Wat is uw nauwkeurigste horloge?

Een horloge wat 1 seconde in 100 jaar achter loopt is nauwkeurig,daar kan niemand omheen

Geen kwarts of mechaniek. Een zonnewijzer horloge is eeuwig nauwkeurig……

https://www.amazon.nl/Antieke-Steampunk-messing-zonnewijzer-horloge-lederen/dp/B07C4HDN13

Buiten de quartz horloges om is deze het meest nauwkeurig. +0,5 sec/week

4 likes

Quartz is te makkelijk. Mijn 44 jaar oude Casio wijkt ook maar 3 seconden per maand af.

Van mijn mechanische horloges, wint de oudste. Een 14060M uit 2011

1 like

Die Trilogy staat subliem op deze leren band!

1 like

Tnx, deze struisvogel zat oorspronkelijk op een ZEP maar die is weg, toen de Trilogy kwam kon ik er mooi mee matchen, zit wel de Zenith vouwsluiting op maar dat zie je normaal gesproken toch niet.

Staat werkelijk helemaal perfect. Ik heb zelf ook een Trilogy…zal eens op zoek gaan naar een fraaie lederen band. Geeft dit horloge een compleet andere look.

1 like

Quartz meetellend is deze absoluut de meest nauwkeurige. ‘Set and forget’. Quartz, solar en radio controlled.
afbeelding

3 likes

Ik heb maar één horloge een seiko lord matic, hier gekocht en ze liep zogezegt redelijk juist. na meting aldaar 3 a 4 seconde. na aankomst alhier 2 minuten per dag te snel. zo dat moest ik toch even kwijt. namen noem ik niet en een verkoper afraden al helemaal niet. Ik blijf positief en horloge is naar een bevriend HF lid, die ze nu gaat opereren :slight_smile:

1 like

Kan goed ontregeld zijn met het transport.
Wie weet hoe er mee gegooid is?
Hoeft niet altijd ter kwader trouw zijn.
(ik ben dus niet de verkoper)

2 likes

Vandaar dat ik ook niemand noem en alle opties open laat, na de chirurgische ingreep zal ik weten hoe het hart van de seiko er voor staat.

1 like

Tudor Harrods loopt op 1 seconde na nauwkeurig.
Fantastisch horloge om te dragen, erg blij mee.

Na 30 dagen staat de teller op 33 seconden in de plus!
Archief foto trouwens. :innocent:

2 likes

Seiko Astron is een prul van een horloge dat zonder hulp van buitenaf nog geen deuk in een pakje boter slaat qua nauwkeurigheid…

Prima score. Als mijn horloge voorloopt leg ik hem weg met de kroon omhoog, hij verliest dan tijd als ik ga slapen. Loopt hij juist achter dan leg ik hem met de wijzerplaat omhoog, dan loopt hij iets sneller. Zo balanceer ik al meer dan 100 dagen zonder de kroon te moeten gebruiken. Alleen de kroon moeten uittrekken bij de switch van zomer naar winter tijd.

+1,5 sec/dag

2 likes

Zat je al twee jaar op die bom en moest hij nu eindelijk ploffen? :smile:

2 likes

Deze even uit de doos gepakt voor de foto.
Loopt +1 sec per 24 uur, niet slecht voor een automaat van 14 jaar :sunglasses:

3 likes

De Astron heeft de beste nauwkeurigheid van tijd weergaven gebaseerd op de modernste horloge techniek en loopt 1seconden in duizend jaar achter daar mee hebben ze de Zwitserse horloge techniek laten zien wat precisie is in tijd weergeven . Ik realiseer mij dat het een heel ander techniek is maar een piloot vliegt ook met de modernste techniek want anders vliegt hij absoluut niet,dus waarom koop je dan een duur horloge dat gemiddeld tussen de 1.5seconden en 5 seconden achterloopt Uitsluitend voor de naam van wet horloge en de uitvoering van de kast etc etc

2 likes

Nee hoor, kwam dit heel toevallig tegen. Lees normaal geen topics over satellietgestuurde horloges…

1 like