Als je nauwkeurigheid belangrijk vindt, moet je geen mechanisch horloge kopen.
Tja…waarom een nauwkeurig horloge kopen,als je toch elke morgen in de file staat en de trein alweer te laat is.
Van mijn “automaatjes” toch wel de rechtse a.bart: afwijking in 2 dagen amper 2 a 3 seconden
Je zult het misschien niet geloven, maar mijn nauwkeurigste horloge is een Parnis met een Seagull automaat, geklokt met Time.is , is de afwijking -4 sec. in de week!
En mijn echt nauwkeurigste is natuurlijk een radiogestuurde Meister Anker! 0/0 afwijking !
Mijn nauwkeurigste horloge is toch echt een Citizen Promaster Eco-Drive die radiogestuurd is. Dat ding loopt al sinds 2011 onafgebroken exact op tijd.
Van m’n automaten meet ik het niet, weet ik het niet en boeit het me nog minder, daar draag ik die dingen niet voor. Ik slinger ze aan, zet ze een half minuutje tot een minuutje voor op die Citizen, en als ze maar niet achter gaan lopen tijdens de dag dat ik ze draag is het mij wel best.
Heb er een paar die nul sec/dag afwijken…
Certina DS Action Diver ( ETA 2824-2 ) loopt na afgesteld te zijn door Wesseling&Vreeker binnen COSC norm !
In mijn geval de Bulova Precicionist Longwood, heb mij laten vertellen. Heb het zelf niet gecontroleerd. Schijnt slechts enkele seconden per jaar af te wijken.
Je moet eigenlijk even kijken naar de afwijking vlak voordat het horloge gaat syncen, dus iets voor 03:00u.
Mijn ervaring is namelijk dat er toch wel een kleine afwijking in zit.
ja maar dan slaap ik …
Op mijn Meistersinger is geen afwijking te zien !
Tuurlijk
Nou, dat is een Casio Master of G Gulfman. Gewoon digitaal onverwoestbaar plastic. Dan een Wenger diver Quartz (mooi, maar jaren 90 dus beetje klein) dan de automaten… Tissot PRS 516 en een structureel iets te snel lopende Seiko SKX 007.
De seiko Astron horloges lopen exact nauwkeurig,er zijn maar weinig merken die daar aan kunnen voldoen welk merk maakt een horloge wat 1 seconden per 1000 jaar achter loopt, zoekt u maar.
Waar ik het meeste op vertrouw is de biologische klok van mijn vriendin…
Niet echt een goed voorbeeld, want die klok synced iedere dag.
Mijn G shocks, maar die spelen vals. Gelukkig maar, kan ik mijn mechanische klokjes lekker obsessief monitoren.
Damasko:
Precies, dat is niet cheaten, maar radiocontrolled én GPS is gewoon: Vals. Evil. Jammer dat ze zo groot zijn.