Wat kan ik verwachten van de rikketik beurs

En dàt is het leuke ook!

Tussen de neppers, te hoog geprijsde “bekende merken”, Frankensteins, afgeragde vintage horloges liggen er soms ook horloges die je niet eerder hebt gezien…. Of wel……en leuk zijn…… nette staat…. correcte prijs….

Elke keer na de RikkeTik zijn er leden die daar een pareltje hebben gescoord die ze online nooit gevonden hadden!

11 likes

En zinloos! Klassiek zijn de vakkundige verslagen van @BG1👌🏼
:grin:

3 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

Er ligt altijd wel genoeg Seiko. De ‘interessante’ modellen zou ik wel voor uitkijken aangezien er veel frankenwatches worden aangeboden. Altijd wel leuk om rond te lopen en bepaalde horloges te passen die je voornamelijk alleen online ziet. Rob van Monsterwatches staat er vaak met nieuw spul.

1 like

Vorige rikketik editie heb ik deze beauty gespot :sweat_smile:
afbeelding

6 likes

Daar waag ik mij nog maar niet aan nog teveel amateur voor

1 like

Daarom maak ik hem ook :wink:

1 like

Aaah wat jammer nou.

1 like

Ja idd, valt mee dat niemand dit topic nog niet gesloten heeft.:grimacing:

1 like

Huh? Iedereen heeft dit topic toch niet gesloten?

8 likes

Wat kan je verwachten + tips

Verwachten:

• verwacht geen super dealtjes, als deze er al waren dan zijn ze onderling tussen standhouders of vroege volgens verkocht
  • spruitjes geur (volgens sommige)
  • veel klokken, horloges, onderdelen en gereedschap
  • veel franken horloges (samengesteld)
  • veel fakes (verboden maar alsnog niet controleerbaar voor organisatie)

Tips:

• koop een veelste duur lauw broodje kroket
  • maak een vast loop patroon anders ben je verloren
  • let goed op dieven en boefjes
  • heb je geen kennis van het gene dat je interessant vind en is er niemand mee die dit heeft dan niet kopen.
  • neem eigen horloges mee als handel/ruilwaar :grinning:
14 likes

Zelf ben ik nu twee keer op de beurs geweest en onderstaande zaken zijn mijn bevindingen.

Het aanbod in horloges en tools is de eerste keer overweldigend. Probeer dus vooral zoals al benoemd via een vast patroon de rijen af te gaan. Ik heb ook na de tweede keer wat zaken voor mezelf genoteerd waarnaar ik opzoek was.

Er is inderdaad veel nep te zien, en verwacht er vooral geen koopjes te doen. De prijzen zijn vaak veel te hoog, en wanneer je er een voorzichtige opmerking over maakt, kan je nog wel eens de wind van voren krijgen… Maar toch heb ik beide edities mooie deals gedaan, vaak door snel te handelen wanneer iedereen opruimt, dan lijken velen nog snel van zaken af te willen, en denken ze precies minder na.

Geniet er vooral van en spreek mensen aan, zo kom je uit op de meest interessante gesprekken en leer je nieuwe dingen.

Veel plezier!

9 likes

Potver, 2e taalkundige blunder vandaag. Ik stop nu met drinken anders koop ik ook nog iets in het blauw wat ik morgen niet kan herinneren.:crazy_face:

4 likes

Yep. Maar… Er is echt wel genoeg leuks te vinden. Moet je wel vroeg zijn, de krenten uit de pap kunnen pikken en veel kennis hebben over het specifieke merk/model.

En och, de rikketik heeft voor mij veel charme. Vooral de vintage horlogemakers materialen kraam (geen idee hoe die handelaar heet) is altijd leuk om mee te kletsen en klein materiaal van te kopen. Ook voor bandjes en ‘de kans op die ene parel’ blijf ik elke keer weer gaan.

1 like

Dit is trouwens wel een ding. Elke keer denk ik er weer een aantal te spotten. Van die sneaky onopvallende gastjes met vlugge handjes, met vaak een compagnon die met een vlotte babbel de boel afleid.

2 likes

Jezus zou zowat mijn kaartje weg geven, zoveel negatieve dingen. Bijna dan he.
Maar door zo’n organisatie nergens wat aan dan?

1 like

Nee joh, het is best leuk. Ben ook een keer geweest. Veel leuks te zien, maar de kans dat je wat koopt is klein. De waarschuwingen over fakes en hoge prijzen kloppen namelijk wel.

2 likes

Ik koop er altijd wat

Je moet goed van tevoren weten wat je gaat zoeken en over de horloges of gereedschap lezen

1 like

Lees me kapot de laatste tijd.

3 likes

Valt allemaal wel mee. De horloge wereld zit net als alle andere sectoren waar veel geld mee gemoeid is, vol met slangen. Ik vind de rikketik prachtig en verheug me nu al op volgende week

2 likes