Wat is uw nauwkeurigste horloge?

Ik koop mechanische horloges omdat ik mechanische fijntechniek waardeer.

1 like

Mijn Casio Oceanus, maar dat is een radio controlled quartz dus dat is valsspelen. Mijn Seiko 5 GMT is met +1 gemiddeld mijn meest accurate automaat, gevolgd door mijn Tudor BB 36 (+2) en mijn Turtle (-4). Negatieve uitschieters zijn mijn Longines Conquest (+15) en Wolbrook Skindiver (+15, net binnen specificatie).

1 like

Meest nauwkeurige horloge? Geen idee. Ik bezit sowieso geen quartz. ik vind het redelijk irrelevant hoe nauwkeurig een horloge is ondanks het feit dat ik (ook) COSC en Metas gecertificeerde horloges in mijn bezit heb. Pas als de afwijking merkbaar significant wordt (ja,.subjectief en voor iedereen anders) gaat het me storen. ik heb nog nooit een horloge op de seconde op tijd gezet.

2 likes

Mijn dj uit de jaren 70. Ding is eng accuraat

1 like

Mijn enige Quartz zal wel nauwkeuriger zijn, maar van mijn “echte” horloges de bb58, binnen 1 seconde per dag.

Meest nauwkeurige horloge die ik bezit is de Seiko 7A28. Afwijking is +1 sec per 2 maand.

1 like

Bij mij zijn dat Bulovas Precisionist 262khz.
Nog geen seconde per maand. :+1:

4 likes

Ja, daar heb ik er ook een paar van. Veel te goedkoop voor wat je krijgt :wink:

1 like

12 and counting. :sob:

1 like

Deze “limited” (er zijn er maar 100 ) loopt 1 seconde per dag uit de pas (soms in de plus, dan weer in de min) maar mag hier niet meedoen.
De datum verspringt af en toe n.l. 2 dagen :scream:

2 likes

Afwijking is max. 5 seconden per jaar.

6 likes

Tsja, dat is dan toch de Astron…

1 like

Deze grap heb ik al zeker twee keer gemaakt, maar volgens mij nog niet in dit toepasselijke draadje. Altijd exact juist, nul afwijking.

1 like

3 likes

Exact 38,00mm

2 likes

• ± 10 sec per jaar.
  • datumteller verspringt in 1/2000e van een seconde
  • Temperatuur sensor die de afwijking door temperatuurverschillen compenseert
  • automatische spelingaanpassing om trillingen uit de seconde Wijzer te halen en de wijzer nauwkeurig stopt op de markeringen.

Let wel, dit uurwerk kwam uit in 93. Het horloge hierboven is volgens mij van 2003

3 likes

Eco-drive met max 5 seconden afwijking op jaarbasis en een eeuwigdurende kalender :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

6 likes

Prachtige afwerking, geweldige techniek :pray:

1 like

Sinds mn Chronomaster weg is deze denk ik