Wat is Tudor toch een fantastisch merk met een rijke heritage en prachtige vintage modellen. Mooi om te zien dat veel hedendaagse modellen bewust design elementen uit het verleden hebben omarmd. Een mooi eerbetoon aan de rijke historie. Zo heeft het dus een reden waarom de Tudor Black Bay er in Burgundy, Midnight blue is en uiteraard ook in zwart. En waarom de Tudor Ranger een straight endlink band heeft die niet op de kast aansluit. Zie onderstaand filmpje.
Tudor is een merk dat door Hans Wilsdorf ooit is opgericht om een een meer betaalbaar horloge (met de Rolex kwaliteiten en geest) aan de man te brengen. Vroeger werden er ook veel Rolex onderdelen gebruikt behoudens het uurwerk dat was dan een ETA. Tegenwoordig heeft Tudor veel eigen design lijnen en ook hun eigen inhouse uurwerk.
Wat is jullie mening over het merk Tudor? Leeft het in de schaduw van Rolex? Of is het vandaag ter dag (of al eerder) een merk dat niet meer weg te denken is uit de wereld der horlogerie? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik vind het een weinig zeggend merk. Maar dat is persoonlijk. Ik heb er meerdere gehad maar werd er toch nooit echt warm van. De Black bay is vooral erg saai. De gmt klopt qua verhoudingen niet. De oude tudors waren wat mij betreft een stuk leuker.
Edit: o ja, die P01. Lieve Tudor: doe eens even normaal!
Ik vind het wel een mooi merk en kan de meeste modellen wel waarderen. Het enige waar ik me een beetje aan stoor is dat vierkantje die onderdeel uit maakt van de urenwijzer.
Heb een Grantour Date en een BB S&G gehad, maar uiteindelijk toch de “upgrade” gedaan naar Rolex (16610) Tudor heeft echt mooie modellen, maar het is eigenlijk hetzelfde als rijden in een Volkswagen, uiteindelijk wil je toch een Audi…
Veel mensen zien Tudor als een klein broertje van Rolex. Of in de volksmond “poor mans Rolex” .
En heel lang hebben ze dat volgens mij zelf ook zo gezien bij Tudor…
Hate it or love it ik vind de Norh Flag wel wat hebben. En zo mogen ze meer modellen uitbrengen die een eigen snoetje hebben en hopelijk ook voor de lagere budget binnen bereik blijven… Kom eens met leuke Heritage modellen van rond de 1.5K… Beetje richting de Ranger alleen dan variatie in kleur, formaat etc.
Ik snap er ook geen kut van dat ze dingen als fake rivets maken, of two-tone horloges met opgelegd goud. Dat past meer bij horloges uit een andere prijs- en kwaliteitsklasse.