Wat is voor jou het beste thuiskantoor horloge?

Ik begrijp je, en ook weer niet. Als ik thuis niets zou dragen, dan draag ik het grootste deel van de tijd geen horloge. Zelfs mijn goedkope Casio kan me soms blij maken als ik er naar kijk.
Maar ik wil dus inderdaad geen dure bandjes bekrassen. Ik raad je sowieso wel een grote vilten muismat aan. Is het niet voor de horloges, dan voor je eigen comfort.

2 likes

Got it. Bij mij is het ruw weg, geen video calls (en warm) = t-shirt en casio / Seiko 5, video calls met collega’s = polo en duiker, video calls met klanten/leveranciers = hemd en vintage.

En de t-shirts zijn natuurlijk wel deftig, en geen reclame t=shirt. Maar niet zo netjes als een polo, dat niet.

1 like

Ik had een bureau muismat ( zelfde afmeting als mijn bureau ) … maar dat is een nachtmerrie met een kat in huis. Dus die ging er af. Misschien kan ik gewoon mijn hele hand in een sok steken :thinking: :laughing:

1 like

Is vaak allemaal hetzelfde qua kleding: polo/t-shirt, jeans en sneakers. Soms voor een belangrijke meeting met externen wat netter, maar dat is paar keer per jaar.

Enige verschil met thuis werken is dat ik thuis geen schoenen draag :nerd_face: En als het even kan een korte broek.

Horloge dus ook altijd hetzelfde hier.

2 likes

Ohh ik heb een korte joggingbroek. Heerlijk! Teams aan, bloesje dichtknopen en 3 kwartier later de knoopjes los en in de korte broek naar buiten. Thuiswerken in de zomer is fantastisch

1 like

Mijn optie zat er niet bij. Wat het dichtst in de buurt komt, is deze.

image

Máár ik pas mijn horloge helemaal niet aan. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik zelden écht netjes hoef (was vroeger wel anders; toen ook al een hekel aan). En ik draag sowieso bijna altijd een duiker. Ja, ik weet dat sommige streng-in-de-leer-puristen zich nu verslikken. Maar mijn ervaring is dat, irl, het ongeveer niemand een hol kan schelen wat voor horloge iemand draagt (kijk naar het grote aantal smartwatches of helemaal geen horloge) en ik hou gewoon van duikhorloges. Dat ben ik. Take it or leave it! :man_shrugging:

Ja, natuurlijk! Ik ben een horlogeliefhebber! Zonder horloge ben ik niet compleet. Het klopt gewoon niet. Ik slaap er zelfs mee. :blush:

:point_up_2:
Nou ja, zoiets dus. Maar dan nog een beetje afhankelijk van waar ik zin in heb. :grin:

Echt? Oeh, klinkt wel een beetje RLC. :grimacing:

2 likes

Thuis draag ik niets, geen behoefte aan. Genoeg klokken aanwezig

Ik werk zelden thuis, maar als ik thuis werk, dan haal ik de mooiste horloges boven.
Qua kledij, zelfde als anders.

Op het werk maak ik meer onderscheid, een dag waar ik veel ‘in the field’ zal zijn, neem ik de horloges die meer als ‘beater’ passen.

RLC???

een kleurrijk figuur die bijzonder spaarzaam was met zijn Rolexen.

Je kunt ook de string van je vriendin als nato gebruiken, helpt zeker tegen deskdive sporen.

Oh, wacht. Zie dat je nog niet zo lang lid bent. O.k., was een nogal uitgesproken forumlid, dat héél erg z’n best deed om nooit ook maar één microswirl op zelfs maar de clasp te krijgen. Liep volgens mij permanent rond met een washandje om de horlogehand.:grin:

Dan hoef je op kantoor eigenlijk ook geen horloge te dragen, want ik neem aan dat je computer op het werk ook nog steeds een tijdsaanduiding heeft, of schakel je deze functie dan uit? :wink:

Hahaha, zo erg is het nog niet bij mij. Maar door veel thuiswerken beschadigde ik zowel mijn horloges als bureau. Vooral door stevige duikers.

1 like

Dit kan natuurlijk niet, het is het één of het ander.
Op een naaktstrand ben je ook niet in string.

2 likes

Het is niet omdat collega’s je er niet over aanspreken, dat ze het niet opmerken. :slight_smile: Mijn ervaring is dat (voornamelijk) vrouwelijke collega’s heus wel merken welke kledij je draagt en welk horloge (daarom niet perse het merk maar wel de stijl van horloge)

1 like

Ook tijdens Teams-vergaderingen met camera? Vinden collega’s dit niet vreemd, of zijn ze het gewoon dat je in blote bast verschijnt voor de camera? :wink:

1 like

Alles letterlijk opnemen. Mijn soort humor. :+1:t2: :grinning:

2 likes

Waar doe je dat horloge aan dan?

1 like

Hmmm o.k., dat kan natuurlijk. Mijn ervaring is dat het niemand één reet interesseert, misschien nog wel vooral vrouwen, wat voor horloge iemand draagt. Tenzij het echt héél opvallend is.

Maar goed, dat soort horloges draag ik, als horlogeliefhebber, uiteraard niet. Echt, we zijn hier op HF extreem gefixeerd op horloges en vinden ze ongelofelijk belangrijk, terwijl de rest van de wereld (97%) daar ongeveer nul minuten per dag mee bezig is. :joy: Just saying… :man_shrugging: En dat hoeft ook niet. Ieder z’n hobby. Maar daarnaast, al zouden pasen en pinksteren op één dag vallen én de hel bevriezen en de rest van de wereld opeens wel een zinnige mening over horloges hebben, dan nog: ik bepaal niet wat iemand anders voor kleding of make-up of sieraden of wat dan ook draagt. Dat bepaal ik lekker alleen voor mezelf. Nou ja, zo sta ik erin.
Just Letting You Know That Chuck Nice GIF - Just Letting You Know That  Chuck Nice Startalk - Discover & Share GIFs

2 likes