Bijna alles wat hierboven beschreven is…
Fakes
Briljanten
Invicta
+1
Afgezien van veel dingen die hierboven beschreven zijn het volgende:
Een lunette met 24h aanduiding maar zonder 24h hand
Een rubberband gegoten in een oyster-band vorm
Ben over het algemeen niet van een overdaad aan glimmende onderdelen. Dan doel ik niet op diamanten, maar meer gepolijst staal / overdreven glimmende ceramic bezel etc. etc. Het is juist mooi en spannend als in een ontwerp slechts enkele accenten worden gelegd met een glimmend (metalen) randje en de rest ‘mat’ wordt gelaten. Sommige merken daarentegen willen overal ‘glimmers’ in verwerken om het horloge maar meer ‘aanzien’ te geven. In mijn ogen is dat vaak enkel proberen te compenseren of gewoon niet nodig. Een goed ontwerp heeft maar een paar ‘glimmers’ nodig of helemaal niet. Met name bij tool-watches geldt: less is more. De oude Rolex submariner VS. de nieuwe. Zoek de verschillen. Niet moeilijk om te raden welke mijn voorkeur heeft
Een ouder model:
Een nieuwer model:
Gek he, die Rolex is zo vaak geïmiteerd, dat ik een hekel heb gekregen aan het (supersaaie) model en al helemaal op zo’n lelijke nylon band. Het heeft er ook voor gezocht dat ik (indien te vermijden) geen enkel horloge wil met Mercedes wijzer… Gelukkig mogen smaken verschillen…
Ik begrijp het best, gaf enkel een voorbeeld. Als ik nu een grote zak met geld zou hebben zou ik absoluut niet een Submariner halen. Maar: That’'s a whole different story…
Hekel aan smart/Apple watch ice watch en fakes
Alles waar geen Rolex op staat
Idem dito!
Tjonge, moet je je hier wel verbijten dan… Of met een watervaste stift elke niet Rolex van je markeren met die merknaam.
Dan geef je Enicar maar aan mij.
helemaal mee eens!!! verschrikkelijk…daar kun je een HDR ketel mee slopen!!!
Jaaaaaaaaaaa!!! Afschuwlijk!!! Kampjoekeleklok,
helemaal mee eens!!!
"Gaat ie af?.. als je de pin eruit trekt?.. "
Kanonne… this is beyond hideous to put it mildly …
of is dit zo’n horloge met een aansteker erin?..
Nog 1 in die categorie…

Zo’n klok zal Poetin wel dragen s’nachts… Als z’n Patek op het nachtkastje ligt.
Als je de knoppen linksboven en rechtsonder tegelijkertijd ingedrukt houd dan vaart de hele Russische nucleaire vloot uit in opperste staat van paraatheid… althans zo ziet het er uit
Groeten,
Noel.
Vind deze best wel tof eigenlijk. Wat me bij deze klok tegenstaat, is de wijzerplaat. Dat ziet eruit als een bij elkaar geraapt zooitje. 4 chrono’s bij elkaar geplakt en alleen maar halve cijfers… Verschrikkelijk!
Nog niet gezien hier. Maar vrij veel stijlelementen die me niet aanstaan…
Veel is al gezegd. Maar zogenaamde open hart wijzerplaten, in 99 van de 100 gevallen is dat echt lelijk. Verder heb ik ook een hekel aan horloge met een ‘eigen’ bandaanzet, zodat je altijd op de leverancier aangewezen bent voor een nieuwe (meestal overpriced) band.