Wat is uw nauwkeurigste horloge?

Beetje flauw
m’n door GPS/GLONASS aangestuurde Garmin Fenix 5S uit 2017 met 0 seconden per jaar

Maar m’n Seiko QGB804 (Twin quartz) uit 1981 is een goede tweede met, in theorie, een afwijking van 10 seconden per jaar.

2 likes

3 likes

Deze. :slight_smile: Zet zichzelf zelfs automatisch goed bij zomer- en wintertijd.

2 likes

Mijn meest nauwkeurige horloge in het algemeen zijn mijn recent aangekochte Citizen Promaster Sky en de Casio WV-200 die van mijn pa was- die zijn radiogestuurd.

Het meest nauwkeurige niet-radiogestuurde horloge dat ik heb is mijn Bulova Lunar Pilot, met het befaamde 262khz uurwerk- die loopt +/- 10 seconden per jaar.

Het meest nauwkeurige mechanische horloge dat ik heb is mijn Spinnaker Hunley, die loopt na een week dragen minder dan 15 seconden scheef. En dat voor een gewoon NH35-je…

1 like

Geen idee of het dubbel quartz is, het is maar een simpel dingetje wat jarenlang in de badkamer lag en alleen gebruikt werd om het horloge van de dag in te stellen. Ben het horloge onlangs pas gaan dragen.
Wat een kwaliteit voor weinig geld :innocent:

Horloges met tijdsynchronisatie zijn niet nauwkeurig, ze worden gewoon vaak op tijd gezet :wink:

Mijn Longines VHP daarentegen wijkt ook na een paar jaar nog maar net 4sec per jaar af. Op 1 januari 2022 weet ik hoeveel het dit jaar was :slight_smile:

Ik heb hem nog nooit op tijd gezet! Tegen dat hij een minuut voorloopt zal de batterij wel vervangen moeten worden :stuck_out_tongue:

1 like

Een nauwkeurig trio

5 likes

In mijn situatie: nothing beats my old GS: half jaar gedragen alleen 1 min+1uur aangepast voor overgang naar zomertijd…

SBGR053:

6 likes

Mooi H.J. maar even cijfers en rugnummers a.u.b.

Mijn Seiko van 100 euri loopt nog steeds per seconde spat zuiver…
:crazy_face:

Voor de HAQ-liefhebbers zijn het denk ik goede bekenden :wink:

1 like

Verklaar u nader a.u.b. :worried:

6 likes

links de Longines Conquest V.H.P. L3.726.4.96.0
midden de Grand Seiko 9F SBGX263
rechts The Citizen Chronomaster met blauwe wijzerplaat (AQ4030-51L)

ongeveer.

1 like

HAQ = High Accuracy Quartz

Aan exacte rugnummers kan ik je niet helpen, maar dat is een VHP, een GS met een 9F uurwerk, en een Chronomaster met denk ik een A660H uurwerk.

1 like

Ik heb ook een astron gehad en voelde voor mij een beetje als vals spelen, hoewel ik de afwerking top vond.
Het uurwerk is niet heel nauwkeurig maar moet het hebben van de synchronisatie.

3 likes

Datzelfde probleem heb ik met mijn Satellite Wave; zonder GPS-synchronisatie is de nauwkeurigheid maar heel gemiddeld. Nog steeds wel met een aantal leuke features (b.v. automatische calibratie van de wijzers om middernacht, met de mogelijkheid om handmatig bij te regelen).

Edit: overigens is die Astron natuurlijk wel een horloge met heel mooie details.

3 likes

Mee eens. En de dual time functie is ook heel handig met een zoon in Canada😎

Heb in t verleden ook de Casio Oceanus gehad.
Zelfde verhaal. Prachtig horloge maar de precisie komt van buiten t horloge.

2 likes

De Casio MR-G G1000 zit op een vergelijkbaar nivo als de Astron (maar een totaal andere ontwerpkeuze). Van buitenaf aangestuurd (radio/GPS) is een beetje valsspelen, wat dat betreft heb ik veel meer respect voor de G-9000 van Casio die ik iets eerder heb neergezet, HAQ/VHP prestaties in een plastic horloge van nog geen 100 euro.

4 likes

Mijn tudor bb58 na 13 dagen waarvan 7 dagen gedragen en 6 in de kist, loopt 8 seconden achter nu.

Ik vindt dat acceptabel, wat zeggen de kenners?

1 like

Er is slechts een horloge in de horlogewereld dat het nauwkeurigste is en dat is de Seiko Astron geen enkel ander horloge komt daarbij in de buurt .

1 like