Wat is voor jou een absolute No-Go

TE drukke wijzerplaten
TE grote wijzerplaten
Modemerken

Grote ruimtes tussen band en kast!!! Aaaarrrrgggh!!!

Gaaf horloge, hoor!

2 likes

Dat kan beter:

1 like

:thumbsdown: Dit soort wijzerplaat-indelingen :thumbsdown:

1 like

Ik zou de aanduiding ā€œdoppelfederhausā€ niet op m’n wijzerplaat willen!

Ook vind ik de aanduiding in zowel mtr als ft iets storend, hoewel ik wel geleerd heb te accepteren.

Inderdaad. Echt afzichtelijk…

Fantastisch!

Of het nou een absolute No-Go voor me is weet ik niet helemaal zeker, maar wat ik in ieder geval heel lelijk vind zijn ronde wijzerplaten op vierkante kasten. Aan mijn pols absoluut geen Bell & Ross, brrrrrrrrr…lelijk.

Kom ik net elders op HF wel een heel grote No-Go tegen. Als het over voetbal gaat heb ik namelijk wel principes.

Big No-Go: een horlogebandje met Ajax er op :joy:

6 likes

Bi-color en ana-digi horloges. Brrrrr…

Klopt Tecco, daar krijg ik het ook koud van.

Onnodige datumaanduidingen!

ā€œWe hebben een perfect symmetrische duiker/chronograaf gemaakt, hij is nu helemaal kla…OH NEE DE DATUM. Nee, doe maar gewoon op 3 of 4 uur. In een contrasterende kleur en kekke rand eromheen. Oh ja, schuin kan ook. Neuh, gewoon dwars over dat cijfertje heen, joh.ā€

• Designafdeling Longines/Baume&Mercier/Zenith/Hamilton/Bell&Ross
7 likes

Alles hierboven ongeveer. En dan in rosĆ©goud. Brrrrr…

Bling stenen

1 like

Gewone quartz ! :japanese_ogre:
Vooral als de horloge zo groot als een wekker is :alarm_clock:
Ik hou ook niet van penanker, behalve als er iets anders te leren is. Voor roskopf, guichet… heb ik uitzonderingen gemaakt.

datumloep.

1 like

In willekeurige volgorde:

• Absurd lelijke gedrochten (het interesseert me niet hoe interessant de techniek is; dat is nog steeds geen reden om zo’n lelijk horloge te maken), uit de categorie ā€˜alien mutant’ :scream: .

• Extreem geprijsde horloges (het interesseert me niet dat het is gemaakt van een zeldzaam edelmetaal afkomstig van de planeet Jupiter en door God zelf in elkaar is gezet :wink:; een fraai en kwalitatief hoogwaardig horloge hoeft niet vele duizenden Euro’s te kosten, laat staan tonnen! ).
  • Alles van de merken TW Steel, Armani en modemerken in het algemeen.
  • Goud en edelstenen.
  • Arabic of Roman numerals op de wijzerplaat.
  • Absurd grote horloges, vooral met overhangende lugs.
  • Skeleton watches.
2 likes

Grappig, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik hou niet van te opzichtig, te groot, te klein en te bling.

Verder specifiek:

• Afgekapte cijfers
  • Asymmetrische duikring
  • Duiker en chronograaf combi
  • Stalen band zonder passende endlinks

Buiten dat ligt het vooral aan het horloge zelf!

Gevallen zoals dit:

Jakkerdejakjak

Een zomaar ergens neergeplempt datumvenster.

3 likes