Wat kan er nog bij? (zomers)

Hallo iedereen.

Nu de BB 58 de deur uit is ivm teveel onrust en teveel gepast dit jaar wat ik allemaal leuker vind ben ik weer om me heen aan t kijken

Wat zouden jullie me aanraden en wat vooral niet? Van de bunch moet t er een worden

Dit is de collectie minus dan de bb

Ik heb er even goed over na moeten denken hoe dit in elkaar te zetten en ik dacht ik maak een onderscheid tussen gepast en nog willen passen met commentaar.

Optioneel: Lume king of this bunch zal de Pelagos zijn schat ik?

  1. De goedkoopste van t stel. Mido Oceanstar tribute. Vond m op plaatjes al heel leuk. Nu ook vrij recent om gehad en ik vind t een cool ding. 80 uur gangreserve cosc voor nog geen 1k. Hoe goed is dat uurwerk? IK dacht dat ze daar ook wat plasstic onderdelen in stoppen?

  1. Uber zomerse plaat. Nomos Ahoi Neomatik White. Alleen dat standard bandje. Ik denk dat de donkere band a la Ahoi die @fate heeft beter zou passen

  1. Omega Seamaster M300. Medewerker die mij de lange heeft verkocht vond t een grensgeval en mss wel iets te groot. Maar wat een apparaat. Zwaar ook. Ik wil m beslist een tweede kans geven en dan de blauwe proberen.

  1. Rolex OP White: Ik wil m toch nog een keer passen. Ik blijf er toch naar kijken merk ik. Mja moet ik er nog een Rolex bij hebben naast een explorer 1 mk2en dj 36 fluted blue? En wat is white. Vind de plaat wat structuur hebben, beetje ivorig.

  1. Omega AT 38. Zit als gegoten. Mooi uurwerk. Alleen dan is de vraag. Op staal of op wat is het rubber? Die blauwe band met contrast stiksel? Ik ben bang dat de stalen band los ook erg aan de prijs is? En de rubber?

Omega

Nog te willen passen

  1. Rolex OP 34 Green, lijkt me heerlijk funky.

  1. Milgauss Z blue. Heerlijk eigenwijs en super sunburst. Probleempjes > 1000 gauss tov de 15000 vd Omega. Omega is aanzienlijk goedkoper en zichtbodem met prachtuurwerk. En hier ook: Moet ik er nog een Rolex bij hebben met een dj en explorer

  1. Tudor Pelagos Blauw. Hier ook de twijfel omdat de Seamaster wellicht wat te groot is en van de blauwe word gezegd te blauw? Volgens mij wel lumeking of the bunch?

  1. Wie zegt dat t geen donkere zomer kan zijn. Een zwarte Grand Seiko automaat. Maar dan is de vraag. Gaat dat niet teveel vloeken met de explorer?

5 likes

Ik mis geelgoud. Mag ik opteren voor geelgoud?

Zo-Ja, dan iets in geelgoud.
Zo-Nee, dan ook iets in geelgoud. Ik ben dwars

En anders vind ik die groene OP wel lekker. De Grape dial nóg lekkerder.

Maar in principe zou ik zeggen Geelgoud :+1:t2:

6 likes

ik vind die mido wel goed passen bij de rest van je fijne collectie

4 likes

Dat mag maar word te duur.

Heb de grape express weg gelaten. Ik denk persoonlijk dat ik de groene mooier vind

Maximale wat ik wil uitgeven is wat de millgauss kost. Als dat niks word in t echiie qua klik dan word t max 5.5k

2 likes

Genieten van wat je nu hebt.

Nog een horloge kopen.

8 likes

De millgaus vind ik prachtig, wil ik ook in de toekomst

1 like

Hahaha. Rothobby ook.

Dan moet ik maar gelijk mijn laatste halen aka reverso en er mee stoppen :stuck_out_tongue:

3 likes

Hele mooie diverse collectie; gewoon uitloggen en gaan genieten. :+1:

6 likes

Mido is een fijne kleurrijke toevoeging die je met goed fatsoen je hele vakantie kunt afraggen.

Je hebt al zes lichte wijzerplaten waar je allerlei banden op kunt gooien om ze zomers te maken, dus ik zie de noodzaak niet, maar ik zou als het echt moest de Mido scoren en even ophouden met kopen, want veel aardiger dan je huidige verzameling wordt het toch niet meer.

3 likes

Small seconds tribute in het blauw! BAM. Zomerser wordt het niet😍

6 likes

Die Pelagos Kan wat creatiever!

2 likes

Mij eerste reactie is een dial in een kleur die je nog niet hebt en/of een afwijkende kastvorm.

Small seconds tribute in het blauw!

Dus ik net in het blauw kijken wat 'ie moet kosten :see_no_evil::joy:

3 likes

Probleempje. Ik kan max de medium Reverso hebben. Vrees dat deze te groot is. Wel prachtig natuurlijk.

1 like

Mooie stukken. Ik snap het wel.
Je voorstellen verschillen nogal qua budget.
De bb58 is er uit, dan heb je alleen nog de Citizen beater als duiker.

Ik zou dus daar verder naar kijken als er een horloge bij moet.
Zomers… denk ik bv aan een Squale atmos 50 Blue of een Doxa sub 200


3 likes

Prachtige horloges zeg. Bij elkaar in een collectie is het weinig sprekend vind ik. Ik sta achter @Drebin, je heb geel- of rosegoud nodig.

2 likes

Ik denk dat je t goed samenvat. Met de bb58 is ook gelijk mijn enigste andere beater weg idd.

Doxa is bij mijn weten niet fysiek bij een ad in ons land te passen dacht ik?

Succes met de zoektocht en prachtige collectie! :smiley:
Van je eigen ideeën vind ik de Mido wel wat in dat frisse blauw. Omega en Rolex vind ik prijzig als je naar een zomers horloge op zoek gaat, dat betekent oa onbezorgd dragen op vakantie en dergelijke. De Nomos is leuk maar niet heel onderscheidend in het straatje van je witte dressers.

Mijn suggestie: een mooie Oris 65 zou niet misstaan als beater. Kost het einde van de wereld niet en je hebt ze in allerlei kleuren en uitvoeringen.

Met de kinderen thuis op een zonnige dag in de tuin of op vakantie wint deze altijd hier tegen mijn Speedy, BB58 en Nomos :blush:

2 likes

Je hebt prachtige horloges. Ik vind dat er wel erg veel overlap zit tussen je dressers. Allemaal wit en redelijk gelijk.

Ik denk dat ik vooral wat weg zou doen in plaats van uit te breiden. Concentreren op je mooiste horloges. Een paar eruit en dan een dresser met donkere plaat erin? Een JLC Ultra Thin Moon in zwart bijvoorbeeld?

Ik ben zelf terug naar 6 serieuze horloges. Bevalt me prima.

4 likes

Wat dacht je van een Breitling super ocean?