Wat is uw nauwkeurigste horloge?

Mijn Hamilton Riva met 7733 uurwerk is ook vrij nauwkeurig!

Mijn Junghanzen: precies gelijk (behalve de datum :hushed:):

4 likes

Neeeee! :man_shrugging:t6::joy:

1 like

Mooi man, lijkt op de resultaten alhier :slight_smile:

1 like

Ja echt mooi spul die master kalibers van Omega.
Nieuw uit de doos gelijk kaarsrechte lijnen op de timegrapher. :blush:

1 like

Mijn Tudor Grandtour zit binnen marge van 3 sec -/- in week en draait alleen op beweging, s nachts op z’n kant met kroon omhoog…

Dit soort topics komen met enige regelmaat voorbij en ik verbaas me iedere keer weer dat er toch veel horlogeliefhebbers zijn die redelijk obsessief bezig zijn met de nauwkeurigheid van hun horloge(s). Ik snap het wel, een horloge houdt de tijd bij en het is fijn als ie dat goed doet, met zo min mogelijk afwijking. Het is vooral bijzonder, omdat er veel liefhebbers van mechanische klokken op dit forum zitten en (op een enkel exemplaar na) zijn mechanische klokken nou niet de meest accurate.

Zelf ben ik er helemaal niet van. Als ie bij benadering maar de tijd aangeeft, zodat ik (redelijk) op tijd ben, ben ik al tevreden. Voor mij is het horloge vooral een sieraad. Ik wissel vaak van horloge en moet ze altijd weer gelijk zetten. In het verleden gebruikte ik daar een redelijk accurate Kinetic voor, maar nu een eco-drive. Dat is mijn meest nauwkeurigste. Maar het komt regelmatig voor dat ik een horloge om doe en pas als ik op het station sta het horloge gelijk zet met de stationsklok. (meestal ben ik op tijd voor de trein…)

4 likes

Hoezo oerlelijk?Wat smaken toch kunnen verschillen ik vind hem Vet Gaaf Cool en mooi

2 likes

Kost maar een paar seconden per dag om te noteren hoor, en dan weet ik op welk oor ze slaapt [quote=“lassale, post:47, topic:108907”]
zijn mechanische klokken nou niet de meest accurate.
[/quote]

Ik sleutelde ook altijd aan vintage motorfietsen. Het maakte niet uit of je naast een 4 cylinder 16 klepper stond als deze bij het stoplicht:

Je wilde uit je Triump 5TA echt de laatste van zijn 27 pk uit persen, en liefst wat meer.

Je kunt toch ook aan wedstrijdzeilen doen ook al is een beetje speedboot sneller. Ik laat bijna al mijn NA’s servicen en reguleren. Ook de meest simpele vintage handopwinders van de rommelmarkt. Gewoon omdat het kan. (Damasko is ongemoeid gelaten).

Ok nog eentje dan. 120 pk is niet veel in een auto. Maar wel in een NSU Prinz uit 1967. Daar moet je héél veel voor doen. Kijk dit filmpje van 4 minuten van iemand met liefde en passie voor oude techniek en misschien begrijp je dan een beetje waarom ik het geweldig leuk vind als vintage horloges na wat aandacht véél mooier gaan lopen:

9 likes

Die is wel cool…

Deze heb ik in de doublé en grijze uitvoering…

2 likes

Qua nauwkeurigheid kan er niets tippen aan mijn Citizen Promaster Sky. Maar ja, die is radio controlled. En ook de GShocks die radio controlled zijn zijn natuurlijk uiterst nauwkeurig.
Qua automaten hou ik de afwijking niet bij omdat ik ze aanslinger wanneer ik ze ga dragen. En de volgende dag gaat meestal weer iets anders om.

1 like

Je hebt wel (een beetje) gelijk. Mijn '87 Suzuki moet ook tiptop zijn. Maar daar hangt voor mij meer vanaf, dan het horloge dat ik draag.

3 likes

Easy. Na aanschaf zelf nog even subtiel aan de Microstella-schroeven gedraaid, nu tussen de +0,25 en +1 seconde per dag:

Kwarts heb ik momenteel niet. Is “for convenience’s sake” wel wenselijk eigenlijk, maar ik vind maar niet wat ik wil. Vintage Seiko KS kwarts lijkt me wel wat. Paar keer net iets te lang geaarzeld op het verkoopforum. :slight_smile:

2 likes

Geachte lassale, ik ben er helemaal niet obsessief mee bezig. Wissel zeer geregeld van horloge, en het dagelijks gelijk zetten en opwinden is routine. Met een oude Rus is dat al gauw een paar minuten per dag. Het is bijna frustrerend dat bij mijn huidige automaat geen van beide nodig is :innocent:

1 like

Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd wat voor een automaat het is.

1 like

Kristiaan vd Klaauw .
Als handopwinder heeft hij een Patek en een Vacheron.
Een paar jaar geleden zocht hij nog een bandje voor zijn Hublot.

3 likes

Hoptroff horloges of de Bathys Cesium 133.

Geachte Astonmartin, u bent een van mijn trouwste volgers, maar uw fascinatie m.b.t. mijn persoontje begint nu toch wel ziekelijke trekjes te vertonen. Get a real life, er is meer dan dat toetsenbord! :grinning:

Het zijn anders je eigen woorden in eerdere topics en reply’s…niks ziekelijks aan aan…
Echt fascinerend ben je trouwens ook niet …eerder ergelijk…

2 likes

Zeau daar bent u alweer, moet ik hier nog verder op ingaan? Blijf al mijn oude postings lezen, mischien wordt u er nog iets wijzer van. Hoop echt dat uw auto morgen wil starten, ik ga wat anders doen :slight_smile: