Ik heb al heel wat horloges gehad, varierend van € 100 to 10K
Maar als ik kijk naar wat de beste mechanische horloge is die ik ooit heb gehad, dan heb ik het niet over de ‘beleving’ van een horloge maar zo objectief mogelijk ‘value for money’.
Dan kom ik uit op mijn Seiko ‘oranje’ Monster, heb ik nu al bijna 20 jaar en draag die met name op mijn werk of als ik (hobby) werkzaamheden ga doen, ook bij sleutelen aan auto of motor, of klussen, blijft hij aan de pols zitten, alleen als het ‘grof grondstoffelijk’ word doe ik hem af
Ik heb er al heel vaak mee gedoken (tot +40 mtr) in de tropen, alles mee gedaan over de hele wereld geweest zowel op mijn werk als mijn reizen, nooit service aan gegeven en is tot op de dag van vandaag nog steeds waterdicht en loopt iets van 2 a 3 minuten voor in een week. De Monster is kwalitatief oer & oer degelijk, de band accepteerd veel mishandeling maar blijft mooi & degelijk
En ziet er voor en 20 jarige dagelijkse klok nog meer dan fatsoenlijk uit, het enige wat ik soms doe is met Scottisch Bright de sluiting en de band iets opfrissen, dit is ‘by far’ de beste klok voor zijn geld, ooit iets van € 200 voor betaald bij Robbie van Monsterwatches
Eerlijk gezegd is de Monster kwalitatief aantoonbaar beter dan mijn Rlx Sub
Die van jouw is toch geen Japan?
Maar dat maakt voor de build quality ook geen bal uit
wel voor de prijs nu
Hoewel hij heeft zwarte schijven…
Wie dit ooit heeft gemod mag het zeggen.
Ook uit Japan komen ze standaard met witte schijven zo ver ik weet.
Dus hoe dit er in is gekomen?..
Maar hij is nog steeds goed waterdicht en loopt iets te snel.
Plus 15 sec zoiets, dat vind ik best want lang aan 1 stuk draag ik hem nooit.
Maar, kek ding dat zeker
Ik ben niet zo’n Ebay-koper maar voor 20 binnen NL zou ik het ook nog doen.
Geweldige dingen vooral als je een niet te dikke pols hebt.
Ik sprak laatst een leuk Aziatisch meisje, zij had de metalen versie.
Stond super goed maar voor mij liever de standaard versie.
( zij werkt in een Chinees restaurant in Borger, dit voor de thrill seekers )
Maar ik heb morgen een Petanquewedstrijd en dan wil ik een beetje
fris zijn.
Ik sta al wel voor uit de vorige sets maar dat wil ik graag prolongeren
dus ik ga zo even tukken
Grappig dat de Casio hier zoveel aanhangers heeft, ik heb niet veel met quartz horloges en Casio zie ikzelf niets in, alhoewel die die als tiener wel eens heb gehad