Wat kan er nog bij? (zomers)

Ik zou eerlijk gezegd consolideren. Less is more. Enkel de Lange en DJ36 overhouden. Heel misschien nog de ZEP extra, mocht je daar verknocht aan zijn.

Daarna een leuk fototoestel met macro lens kopen en het forum trakteren op wat beter foto’s van die Lange :wink:

5 likes

Eigenlijk heb je natuurlijk al een ontzettend mooi zomers horloge aan de Zenith.

Maar als je er dan toch iets bij wil; De blauwe Seamaster is wel erg mooi. Vooral met een beetje goud erbij, en op rubber. Het gewicht valt dan echt wel mee. (En de stalen band is stiekem lelijk)

5 likes

Ik mis geelgoud. Mag ik opteren voor geelgoud?

Dat mag maar word te duur.

Brons dan? :grin:

Zoiets bijvoorbeeld.

Of iets met groen, of goud inderdaad.
AT green dial?

Ik vind de witte seamaster om te smullen. Heb zelf de zwarte, maar de witte kriebelt. Lekker zomers ook!

4 likes

AT in maar 38 is fantastisch. Je gaf zelf al aan dat deze als gegoten zat. Gaan met die banaan!

2 likes

Seamaster midsize!! Het beste van twee werelden :sunglasses:

Ja dus de Explorer eruit👍

Midsize omega? Is dat een 40 mm?

Dat zou ik best lastig vinden. Maar je hebt wel een punt gaat teveel in elkaars vaarwater zitten. Doen we dus maar niet

Grappig. Lijkt of heel veel mensen die de zwarte hebben nu liever de blauwe of de witte willen :stuck_out_tongue:

1 like

Lange en DJ houden, rest eruit en AP met zwarte dial erbij.

36mm klinkt klein, valt perfect :wink:

1 like

Ik had die BB nooit weggedaan Zonde!

Klopt, ik wil liever de witte…

Gezien de rest van je collectie zou ik gaan voor de Mido, Seamaster of de AT. Heb toevallig nav de verkoop van BB58 recent de hele post gelezen van eind december en mooi dat het nu weer kriebelt.

Als je een ‘beater’ wilt, de Mido.
De eerste 2 zijn duikers en kunnen plek innemen van de BB58, maar dan met meer kleur in je collectie.
De laatste twee zijn wat speelser maar kunnen ook formeel, zeker de AT naar mijn idee. Als je voor de AT gaat zou ik - gezien je al wat horloges op staal hebt - hem op staal kopen en dan los de rubber band met motief, die vind ik echt heel cool. De AT is overigens ook in het groen beschikbaar (aangezien je de groene Rolex hebt meegenomen), weet niet of dit 38mm is.

Ik ben het aan het typen, waar hebben we het over. Koop de AT: kleur, waterbestendig, ziet er heel cool uit en ook makkelijk weer door te verkopen mocht je het zat zijn. (Gezien je post in dec '19 acht ik die kans enigszins aanwezig :slight_smile: )

Of de blauwe of witte Seamaster.

Niet om een discussie aan te gaan, maar als je die 2 naast elkander legt en vergelijkt in afwerking… Dan zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn. Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken voor je :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

Wel benieuwd naar de reden. Heb je de zwarte en witte spreekt meer aan of past wit beter gezien rest van je horloges? Zwart en wit zien er beide top uit, af en toe de blauwe ook omdat het niet heel erg in your face lijkt te zijn qua blauw.

Ik heb de zwarte gekocht, meer een allrounder die nooit misstaat. Ik had bij de witte echter meer een juich gevoel. Ik wilde hem direct kopen. Toch voor de zwarte gegaan vanwege het veiliger aspect, zal ik maar zeggen. Hij is ook echt heel gaaf hoor.
Maar die witte… misschien moet ik er nog maar eens een gaan passen om te kijken. Of het juich gevoel nog steeds zo groot is, of alleen maar in mijn hoofd bestaat.

1 like

Haha, een erg herkenbare gedachtegang. Heb zo vaak de Seamaster overwogen, maar kan er gewoon niet over uit welke het eventueel zou moeten worden. Omega maakt echt mooie horloges vind ik. Speedmaster (verschillende varianten), Seamaster, AT, Globemaster…

Andere twijfel is de glimmende dial, heb het idee dat dit minder zal zijn met de witte. Daarnaast spreekt ook de BB58 aan met de meer matte look.

2 likes