Wat is uw nauwkeurigste horloge?

Heb nu al een week een horloge om de pols, en de afwijking is een paar seconden per week met de site van “real time” . Het gaat om een automaat. Dat ben ik niet gewoon, zeker niet met mijn hand opwinders. Ben heel benieuwd wat uw ervaringen zijn.

p.s. heb geen enkele moeite met horloges die een paar minuten per dag afwijken, zou bijna zeggen: in tegendeel :innocent:

3 likes

Om welk horloge gaat het die je draagt? Ik heb het idee dat die quartz uurwerkjes van mij het toch wel winnen van mn automaten. Vooral de Marathon TSAR is erg nauwkeurig.

1 like

Mijn Tag Heuer connected. En daarna de Quartz horloges. En daarna mijn Omega Speedmaster MII.

2 likes

Tudor black bay met nog geen seconde per dag. Absurd accuraat.
Quartz horloges niet meegeteld uiteraard.

4 likes

Het is geen kwarts, alhoewel ik daar geen enkel probleem mee heb.

Dat is ook zeer scherp, ga het nu ook eens per micro seconde opmeten :slight_smile:

1 like

Wat is het dan wel?

Is niet relevant, krijg ik alleen maar gezeur over… (foto s of het is niet waar)
Het gaat mij om uw nauwkeurigste mechanische horloge.

Na ruim een maand nog op de seconde gelijk met atoomtijd.

9 likes

Deze liep na 3 dagen slechts 1 seconde voor. :+1: Maar ik heb ook wel verscheidene quartzen gehad die preciezer waren denk ik.

4 likes

Oeps ik dacht dat foto’s niet mochten in dit topic.

2 likes

Dat is een quartz chrono met een ETA uit de 2.11 serie.
Veel nauwkeuriger dan mijn G Shock 6900.

Zit je em de hele dag op te winden Marijn, of zit er een batterijtje in?

Er zit een batterijtje in.:slight_smile:

1 like

Mijn 8500 Planet Ocean liep erg goed, volgens mij één seconde achterstand per etmaal. Mijn Speedmaster Moonphase liep twee seconden achter na een etmaal. De IWC loopt volgens mij ook twee seconden achter, of vóór per etmaal. De Rolex heeft een achterstand van drie seconden, maar als ik hem een etmaal ergens laat liggen met het achterdeksel naar boven gericht, dan loopt hij na 24 uur op de seconde gelijk…

Ik gebruik overigens deze site: https://www.dewereldklok.nl/tijd/nederland/

1 like

Dacht ik al, toch een hartje van Hendrik :slight_smile:

1 like

Wou dat ik die mogelijkheid had!

Mijn Seiko5 met 7s26 uurwerk van €75 die ca. 5 sec. per dag achterloopt.

3 likes

Dat zou voor mij mijn Junghans Mega zijn…oerlelijk maar loopt goed op tijd… iets met radiocontrol ofzo…

1 like

Als ik quartz niet meetel, dan gaat die eer naar het spring drive movement in de Seiko SBGA011.

Als ik quartz en alles wat in de verste verten daar niks mee te maken heeft niet meetel, dan gaat die eer naar de Speedmaster DSotM en Rolex Submariner (114060). De sub is gedragen iets preciezer, de Speedy ongedragen.

1 like