Heb je een link? Ik wist dat Longines de Weems bezel had gebruikt voor navigatie-doeleinden, maar niet dat ze ook iets met 24 uurs aanduidingen hadden gedaan. Of hadden ze 12 uurs aanduidingen gemarkeerd?
Dan moet je je topic niet openen met deze zin:
In mijn optiek kun je de vraag “wat is voor jullie de meest aantrekkelijke/optimale GMT” ook stellen zonder dat soort stemmingmakerij er omheen. Van mij kun je altijd frisse tegenwind verwachten wanneer er weer eens een claim opduikt dat Rolex de eerste was die iets deed, want in 99 van de 100 gevallen is dat je reinste lariekoek.
Voor reizen is een flyer GMT fijner, of zoals ik aangaf, een horloge wat het simpel maakt om de tijdszone voor- of achteruit te rollen.
Voor het bijhouden van een tweede tijdszone omdat je wilt weten hoe laat het is in een andere stad is een caller GMT fijner.
Ik zou zeggen dat het dus van het beoogde doel afhangt.
dat mag hij zelf weten, en hij vraagt ook advies over een functiekeuze, maar verzoekt niet om een historisch epistel over correcte vraagstelling om daar dan vervolgens semantisch over krom te gaan liggen.
das dus niet belangrijk wat jij van de vraag vindt, en ongeacht de TS vraag ; je plempt toch voornamelijk je eigen collectie erin waarna je je niet toepasselijke horloges adviseert ?? Die dus geen gmt zijn. Het doel voorbij lijkt me.
dat vraag Gerard ook
hopeloos advies dus , en jij gebruikt zelf je eigen gmt niet eens voor het doel , maar wel mooi die PF !
Idem en schrijf aan Rolex dat ze die achterlijke website aanpassen en Sir Hilary eraf halen.
De Omega Ck 859 en JLC Geophysic calibers hebben ook een uurwijzer die je apart kunt verzetten, en kunnen op je lijst van GMT`s.
Onbegrijpelijk dat ze geen 1 +1 = 3 deden met de Flying Officer samen … het denken was teveel in doelgroep specifieke functie en helemaal niet in massaverkoop, dat een niet nader te noemen copy paste merk zo groot heeft gemaakt en commercieel gezien meer bestaanszekerheid gaf.
Gallet maakt nog af en toe een kleine serie horloges , kijk eens op hun site
maar de topic titel in gedachte: op dit moment is voor mij de meest aantrekkelijke GMT die van iemand anders: ik gebruik ze niet meer voor mijn werk, heb geen contacten meer in andere werelddelen of reis daar niet meer heen.
Welnee. Het doet precies wat het pretendeert: het toont de tijd in het goddeloze oord waar je bivakkeert alsmede de tijd thuis en als dat is waar je het voor gebruikt is het 10/10. Persoonlijk heb een hekel aan een smartphone op tafel en houd ik m’n electronica graag in m’n tas En met name in het land van de rijzende zon is het een mooie conversation starter.
Waar gewoon ook twee GMT’s tussen zaten waarvan ik er eigenlijk maar één toepasselijk vond, omdat die ander gewoon een faux duikertje is. Evengoed, “niet toepasselijk” is rekbaar. Ik heb liever gewoon een horloge met verstelbare uurwijzer als ik tussen tijdszones moet wisselen, dus dat geeft in ieder geval weer dat een caller GMT voor reizen als een lul op een drumstel slaat.
Daar zijn we het roerend eens. Ook dat ie nutteloos is.
Komende van de man die naar de Gallet en Longines verwijst met links er bij neem ik dat met een korrel zout, als je het niet erg vindt.
Maar bedankt voor de herhaling van je historische epistel.
Godnondeju wat een geil ding. Als ik niet beter wist zou ik 'm tot ultieme GMT bombarderen. Lees je nog mee, @GerardNijenbrinks?
Natuurlijk. Elke UTC Flieger van Sinn telt hier mee.
Waarom verkopen ze deze niet meer, vraag ik me af? En als tweede, was dat ding ook 16mm dik?
Een “true GMT” lijkt me pas handig als je echt veel reist dus voor iemand die graag vanuit een vaste locatie een andere tijdzone in de gaten wil houden is een “office GMT” maar dan voldoende.
De door jou aangehaalde GS GMT is niet verkeerd maar redelijk druk. Ik prefer de GS die @Fate_Amenable_To_Change toont. Ik ben niet zo van Rolex maar de Polar kan mij wel bekoren alsmede zo’n vintage GMT Master.
Nog te koop hoor en ja het was een dikkerd dat is zo, maar door het titanium heel goed te dragen. Zeker niet top heavy, maar iets dunner had gemogen kan ik niet ontkennen.