
Daily:
Ja, het vist heel erg in hetzelfde water, dat realiseer ik mij. Maar zou hier een heel happy camper mee zijn.
Gaat perfect!
Mijn ultieme collectie is 1 daily wearer, op staal maar nog steeds comfortabel (geen Rolex oyster dus bvb), niet te dik, niet te groot, beach to boardroom, van een tof merk waar ik iets mee heb en met een uurwerk betrouwbaar als de pest. Gewoon elke dag omslaan en that’s it. Blijft er een tof geleefd ding over voor m’n mogelijks toekomstige nageslacht binnen 40 jaar.
Geen specifiek horloge in gedachten dat hieraan voldoet?
@Bart_vw, ik heb 'm niet, deze collectie, maar de ultieme collectie is Christopher Ward: maakt niet uit, welke Christopher Ward uitvoering dan ook …
Dus ehhh een tudor pelagos 39 bedoel je?
Zeker niet
Neuh, maar parelmoer of zwart is natuurlijk nogal een verschil.
Het horloge is voor míj in zijn geheel gewoon saai, zowel de band, kast, wijzerplaat en wijzers. Alles is mat, blijkbaar gewoon niet mijn ding (net als bij de Pelagos, viel ook tegen).
Tis wat het is, zonde van die 1000 euro, maar voorlopig hou ik hem nog even want werkelijk geen idee wat anders
Eigenlijk niet. Het tofste wat voor mij in de buurt komt is een Constellation pie-pan met verse service en op BoR bracelet.
Niet een vintage speedy? Of is die te zwaar/groot?
Dit ja! Ik wil een horloge dragen en doorheen de dag vergeten dat ik ‘m om heb
Maar als je vergeet dat je hem om hebt, vergeet je dan niet om erop te kijken?
Hier kan ik mij goed in vinden. En na een half jaar kan ik zeggen dat de Explorer 36 er perfect aan voldoet. Mijn zoon van 14 heeft al aangegeven dat deze naar hem gaat later, dus zelfs dat is geregeld .
Is die band comfortabel genoeg? Bij Rolex zijn dat doorgaans (te) zware dikke brokken staal vind ik…
Eens
Tsja, banden zijn persoonlijk natuurlijk, en ik ga niet pretenderen een expert te zijn op dit gebied. Maar deze en die van de Cartier Santos zijn tot nu toe mijn favorieten.