Wat kan ik verwachten van de rikketik beurs

Het is gewoon leuk. De vorige keer heb ik een paar leuke Vostoks gekocht. Maar veel is inderdaad duur.
Nu zoek ik wat oefenhorloges. En wat bandjes.

2 likes

2 keer geweest en heb me prima vermaakt. Maar kwam meer om te kijken en wat mensen te ontmoeten. Met een half oog naar zeldzame voordelige Poljots 3133 gezocht. Zag er toen geen.
Later sprak ik @BG1 en die bleek voor mij uit gewandeld te hebben en een zeer fraaie ā€˜radiation’ Poljot gescoord te hebben voor uiteraard een nette prijs.
Die zie je bijna nergens en die lag daar gewoon! :grin:

3 likes

Komende Rikketik staat ie er niet

2 likes

Spruitjeslucht…

Mijn mazzel weer🤪

Als je van vintage houdt is de Rikketik een aanrader, het is tof veel klassieke modellen in het echt te zien. Ook is het ideaal om bandjes en ander klein spul te kopen.

High end vintage scoren op de Rikketik is alleen aan te raden als je heeeeeeeeel goed weet waar je mee bezig bent.

7 likes

Gewoon leuk! Oui, beetje vreemde lucht hangt er aldaar maar als je wat gereedschap zoekt is het leuk, onderdelen idem genoeg te vinden.

Lagen ook een paar parteltjes (naar mijn beperkt inzicht) tussen echt heul veul kramen met (oui) ook veel klokken en echt heel veel vintage horloges.

Een laf broodje kroket hoort er gewoon bij (m.i.). Ik heb een leuke tijd gehad tijdens mijn bezoek, niks gekocht dat wel… op dat klamme broodje kroket na dan…

2 likes

Gewoon gaan, unieke ervaring. Voor horloges vind ik de beurs de laatste jaren niet goed maar voor accessoires zoals doosjes, bandjes, gespjes en gereedschappen uitstekend. Succes!

3 likes

De Rikketik! Leuk begin van het Horologisch Hobby Jaar!
Inmiddels ook maar weer een kaartje besteld. Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ik weer!
Ik ga niet alle vier de keren in het jaar, maar wel zo’n twee keer. Ik vermaak me er altijd prima en heb eigenlijk geen last van de negatieve dingen die elke keer hier weer genoemd worden. Een keer bij een eerder bezoek een paar zeldzame ornamenten voor een antieke stoeltjesklok, die ik voor een vriend aan het restaureren ben, kunnen scoren. Dus ook de oude klokkenmeuk kan wel degelijk interessant zijn. 'T is maar net waar je naar op zoek bent.
Na elk bezoek kom ik toch altijd weer met wat leuke spulletjes en vaak ook nog een paar aardige (project) horloges thuis. Veel plezier voor niet zoveel geld. Een avondje uit eten en borrelen met zijn tweeen kost meer. En na een dagje Rikketik heb ik (meestal) geen kater, als ik tenminste geen kat in de zak heb gekocht (gebeurt zelden).
En verder is het altijd weer een plezier om wat mede hffers te zien en dan even een praatje te maken en een bakkie te doen. Of een lauw kroketje. Wel eens op de verzamelaarsbeurs in Utrecht geweest? Daar ruikt het pas naar spruitjes… en de rest… en de kroketjes zijn daar niet alleen lauw maar echt niet te vr… en de koffie is er ook niet lekker en niet te betalen. Dus in Houten valt het allemaal best mee.
Ik hoop dus weer op een plezierige dag en wie weet een leuke buit!
Hoop een aantal van jullie daar dus weer te zien!
Tot Zondag!

10 likes

Ik ben voornemens om een (aantal) horloge(s) mee te nemen naar de Rikketik beurs om daar in te ruilen.
Is het daar toevallig ook mogelijk om daar een horloge te verkopen als er geen leuke ruil mogelijk is?

1 like

Geen idee. Ik denk dat dat alleen lukt bij forumleden, maar je kunt het natuurlijk proberen bij de standhouders. Alleen: als ze er al op ingaan, denk ik niet dat ze veel willen betalen voor je horloges.

1 like

Ik heb er zat om me te nemen

1 like

Ook om te verkopen? Meenemen dan! :rofl:

Brutale vraag, maar als iemand een zwarte of blauwe rubberen Breitling band tegenkomt in 18mm dan hoor ik het graag. Banden zijn vrij lastig te vinden dus wellicht dat iemand van jullie er nog een tegenkomt op de Rikketik. Ik moet helaas werken anders was ik zelf even gaan zoeken daar.

1 like

Neem ik steekwagen mee​:rofl::rofl::rofl:

1 like

Kende ik nog niet.

Aha. Merci voor de uitleg van de grap. Ik zal de volgende keer opletten :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat wel helaas.

Ga je er eindelijk aan beginnen :see_no_evil:
5299b728f72041ae69dc7637aa3e72d1

Is het een idee om een meet and greet in de wandelgangen te houden, door iets herkenbaar te dragen?

1 like

Leuk, maar wat dan? Een sjaal met een horloge eraan? Een petje?

1 like

Ja. Ik ben al begonnen maar ik zit nog in de sloopfase.

2 likes

Nog een dingetje voor mensen die voor het eerst gaan: je moet bijnaoveral contant betalen.

3 likes

Inderdaad, buitengewoon irritant

1 like