Veel gekleurde tattoo’s?
Valt mee, 1 maar… Maar wel van schouder tot pols Toevallig nog in dezelfde kleuren ook haha
Ik WIST het gewoon!
Ik heb er niks op tegen, maar ik wil geen ‘normaal’ quartz horloge meer. Smartwatch, G-shock, hartslag horloges ofzo kunnen vaak net wat meer. Of het moet iets aparts zijn als een Bradley. Maar hoe mooi een quartz horloge vaak ook mag zijn, ik hoef em dan al gauw niet meer. Ik vind het belangrijk dat een horloge geen batterij nodig heeft. Niet zozeer voor het milieu, maar meer de onafhankelijkheid van een automaat, kinetic of zelfs solar vind ik fijn.
Intolerantie…
Smaken zijn verschillend! Lekker leven en laten leven
Rafelige wijzers
Alle niet Seiko’s hahahaha
Ja, dat vind ik ook onbegrijpelijk!
Het lijkt alsof tijdens het ontwerpen van een wijzerplaat te laat bedacht is dat het voor een chronograaf moest zijn. En er toen maar drie cirkeltjes dwars door alles heen getekend zijn.
Ko
Er zijn inderdaad veel leuke Casio’s, zijn ook maar een aantal modellen een no go.
Heb zelf de G-Shock AWG-M100B in blauw en een F-91W.
En dat zullen als het aan mij ligt ook niet de laatste casio’s zijn.
Met een hoop mensen eens, met een hoop mensen ook niet. Maar eentje die ik nog niet ben tegen gekomen is horloges met een dergelijk lederen band als deze hier, er is een naam voor zoiets wanstaltigs, maar die ben ik vergeten, wil ik ook verder niets mee te maken hebben. Zelfs Tudor heeft er tegenwoordig één in de collectie, brrrrrr

Bund strap
Neppers, hommages, datumvensters die meerdere data tonen en dagaanduiding.
Alle neppers. Ik heb meer respect voor een asymmetrische plastic Diesel van 55mm voorzien van nepdiamanten en afgekapte sandwich cijfers in zes niet-complementaire kleuren dan voor een niet-van-echt-te-onderscheiden Explorer.
Bbbbbbrrrrrrrr…onssssssss… bronzen kast dus.
Alle breitBLING uitvoeringen van Breitling (dus met goud), geldt overigens ook voor vele andere merken (bijv. Rolex blauw/goud combinatie etc.). Mijn jaren '90 Longines Conquest heeft dit ook en die zit in de gedoogzone doordat het goud wat minder “afsteekt” bij het grijs
Nato- en andere stoffen banden
Chinese merken-/uurwerken
De merken Citizen en Casio, met alle respect, maar die doen me aan (zak)rekenmachines e.d. denken
Opengewerkte wijzerplaten met neptourbillon
Dag- en datumaanduiding die niet goed zijn uitgelijnd, dus niet op dezelfde hoogte “naast elkaar staan”
Genoeg zo?
Grt. Marco
Kroon op 4 uur
Oef, dan moet ik mijn Tuna en Sumo wegdoen, No Way.
Bund straps…
In de praktijk zitten ze voor geen meter.
Heb er een aantal geprobeerd.
Grt.
Vind het er zo maf uit zien… Nooit geprobeerd.
Combinaties van horloges met commerciële zaken, zoals een Zenith El Primero “Rolling Stones” of een Maurice Lacroix “fc barcelona”, voor niks wil ik ze nog niet hebben.
Romeinse cijfers (vooruit dan een vintage Panerai met California dial kan nog wel ;))
Maanfase laat ik ook maar even schieten, (sorry Cvdk)
Kitsch horloges zoals een CvdK real moon Joure of een Roger Dubuis Excalibur, beuh…
Voor velen onbegrijpelijk, maar voor mij is titanium een gruwel voor een horloge. Ik wil gewicht voelen!!! Op een racefiets niet, maar dan gaat het off-topic