onder andere
Ik dacht al, niet al te best voorbeeld!
Of van die afgebroken cijfers op een dials, zoals hier … eeuwig zonde toch?
Ik ben tevens allergisch voor alle soorten goud, meshbanden, afgebroken cijfers en chrono’s.
Te korte wijzers
Mercedes wijzers
Datumloep
Datum te dicht bij het midden omdat het uurwerk eigenlijk te klein is voor het horloge
Die klomp aan de kast van de Oris Flight timer.
Edit- oh ja, cathedral wijzers!
Edit2-oh ja, “snake head wijzers”
Ice Watch & MVMT
Teveel polished delen op een kast en/of band
Tja en dan nog zou ik op zoek gaan naar een andere uurwijzer…
Bulova heeft ook zoiets, aargh…
Best veel merk ik: goud, modemerken, afgebroken cijfers, datumloupe, kronen die niet in de kastkleur zijn uitgevoerd, kneiterdure horloges die niet eens tegen drie druppels water kunnen…
Ben ontzettend makkelijk geloof ik. Erger me aan vrij weinig op horlogegebied. Heb denk ik ook zat horloges gehad - en heb die ongetwijfeld nog steeds - waar bij menig één de tenen spontaan van zouden gaan opkrullen. Wat ik echt niet mooi vind, zijn de dingen waar de meesten van jullie naast opgekrulde tenen ook uitslag en haaruitval van krijgen en dat zijn de diamantjes op de wijzerplaat en bewerkte wijzerplaten met tijger- of zebraprintjes. Voor de rest heb ik een (nog?) weinig ontwikkelde smaak geloof ik . Maar daardoor is er zoveel lekkers te kiezen
Sinds ik hier rondhang kan ik niet meer tegen schuine datums, en loupes. Ook teveel tekst op wijzerplaten vind ik niet mooi.
Van de indeling van deze Lange 1 moet je inderdaad houden.
Ik vind het het in dit geval wel mooi omdat het totaal in verhouding is als je de denkbeeldige lijnen doortrekt.
Een soort Mondriaan voor om de pols.
GO
de rest is NO GO
Afhangende datum aanduiding inderdaad.
Samen met afgeknepen cijfers heeft dit mij al veel € bespaard!
Alles is al een aantal keren genoemd maar voor mij zijn de belangrijkste no-go’s:
Afgesneden cijfers.
Datumloupe.
Datum vind ik meestal niet mooi. Op zes uur onopvallend kan nog een keer.
Overlappende chrono wijzerplaatjes.
Teveel tekst op wijzerplaat.
Alles lezend is het een wonder dat er nog bestaansrecht is voor juwelers
Gelukkig zit er veel variatie in de meningen en smaak.
Ko
Weinig origineels nog aan te vullen: goud/edelstenen, cyclops, datum/dag links op de plaat, te drukke platen (weinig chrono’s kunnen me bekoren), modemerken. Qua merken of edities: geen Rus, geen Invicta. Geen 2-3 x duurdere Seiko LE die bovendien vaak lelijker zijn of met goudaccenten bekleed
Russische horloges en kathedraal wijzers!