Dit zou mijn ultieme vierspan wel kunnen zijn…
Maar doe het nu voorlopig met deze…
Of je er iets mee hebt weet ik niet, maar de Santos is inderdaad het enige horloge die ik kan bedenken die hieraan voldoet. Die is echt ongezien licht en comfortabel voor een stalen horloge.
Perfect met jeans en een t-shirt of polo, maar kan zeker gekleder ook
Santos.
Veel te truttig voor
Zand is vervelend, mensen zijn lelijk, het is te druk en vaak ook te warm. Je hebt een punt, maar dat zie ik niet als nadelig voor de Santos. Ik heb liever een smaakvol horloge om dan dat ik me op een smakeloze plek moet begeven.
En misschien gaat je vriendin de Santos ooit ook nog leuk vinden
Het is - net als (hoewel iets minder dan) de Tank - een beetje een vrouwelijk klokje dus ik vermoed van wel.
Mooi gesproken. Tevredenheid siert je
Ik vrees ervoor. Maar zo loopt ze er tenminste niet mee weg
Tof horloge, ja. Wel 3 puntjes:
de leukste maat is het kleine model, maar die is er klaarblijkelijk enkel in Quartz. Volgens mij draagt het medium model al te groot. Een Cartier hoort klein te dragen;
die polished bezel, en de daarbij horende krasjes, zou me een doorn in het oog zijn;
is het ding wel dun genoeg? Op veel plaatjes lijkt het een beetje een blokje wat op de pols ligt?
Smaken verschillen inderdaad. 90% van wat hier langs komt op het forum noemen wij thuis horkenklokken. Te groot, te opzichtig en te lomp.
Maar ieder zijn ding
Hij is 8,83mm dik en daarvan is nog een deel het bolle saffier. Echt een dun horloge, zeker eens passen als je de gelegenheid hebt. De band is ook 18mm, best een vintage maat eigenlijk.
Alternatief zou je voor de Santos Galbee XL kunnen gaan, die is nog minder gepolijst. Voor een vintage fan als jij is dat misschien nog beter
En wat betreft die bezel, gewoon laten krassen. Wordt alleen maar zorgelozer naar verloop van tijd!
Jij hebt de medium Jasper? Wat is jouw polsmaat? Heb je wat foto’s die goed de maat aan de pols illustreren?
Dat zand tussen je tenen leer je uiteindelijk waarderen en draagt bij aan het ultieme gevoel van ontspanning dat het strand je kan geven.
Da’s in de stad ook zo.
In Nederland? Nee, joh!
Ik ben blij dat ik aan de kust woon en ga dan ook graag en vaak naar het strand. Niet om te bakken overigens, hoor. Maar gewoon lekker langs de zee lopen of chillen bij een strandtent. Heerlijk!
En dit zou dan, wat mij betreft, het ultieme horloge hiervoor zijn!
Klopt. Ik heb een 17cm pols en ik zou hem niet kleiner willen eerlijk gezegd. Maar dat is smaak natuurlijk.
Ik neem straks eens een foto van de bezel na een jaar regelmatig dragen
Die vertekenen bijna altijd.
Maar ik heb de Santos van Jasper een keer mogen passen en zowel bij hem als bij mij (polsmaat 17/17,5) valt ‘ie echt compact. Eerder als een Explorer/DJ 36 of net ietsje groter.
Nee, met 8,8mm ligt hij fantastisch mooi om de pols. Hij is niet insignificant, maar ook niet erg aanwezig. Noch op leer, noch op staal. Ik zou het de perfecte proportie noemen.
Life.
Ik kan m’n wabi sabi goed handelen met dat ding.
Da’s toch prima? Ik heb zelf medium, maar quartz of automaat maakt ook geen reet uit. M’n vrouw heeft de quartz Tank. Prima horloge voor alledag.
Polsmaat hier 18,5, denk ik.
Heel tof zo’n Santos, maar ik vrees inclusief band toch te bulky voor mijn ultimate 1-piece. Dan verkies ik toch de verfijning van m’n pie-pan op BoR.