Wat is voor jullie de meest aantrekkelijke GMT?

Da’s de SBGN027 toch? Zou ik ook prima aan kunnen wennen. Met 39 mm een mooie maat ook.

Een GMT horloge is voor mij niets meer dan een tool die mij in den vreemde vertelt wanneer collega’s en familie wakker zijn. Daarom:

Accuraat. Eenvoudig instelbaar. Geen omkijken naar. Precies dat wat ik als reiziger met een jetlag nodig heb.

10 likes

Dankje! :grinning:

Is dit een ‘traveller-GMT’ of een ‘caller-GMT’? Is de uren-wijzer per uur te verzetten, of moet je de 24-uurs wijzer verzetten?

1 like

Voor mij de Longines Spirit Zulu Time 39mm. Heb hem zelf nu 4 dagen. Heb het zoekproces als volgt afgepeld: referentie was de Rolex GMT master 2, doch niet tegen normale prijzen verkrijgbaar. Vervolgens afgezakt naar modellen die hier technisch hier zoveel mogelijk op lijken: Omega Seamaster Planet Ocean en Tudor Black Bay GMT vielen vervolgens af wegens (veel) te groot (met name de hoogte van de kast). Waarmee de Longines in beeld kwam, die met 39 mm breedte en 13,5 mm hoogte zeer prettig draagt en er ook nog eens geweldig uitziet. Technisch ook top, eigen caliber uurwerk (weliswaar met ETA als basis) met 72 uur gangreserve, silicium balansveer en ‘true gmt’ functionaliteit (dus vergelijkbaar met Rolex). Ik had hiervoor echt helemaal niets met dit merk, maar hier hebben ze toch wel een heel goed concept neergezet. Een foto aan mijn pols:

12 likes

50 % max, ik denk zelfs helemaal nooit aan Rolex :scream::sunglasses:

en, ook volgens Fratello :grin: , was in 1925 de Longines de eerste met de Zulu time, een 2e tijdzone

waarna Gallet in 1938 of 39 met de Flying Officer kwam die al de bekende bezel had

waarna Glycine het nog verbeterde. Rolex kwam eigenlijk zoals altijd weer als laatste op het feest maar deed de marketing dan weer beter en nam de slingers mee, Pan Am wie kent het nog ? , maar het is eigenlijk een AM/PM horloge net als Glycine.

De Gallet is veruit de mooiste van dit stel, maar voor een moderne vind ik de oplossing van Jaeger leCoultre de beste, Geographic in 39mm. Bon voyage !

en wil je sportiever dan de Everest van Vacheron, maar dan houd je geen geld meer over voor het ticket :roll_eyes:

13 likes

Sorry, ik moet bekennen dat ik niet al onze artikelen helemaal lees :grin:

Verder vind ik dat wanneer een GMT horloge een Worldtimer wordt het voor mij vaak te druk en te onoverzichtelijk is. Hoewel JLC dat dan nog inderdaad wel heel netjes doet.

2 likes

De VC is erg mooi.
Jammer dat ie zo groot is.

1 like

De Grand Seiko SBGM221 is wat mij betreft met enige afstand de mooiste. Wat betreft de techniek heb ik sterke voorkeur voor een “true-GMT” en een draaibare bezel. Het laatste maakt een horloge zoveel veelzijdiger. Als was het maar om een perfect eitje te koken.

2 likes

Een traveller GMT :slightly_smiling_face:

1 like

we are here to help Sir !

Vlieger ? Kurt Klaus bouwde de 2892 simpeltjes om tot true gmt, datum wijzigt voor- en achteruit.

Of die leuke Traska ? met de nieuwe Miyota true gmt en hou je heel veel geld over :wink:

4 likes

Hmmm, da’s voor mij een goeie mededinger

1 like

Man hij is wel echt heel dik op jubilee.
Mooie foto

1 like

SBGN003, idd 39mm en m.i. erg veelzijdig

4 likes

Rolex 6542. Voor mij het mooiste horloge ooit gemaakt. De perfecte combinatie van vorm en functie. Schitterende bakelieten bezel insert, high gloss gilt dial met radium markers en een elegante kast van 38 mm.

en geen crown guards

4 likes

Persoonlijk begrijp ik de aantrekkingskracht van de complicatie niet echt als je niet een substantieel deel van de tijd in den vreemde doorbrengt. Aan de andere kant: zat duikhorloges die nooit meer water dan the kitchen sink hebben gezien.

2 likes

Dat horloge wordt ik liever niet aan herinnerd. Ooit, in een ver verleden, had ik een horlogewinkel in Den Haag, en in die tijd - rond 2000 - verkocht ik nogal wat IWC’s; grijs geïmporteerd uit Zwitserland (durf ik nu best te schrijven). De Pilot Chronograph, de Mark - wat had je toen, XV geloof ik - en de TZC; ‘by the boatload’ gingen ze.

De door IWC iets aangepaste 7750 in de Pilot Chronograph was al niet de meest betrouwbare, en behalve dat er nooit iets mis was met de Mark XV, gingen alle TZC’s kapot. Het waren net postduiven, als er eentje de deur uit ging wist je zeker dat ie terug kwam. Ik durfde, en besloot, ze op een goed moment niet meer te verkopen.

Vraag voor de lol eens, als je iemand kent die er eentje heeft, hoe het horloge bevalt; of ie er ooit gezeur mee gehad heeft. Op een briefje dat ie een keer terug geweest is voor reparatie. Of het aan Kurt lag weet ik niet; dat was toch wel een redelijke genie. Maar dit horloge was echt een misser.

2 likes

Dat begrijp ik. Maar ik reis best veel en vaak (o.a. voor Fratello), en ik duik. Dus voor beide horloge-types hoef ik me niet te schamen :wink:

2 likes

14 likes

Ik heb een pols van ongeveer 18 cm, dat is te doen. Alleen ik wil graag de limited edition en dat is een soort holy grail die nooit gaat gebeuren

2 likes