Ik heb op dit forum redelijk lang stiekem meegelezen en gekeken. Zelf eerst even voorstellen, ben al lang fan van mooie klokken en nu in het bezit van deze 2 mooie Seiko’s. De zwarte is het laatste cadeau wat mijn vader mij gaf voor zijn overlijden, de witte dial zag ik enkele jaren geleden op een veiling en ik moest de tweelingbroer hebben! Yin en yang, de zwarte had een maatje nodig! Na ook Citizen’s en andere merken te hebben gehad, wil ik nu naar de volgende stap!
Dus sparen! Mijn droom is een Rolex sub of een mooie Tudor. Ik heb nog even te gaan, zit nu op 3500. Ik las verscheidene topics over tweedehandse subs en tudors, hoe geloofwaardig zijn deze en ook geen fakes ontvangen als je iets koopt via chrono24, wristler, chronext, etc?
Het is een flink bedrag en ik wil toch enige zekerheid. Is dit te vertrouwen of zeggen jullie ga naar een juwelier en hou hun sites in de gaten voor een mooie pre owned?
Vanzelfsprekend check ik ook de aangeboden pre owned horloges op dit forum!
Alvast bedankt voor jullie respons en leuk om jullie kennis te maken!
Welkom. Pre-owned kun je het beste hier, op het forum kopen (horlogemarkt). Dat is redelijk betrouwbaar: je mag hier namelijk pas iets te koop aanbieden als je langere tijd actief bent. Bovendien is het tonen van replica’s hier niet toegestaan. En nee, er slipt er niet een doorheen.
Heb je al eens een rolex om de pols gehad? Kwestie van zeker te zijn dat je er zo lang wil voor doorsparen…
Je hebt al genoeg budget voor een BB58. (Voor 2900 moet je een mooie vinden)
Ik zou deze al kopen. Je geld op de bank wordt er niet meer waard op. Wil je dan later voor een rolex gaan, dan raak je die tudor wel kwijt zonder al teveel ‘schade’.
Ik ben van plan om binnen nu en een maand (als ik op 4k zit) een afspraak bij gassan/citroen&schaap/etc in te plannen om in ieder geval een tudor op de pols te bekijken.
Welkom Julian,
Goed dat je zo steady kan sparen en neem vooral de adviezen ter harte. Kijken én voelen. Cijfers over kast breedte zeggen niet alles. Hoe ligt de polspendule tov je hand. En vindt je m dan nog mooi. Neem iemand mee die er een foto van kan maken als je m om hebt. Want tja, wat hier boven al werd gezegd dit is in één keer een heel bedrag.
Wel lekker bezig, om gelijk die stap te maken maar het grote jongens spul. Succes en ik hoor graag wat je allemaal doet
Ik loop regelmatig een schaap & citroen of andere soortgelijke juwelier binnen om gewoon even te kijken en te passen! Zo kom je er achter wat je mooi vindt en wat juist niet!
Persoonlijk had ik bij mijn eerste Rolex (Explorer) best een meh gevoel na een paar maanden. Vond eigenlijk mijn Tudor GMT een interessanter horloge. Ik zou hier het blauw goed in de gaten houden voor een leuke Rolex deal (prijzen zijn toch wel gezakt). Een Tudor misschien toch nieuw kopen ook om een keer de ‘AD’ belevenis mee te krijgen. (Moet je wel een leuke AD uitkiezen).
Als je hier op het forum van vertrouwde leden koopt kun je er geen buil aan vallen. Een mooie Tudor zou goed moeten kunnen rond het budget wat je hebt, maar ik zou me niet aan goedkope Rolex wagen. Als dat te mooi lijkt om waar te zijn is dat negen van de tien keer ook zo, goedkoop is daar in mijn optiek een mijnenveld.
Welkom, Julian! Solide basis en mooie ambities. Ga vooral horloges ‘in het metaal’ bekijken. Dat is soms een wereld van verschil qua gevoel dat je erbij hebt tov foto/video. Je merkt vanzelf waar je de (positieve) kriebels van krijgt. Tudor passen en om de pols ervaren. Eventueel bedenktijd nemen en later terug. En uiteraard is het blauwe gedeelte op het forum een prima bron voor (jong) gebruikte exemplaren. Succes en veel plezier op het forum!