Je had hem al afgewezen toen je zei dat je geen krasjes op je bezel wenst. Ding ziet er na een jaar dragen onder lange mouwen uit als een compleet oorlogsschip.
De band verdient de superlatieven ook niet helemaal. Geen fijnverstelling bijvoorbeeld. Ik ben - afhankelijk van het seizoen en mijn persoonlijke welvaart - het gehele jaar bezig met schakeltjes wisselen. Oké, mooi systeem enzo, en best comfortabel, maar het is het allemaal net niet helemaal.
Met wil nog wel eens objectiviteit verliezen nadat zij de portemonnee ondersteboven hebben gekieperd.
Ik vind hem wat te dressy voor een one piece collectie, op het strand draag ik liever wat anders. En hij is heel afleesbaar, maar de minutenwijzer loopt over de minutentrack, dus tot op de minuut aflezen is wat moeilijker.
Met het gebrek aan fijnafstelling heb ik geen problemen omdat hij zo dun en licht is.
@septentrio tegen een Pie Pan kan weinig op. Maar qua robuustheid heeft het toch niet over.
Mijn ultieme maar (relatief) betaalbaar trio zou een Speedy, een gouden Connie en een Santos kunnen zijn!
Nu is de geïntegreerde bracelet natuurlijk niet echt geïntegreerd en mist er nog een dresser maar dat heeft momenteel niet de prioriteit.
In de ultieme collectie ruil ik de Seiko om voor een 5 digit sub. De Tudor voor een Explorer 2 16570, de Tissot voor een Royal Oak. En de Chinese chronograaf mag plaats maken voor een speedmaster.
@septentrio, het kan tevens een vóórdeel zijn, want bij de ietwat ‘bulky’ horloges, voel je ook dat het gewicht wegvalt, indien je horloge om wat voor reden dan ook ineens weg is (bv. van je pols gevallen door defecte sluiting, gestolen, etc.).
Mijn Navitimer mag sowieso blijven. De Metro is een icoon in wording, die zie ik ook niet gauw meer vertrekken. En opa’s Roamer gaat natuurlijk nooit weg. Dus dit kernteam houdt waarschijnlijk nog wel even stand:
Tot zover het midden- tot lange termijn realistische gedeelte. Op dit moment kan ik me sowieso niet voorstellen dat ik ooit meer dan 20k aan een horloge zou uitgeven. Maar wat als er echt geen limiet is? Sowieso een donkere Lange 1 met maanfase.
Een gouden Day-Date vind ik cool, volledig door toedoen van @MrMojo overigens. Zo over de top dat het weer cool wordt. Ik lijk vermoedelijk niet genoeg op Tony Soprano om hiermee weg te komen.
Mooi samengestelde collectie zou dat zijn. Daar houd ik van, een collectie waarover nagedacht is, variatie in zit en waar een idee achter zit. Niet gewoon een lading dure hype-watches bij elkaar geraapt die het goed doen op social media.