Da’s prima; zo zijn er ook mensen die helemaal geen horloge nodig hebben, die kijken altijd op hun telefoon, of interesseren zich überhaupt niet hoe laat het is.
Maar m’n vraag was ook niet wat je meest aantrekkelijke reis horloge is, maar wat het meest aantrekkelijke GMT-horloge voor je is
Op zich vind ik een gmt horloge in de huidige tijd niet een noodzakelijkheid, ook niet als je veel reist door tijdzones heen. Daarnaast is de gmt wijzer toch wel een storende factor op de wijzerplaat. Of hij staat parallel aan de grote of kleine wijzer en ontneemt soms ook het zicht op de datumvenster.
Vanuit esthetisch oogpunt vind ik toch wel de vijfcijferige goud/staal rootbeer van Rolex met de bruine wijzerplaat het mooist (jammer van die grote wijzer met die brede punt er aan).
vinden we trouwens van die nieuwe Seiko 5 gmt ? Wel erg leentje buur gespeeld hier en daar maar toch wel eigen smoelwerk… Dit zou ik wel meenemen op een vakantie. Kost rond de 500 euro en kan tegen een stootje denk ik. ( accuraat is een ander verhaal maar goed ). Verhaaltje hier.
Mijn SBGE265 Grand Seiko ‘Batman’ (30 stuks gemaakt) maar sinds ik mijn ultieme GMT kon bemachtigen (Rolex 126720VTNR) krijgt de GS eigenlijk geen polstijd meer dus die zal vermoedelijk binnenkort de collectie gaan verlaten.
Sluit me hierbij aan. Ben zelf sinds kort in het bezit van een Farer Lander IV. Fijne maat, unieke kleur, relatief makkelijk uurwerk om te servicen. Met 36mm misschien wel een van de kleinste GMTs op dit moment.
De meest aantrekkelijke vind ik al te veel genoemde Rolex Polar, maar deze Timex is voor 't geld wat je eer aan kwijt bent (of juist niet) ook een leuke: