Wat is volgens jou de beste toolwatch?

Klopt. De Rolex Submariner of GMT Master II is niet echt meer een toolwatch. Althans in essentie wel, maar ze worden daar niet meer voor gekocht en gebruikt.

1 like

Volgens mij staat de topic generator van @Dpvh weer aan.

8 likes

Even opbouwende kritiek @RLC

Misschien een (vragend) topic openen waarin niet gelijk duidelijk is wat jouw mening is en wat niet steeds op een horloge slaat wat jij al in bezit hebt.

On Topic:
Voor mij een Seiko SKX op rubber :+1:t2:
Stevig, niet te duur en waterdicht.

5 likes

Ik heb de SKX al lang vaarwel gezegd, maar hij lonkt nog steeds. Erg leuk horloge met tal van banden opties.

Deze! De SD43 is geen toolwatch meer. Leuk topic :ok_hand:t3:

4 likes

Ja er was kritiek op mijn generator, waar maar liefst 4 topics uit zijn gerold.
Nou ik kan je vertellen; sommige mensen hier rammen daar een veelvoud daarvan er doorheen.
Komisch gezien vaak wel met dezelfde opbouw en uh “complexiteit” zullen we het maar noemen.

Het was dan ook bedoeld als een zogenaamd spiegel voor het gedrag van sommigen, maar ja he

10 likes

Ik ga zo bellen.
Tijd voor drastische stappen.

HET HOUDT NIET OP, NIET VANZELF

Smpc toolwatch


6 likes

Ik vind de LHD Pelagos qua looks en qua dial oprecht mooi. Erg gaaf die rode tekst en iets meer creme witte wijzers en markers. Maar waarom die kroon op links? Is voor mij echt een no go.

1 like

Ga passen. Leer em waarderen. Echt gaaf!

Omdat het dan een nóg betere toolwatch is?

G-Shock is het gewoon!

1 like

Waarom vaarwel? Te min?

Mijn Seiko Monster (Gen1) heb ik afgebeuld en die loopt nog steeds perfect :wink:
Heb er nog net geen spijkers mee in een plank geslagen!

1 like

Ja maar ik krijg er een beetje dit gevoel van…

image

1 like

Jouw collectie bestaat uit best wat toolwatches en ik denk dat je er exact nul als toolwatch gebruikt.

Punt is dan ook dat een toolwatch als pure toolwatch gewoon dat horloge is dat je zorgeloos gebruikt. In jouw geval is dat dus niet de Pelagos ondanks dat hij wel zo weggezet wordt door Tudor. Is dus voor een ieder anders.

4 likes

Nee dat klopt, maar ik heb het over in theorie de beste toolwatch. Ik zal mijn Pelagos afdoen bij een muurtje kapot boren. But that is just me.

Eh…ik klus en werk me hier het ongans mee

Meteen mijn antwoord opnde vraag van @RLC

Voor mij isde skyracer de ultieme toolwatch.
Kan alles aan, draagt fenomenaal , afleesbaarheid waar je u tegen zegt en om het af te maken het meetlat bandje met fkip flop hupsakee demonteer systeem…

Geniaal en niet kapot te krijgen.

Dit sowieso … een automaat is hier NIET geschikt voor.

11 likes

En zo missen we de goede leden en nemen de randgevallen de overhand. Jammer, maar begrijpelijk dat mensen afhaken.

10 likes

zwem je er wel mee oid?

Anyways, G-SHOCK wint. Die kan met dat muurtje kapot boren gewoon omblijven :+1:t2:

Natuurlijk.

Natuurlijk niet.

Een toolwatch is ontworpen met een bepaald doel voor ogen.

  • De Airman en GMT Master? Dat zijn gereedschappen voor de piloot. Maar dan wel in de straaljagertijd. Want voorheen waren pilotenhorloges simpeler, en eerder voor navigatie bij nacht dan voor het tracken van tijdszones.

  • De Chronograaf is voor mensen die tijd moeten meten in specifieke intervallen. Daarbij vind ik de jaren 40 pulse-o-meters die hartslag meten voor medisch personeel nog wel de geinigste, ook omdat de kleurstelling me aanstaat.

  • Het duikhorloge. Jij noemt de Pelagos, maar iedere duiker die serieus is gebruikt een Suunto of vergelijkbare duikcomputer. Duikhorloges zijn zeer zeker niet het beste gereedschap voor die klus.

  • Het veldhorloge. Hoe graag ik verder ook field watches draag, iedereen weet dat deze slag door een Casio G-shock van 50 ballen gewonnen is.

Kortom: Je definitie van Toolwatch is niet correct. En daarom is je conclusie over het beste gereedschap ook niet correct.

Sterker nog, waarom zou je in godesnaam een onderhouds-, schok- en magnetisme-gevoelig horloge als serieuze kandidaat voor wat voor klus dan ook kiezen?

Die dingen zijn breekbaar, duur, niet meer van deze tijd en ze zijn ook nog eens wanstaltig slecht in het bijhouden van de tijd.

Solar quartz for the win.

13 likes

Inderdaad een waardige competitor! :sunglasses::+1:

Ik vind de Explorer II oprecht een schitterend horloge.

1 like