Of deze
Voor mij míj́n Tudor GMT; niet vanwege de prijs, het uiterlijk of de techniek maar vanwege het feit dat deze met mij de hele wereld over is geweest, die er bij veel (werk-) avonturen bij was en ik hem écht als gmt-toolwatch heb gebruikt.
Ik heb de GMT functie van bovenstaand horloge héél veel gebruikt. Voor mijn vorige werkgever zat ik (soms kort) in heel veel verschillende tijdzones achter elkaar. Werktijden in UTC, lokale tijden voor eten, afspreken, etc en NL tijd om te weten of ik kan bellen. Voor mij was een true gmt een must. Grappig genoeg werkte dat veel beter dan een telefoon (die ook continue de tijd aanpast als die ergens verbinding heeft gekregen).
Inmiddels bij een andere werkgever waarbij ik wel UTC gebruik maar zelden in een andere tijdzone verblijf. Nu maakt het me een stuk minder uit of het een “true” GMT is of niet, eigenlijk. Voorkeur zou wel een true GMT zijn maar het zou geen dealbreaker zijn. Ik mis m’n Farer Lander I nog steeds af en toe en draag ook nog wel eens een Enicar Jet, alhoewel je daarover kunt discussiëren of het een “GMT” is.
Voor mij ook zeker de tudor. Niet vanwege de true gmt functie, maar vooral vanwege de 48 klik bezel (bombay tijdzone) waterdichtheid en silicone balansveer zodat waar ik ook ben en wat ik ook doe, van de studio tot strand, ik niet hoef na te denken of ik hem wel kan dragen.
Een zorgeloze alles kunner en voor mij de perfecte daily en reisgenoot.
Dat niemand de Fiffer 2022 noemt
Maar ik vind bij veel gmt horloges zo n extra wijzer afleidend en had n Hamilton Navy Khaki GMT gekozen
Erg mooi!
Dankje Casper!
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar dit is voor mij de mooiste GMT:
Helaas niet van mij, ik moet het hiermee doen:
Dank voor je uitgebreide en informatieve antwoord Ivar
De meest aantrekkelijke GMT? Dat is er één die niet zó veel kost dat ik geen geld meer overhoud om naar een bestemming te reizen waar ik hem nodig zou hebben. Moet dan dus wel een traveller GMT zijn, zodat ik hem ter plaatse simpel op de lokale tijd kan draaien.
Deze:
voldoet daar prima aan; voor € 500,- gekocht bij Jan-Bert van Laren in Voorburg. De Bulova Wilton GMT.
Op dit moment deze omdat deze wat mij betreft dagelijks kan, misschien ben ik er op een dag aan toen om dagelijks een BLRO te dragen maar op dit moment is dit voor mij het ultieme.
De voor mij meest aantrekkelijke GMT heb ik afgelopen weekend overgenomen van @Meistersinger
Nadat ik hem in verschillende zaken al eens om had gehad, dus eindelijk om de pols.
Gefeliciteerd. Wat mij betreft samen met de versie met de zwarte wijzerplaat de mooist verkrijgbare GMT.
Heb een Tudor GMT en een Longines Zulu Time 42mm in de collectie gehad. Maar de voorkeur gaat op dit moment de Rolex Explorer II “Polar”
Deze referentie op jubilee