Ten eerste is de discussie Tudor vs Rolex al jaren uitgekauwd. De zoekfunctie had soelaas kunnen bieden. Resultaat: Iedereen vind wat anders van die vraag.
Maar ten tweede: Waarom zou je Tudor in godesnaam weer met Rolex gaan vergelijken? Het merk staat op zichzelf, dus die schaduwvraag is echt onnodig.
Dat gezegd hebbende: Slab side cases, weinig elegante lijnen, simpele kasten en die verschrikkelijk lelijke Snowflake wijzers zeggen mij dat Tudor een keiharde flop is. Ik zou niet graag met een Tudor gezien worden.
Da’s een kwestie van smaak, dus val niet over me heen.
Dat dus. Die rare vierkanten verneuken het aangezicht van wat in alle andere opzichten een mooie retro duiker is.
Maar om op @RLC’s vraag in te spelen: Rolex is al net zo erg met die rare Mercedes wijzers. Die zijn ook echt niet om aan te gluren zo lelijk.
De nieuwe Black Bay 58 blue is geweldig! Precies de goede kleur blauw. Qua formaat (39 mm) en dikte perfect.
Ik denk dat je het merk niet moet zien als instap Rolex. Het is een goede aanvulling op de collectie als je al één of meerdere Rolexen hebt, maar een keer iets anders wilt. Als je eigenlijk het liefste een Rolex wilt, dan zou ik geen Tudor kopen. Open deur: als je een Rolex wil, dan kun je het beste een Rolex kopen.
Tudor maakt best leuke horloges met die BB58, maar behalve dat ene model zijn ze eigenlijk best saai. Ze maken eigenlijk niks anders dan zo’n Rolex hommage. Maar goed, mijn mening hoor
Haha ja ik weet het. Saai is ook niks mis mee. Zijn verder prima horloges hoor. Maar behalve die BB hebben ze eigenlijk niet zoveel vind ik. Ik vind het zeker geen slechte horloges, maar de collectie draait heel erg om die BB horloges.
Rommel? dat zou ik nooit zeggen. Zo’n BB staat ook op mijn verlanglijstje. Maar ga mijn spaarpotje niet openbreken bij nader inzien, voorzie al een ontslag bij beide werkgevers vanwege Corona.