wat is te groot?

Met een 18 cm omtrek is weinig te groot, daarnaast gaat het meer om smaak.

Als de lugs gaan zweven dan is een hologe te groot. Maar met 18 cm pols zal dat nooit voorkomen.

Met mijn 17.5 cm kan ik een 36mm dj dragen of een 41, persoonlijk vind ik 36mm niet mooi staan, terwijl andere erbij zweren. Smaak dingetje dus.

Kortom gewoon dragen wat je mooi vind, en goed kijken of de lugs niet overhangen. De diameter zegt niet zoveel.

3 likes

Ik mis in deze discussie nog de kleur vd plaat voor wat betreft of een horloge te groot lijkt of niet. Wit of zwart kan een verschil van dag en nacht zijn.

2 likes

Interessant. Ik ervaar iets vergelijkbaars met mijn ⌀ 41mm Citizen NY0400, die om mijn 17cm pols bijna hetzelfde oogt als de ⌀ 38mm Seiko SKX013.

1 like

Tja, hij had voor mij ook 40/41mm mogen zijn. Maar de oude 40mm vind ik minder mooi (iele wijzers bijvoorbeeld) en heeft ook een veel mindere band, sluiting en uurwerk. En met het ouder worden kan ik extreem goede afleesbaarheid wel waarderen :joy:.

1 like

Ja 17cm polsen, maar wel erg “plat”.
Grote handen ook, ben 1.90m lang.
Ook dat maakt visueel uit vind ik.

De Explorer 2 volgt mooi de pols met de vorm van de lugs.

1 like

Alles is al gezegd :point_up:, enige toevoeging van mijn kant……alles onder de 37/38mm is eigenlijk een damesmaat (moet wel even voorzichtig vertellen, mijn vrouw draagt makkelijk rond de 40mm)……en alles boven de 44 is alleen aan een kleine groep besteed.

3 likes

Mijn persoonlijke “sweetspot” is bij reguliere kastvormen 37-39 mm.

De 41 mm SMP kan nog doordat die plat is en de band heel goed aansluit.

Een Nomos Tangomat is te klein voor me door de lugvorm. De lugs snijden in de pols, ze vallen niet om de pols, maar erin. Ik heb een hele platte pols.

Alles onder de 37/38 mm een damesmaat? Rubbish.
De gemiddelde verkochte Rolex herenmaat zit toch echt rond de 36 mm, om maar eens iets te noemen.

4 likes

Haha het vertekent wel enigszins. Zulke Hulkpoten heb ik nu ook weer niet.

Hier nog even met een 40mm SPB

Waar het natuurlijk op neerkomt is dat je, als je twijfelt, moet gaan passen en zeker niet afgaan op polsfoto’s!

3 likes

En? Is dat een maatstaf?

Als je dan zegt dat alles onder 37/38 mm een damesmaat is maak je jezelf wel goed belachelijk.

4 likes

Het is prima hoor……

Geen maatstaf misschien, maar betekent wel dat heel veel mannen het de juiste maat vinden. Niet iedereen heeft een vrouw die makkelijk rond de 40 mm draagt.

2 likes

Ik ken een aantal dames met 41mm datejusts.

Nah.

Doe mij maar 35-42mm horloges. Seikos met korte kastpoten kunnen ook groter nog wel. Nomos heeft zulke lange lugs, die dragen te groot imho.

3 likes

Kijk @OnHunt

Beetje te groot Fransie!

Beetje te klein toch?
Ik geloof het verder allemaal wel. Draag lekker wat je leuk vindt, er is verder toch amper iemand die het ook maar enigszins opvalt of het ook maar ene reet interesseert.

12 likes

Eens :+1: :rofl:.

4 likes

Exact. Deze discussies bestaan alleen in onze microbubbel genaamd HF. Iedereen daar buiten kijkt je vreemd aan als je over de afmeting van zijn horloge begint :sweat_smile:

5 likes

Ik heb sinds een maandje of 3 mijn duikhorloges omgewisseld voor euh niet-duikhorloges. Drie maanden, 40 horlogedragende collega’s en een paar hele drukke thuisfeestjes verder : NUL opmerkingen of complimenten :smile:
Werkelijk niemand die ook maar íets heeft gezien :man_shrugging:t4:

4 likes

Ook geen Corona? :rofl:

1 like

Of ze vonden je oude horloges mooier, maar zijn te beleefd/bang om het te zeggen.

2 likes

je slaat hiermee wel ‘de spijker op de kop’ :sweat_smile:

2 likes