Sinds ik veel meer van thuis uit werk is mijn kledingstijl aangepast. Neen, geen zwembroek en teenslippers. Meer in de richting van een polo, of soms zelfs gewoon een T-shirt op een jeans of chino, i.p.v. de kantooroutfit met geklede broek en hemd. Ik weet het, ik weet het, dit is horlogeforum, niet de Marie Claire.
Door de andere kledingstijl merk ik dat ik qua horloges ook veel meer voor casual ga. Af en toe draag ik nog weel eens iets vintage, of dressier. En daar kan ik dan ook van genieten.
Maar doorgaans grijp ik vanzelf naar de Seiko 5, GShock, Vostok of Casio Royale bijvoorbeeld.
Ik ga al vrij casual naar kantoor. Polo, knitted bloesjes en spijkerbroeken. Thuis lekker in mn t-shirt. En vaak genoeg mijn Seiko klushorloge om, en dan tussendoor en in de pauze ook daadwerkelijk klussen.
Dat heb ik heel even gehad. Want ja, ieder scherm en klok (echte klok) geeft wel de tijd aan. Maar toch vind ik het leuk om af en toe even naar mijn pols te kijken. En voel ik me ânaaktâ zonder horloge.
Wel even de kleur van je toetsenbord aanpassen aan je horloge
En dan de helium gebruiken om je stem tijdens een vergadering te veranderen?
Absoluut. Ik vind het ook heel belangrijk om een routine aan te houden bij thuiswerk. Maar ik weet vaak op voorhand welke meetings er zijn, en met wie. Ik werk voor een groot bedrijf, waar zelfs de CEO een polo aan heeft op meetings. Dus de noodzaak om er netter uit te zien is er vaak gewoon niet.
Een vergadering met klanten vraagt wel om een andere outfit en aangepast horloge.
Ja hoor. 's morgens aan en 's avonds uit. Zelfs als ik de hele dag maar wat thuis rondhang doe ik een horloge aan.
Als we nu toch bezig zijn; de Mr. Marvis Easies zijn voor mij de perfecte thuiswerkbroek: mega comfortabel (joggingbroek feel) maar toch netjes (af)gekleed.
Thuis vaak de meest comfortabele, dus of een G Shock of mn titanium Certina DS Action. Wanneer de temparatuur weer wat omlaag gaat en een vest of lange mouwen nodig zijn, gaat vaker de Aqua Terra om. Deze staat nu in het blauw dus draag ik helemaal niet om krassen te voorkomen.
Bij mij is dat omgekeerd. Ik geef niks om mijn toetsenbord Maar ik heb wel extra grote vilten muismatten, zodat ik mijn horloges niet bekras op mijn bureau.
Nice. Een DS Action staat ook nog op mijn lijst.
Ik wist wel dat ik iets ging missen. You do you man, you do you.
Dat speelt bij mij ook vaak mee. Als ik iets lang niet gedragen heb, denk ik er soms aan het horloge te verkopen. Maar als ik het dan weer draag weet ik ook waarom ik het leuk vond.
Leuk dat je dat zo kan. Ik had gewoon na een aantal jaren geen zin meer om dure broeken en hemden te verslijten in mijn thuiskantoor. Het hangt er misschien ook vanaf hoeveel je van thuis uit werkt?
Zelf draag ik bijna geen horloge thuis, dat zijn soort van verloren kilometers. Ik zit thuis ook vaak achter de pc en dan wil ik geen onnodige âdesk-diveâ schade op mijn horloge. Dus ik draag of niets, of ik draag een horloge met een nato.
Nou ja, netjes gekleed. Dat betekent geen t-shirt. In de zomer wel een polo, maar dus wel beetje gekleed.
En het horlogeâŠdie rouleer ik gewoon door en maak geen onderscheid tussen thuis of kantoor. De meeste van mijn horloges zijn ook redelijk ânetjesâ. Ja, ik heb een g-shock, maar van metaal, dus dat kan ook, vind ik. Maar dus ook een twee hander zoals vandaag, kan ook prima thuis.