Wat is kwaliteit in uurwerken, close up's

Geweldige post!
Bedankt ! :+1:

Interessant verhaal. Bedankt! :yum:

Kleine correctie: Het Nomos uurwerk is niet een Alpha, maar de Deutsche Uhrenwerke 4401. De opvolger, met het Nomos Swing System. Met de mooie geblauwde balansveer :slight_smile:

2 likes

Leuke post (Y)

Mooi man! zou het zo aan mā€™n muur willen hebben.

Mooi om te bekijken :wink:
Blijf me verbazen over hoe mooi sommige van de tandwielen e.d. zijn gemaaktā€¦Ik werk zelf op veel lompere schaal met metaal en dan waardeer je zulke kunstwerkjes misschien nog meerā€¦als ik M3 schroefdraad tap zit ik al met samengeknepen bilspleet te vrezen of het tapje niet breekt :smile:

2 likes

Dank voor deze interessante post!

@lencoth: Inderdaad.

Goedenmorgen Arie,

Heb ik het nu correct, dat dit het eerste turbo-motor principe was?

Of zijn de eerste turbo-motoren in de auto-branche destijds apart
van deze ruimtevaart-ontwikkelingen ontwikkeld?

MvG,
JB
:slight_smile:

Leuke post! Ging meteen even naar de zichtbodems van mijn Eigen horloges kijken om te zien waar ze uitkomen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Leuke post, dank!

interessante en leuke post!

Leuk stukjeā€¦

Mooie post HorloG. Mooie fotoā€™s ook.

Werkelijk interessant om te zien. Laats werd ik bij tz uk aan de schandpaal genageld omdat ik zei dat ik geen kwaliteitsverschil zag tussen een omega seamaster en een AP royal oak.
Werkelijk, ik bezit beide, en mensen mogen zeggen wat ze willen, maar ik zie geen verschil.
Maar misschien zit het wel binneninā€¦ Hoewel ik omegaā€™s kaliber 8500 ook al prachtig vind.

Zeer interresant om te lezen en te zien , top Geert!

Leuke post! En dan te bedenken dat sommige van die mooie uurwerken niet achter glas zittenā€¦ En je dus de schoonheid niet kunt aanschouwen zonder het deksel te openen. Wat dat betreft is een ā€˜deksel met raamā€™ toch een mooie uitvinding.

De hoge prijzen van horloges met zulke mooie uurwerken is dan toch een heel stuk logischer.

1 like

Erg leuke post, blijft mooi om naar te kijken.

Mooie post :thumbsup:

Ik mis de tourbillon

Grt.

1 like

Mooi leerzaam verhaal en duidelijke fotoā€™s. Bedankt

Toch - althans in mijn ogen - minder aantrekkelijk dan een mooi afgewerkt gerhodineerd uurwerk zoals van PP of VC.

daā€™s een kwestie van smaakā€¦ ik vind beiden mooiā€¦ het Grƶnefeld kaliber ziet er meer ā€œindustrialā€ uitā€¦