Wat kan nog bij mijn collectie met 10k budget?

Hallo iedereen.

Bloed kruipt waar t niet gaan kan en wil (wellicht met een knaller) in 2020 weer wat nieuws kopen. En dan toch maar stoppen. Maar goed who am I kidding

Budget max € 10k. Dat mag opgebruikt worden maar hoeft niet.

Core collectie waarvan niks weg gaat

  • Rolex - 126234 (Dj blue Fluted 2019 model)
  • Rolex - Explorer
  • Tudor – BB58
  • Zenith – El Primero
  • Grand Seiko – SBGH 001 ( Oud logo hi beat)
  • Grand Seiko – SBGW 253
  • Meistersinger – Sathora

Nu weet ik eigenlijk niet goed wat hierbij kan, ben niet echt heel erg thuis in de categorie + 8k

Hersenspinsels:

Wat het niet gaat worden is in ieder geval de GO Panomaticlunar. Te dik.

Over een JLC Ultra Thin Moonphase twijfel ik ook omdat ik met de GS 253 eigenlijk mijn ultime dresser zonder complicatie gevonden heb.

Tevens is de JLC de afgelopen paar jaar van ongeveer €8800 naar €9600 gegaan. Flinke prijsstijging. Nu zijn dit toevallig Maanfases. Iets wat ik nog niet heb.

Verder de merken die MIJ aanspreken en de modellen die erbij horen, though zelfde prijsklasse als wat ik nu heb.

Rolex: Op white 39 mm blijft mooi en daarnaast vind ik de Millgauss blue heerlijk eigenwijs
GS: De Snowflake moet ik maar weer eens passen. Die dail blijft zooo mooi. Alleen 41 mm. Ik weet t niet. Wellicht toch wat te groot.

Daarnaast SBGR261 met zijn ivoorkleurige wijzerplaat is ook wel iets wat me aanspreekt.

Wat me ook verrast heeft is de JLC Reverso medium.

Verder laat ik me verrassen met suggesties vanuit jullie kant want meerendeel van mijn collectie is al sportief.

Verder.

  • Nieuw. Geen gebruikte
    -Max 40 mm
    -Geen rare of obsure dingen zoals dat horloge met t gezicht van een clown die de tijd aangeeft of dingen a la Hublot of Franck Muller.
  • Sta ook open voor de kleinere merken als Ochs und Junior en Hentschel. Weet dat sommige een Ochs hebben hier maar heeft iemand ook ervaring met Hentschel toevallig?
  • Liefst iets met geen of bijna geen wachttijd

Ik laat me verassen wat jullie mij nog aanraden/adviseren

4 likes

Bedoel je deze?
Is via jomashop of chrono24 nog niet zo duur.
image

De Mut Moon is een topper en idd grijs nieuw al rond de 6500 te krijgen. Beste bang for buck anywhere.

1 like

Misschien een leuke Orient Bambino. :wink:

12 likes

Valt me op dat je geen Rolex Submariner hebt terwijl dat voor veel mensen wel een ultiem horloge is.
Misschien ben je geen type voor een duiker maar je hebt wel een tudor BB58, dus…
Het is maar een opmerking.
Met een JLC erbij wordt het in elk geval wel een nog diversere verzameling.

Pre moon speedy. Oh laat maar met je eisen :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Prachtige collectie! Ik kan je een Jaeger lecoultre ten zeerste aanbevelen. Ik heb getwijfeld tussen de mut moon, master control chrono en master control memovox. Ik heb uiteindelijk voor de alarm functie gekozen maar mijn inziens allemaal toppers!

Ik zou ze echt is in real life gaan bekijken en wellicht overtuigd er eentje zoals dat bij mij gebeurde :innocent:

16 likes

Cartier Santos misschien?

(Foto geleend van @anon48385240EV)

19 likes

Koop liever in Nederland bij een AD. Hoor over Jomashop soms dingen met garantie enzo. Denk niet dat een AD in Nederland 30% gaat geven tov de 9600 nieuw momenteel… :frowning:

3 likes

Ik heb m eerlijk gezegd nog nooit om gehad :roll_eyes: maar goed die kom je ook niet zomaar tegen bij een AD. En dan de wachtlijst en iets met listprice. Ik zal nooit voor een horloge meer dan list betalen.

Heb echt voorkeur voor model zonder (al te veel) wachttijd

Een Cartier tank.

2 likes

Doe er btw en invoerrechten bij en ik vermoed dat je prima kan slagen voor een soortgelijk bedrag bij een Europese AD (veel leuker ook mijn inziens)

1 like

Yup, Jomashop doet niet aan garantie en geven ook niet de originele garantiekaart met het horloge mee.

Niet helemaal waar; je hebt geen fabrieksgarantie, maar wel hun eigen garantie. Je bent dus aan de aftersales van Jomashop overgeleverd. :sweat_smile:

Waarom uit de US halen als er binnen de EU zat handelaars zijn die m aanbieden voor 3k onder list (!). Een greep:

1 like

Raar ding. Heel plat en het uurwerk ratelt nogal. Iets te groot voor mij iig.

Vierkant valt meestal een stuk groter dan rond inderdaad, verder heb ik hem nooit zelf in de vingers gehad, dus over de kwaliteit kan ik niks zeggen. :sweat_smile:

10k…, ga voor een Rolex, altijd goed.

Euh nee hoor… En waarom dan niet zou je vragen? Nou, misschien door een gebrek aan onderscheidendheid? Maar goed, dat is mijn mening en die is net zo veel waard als jouw mening :yum:

10K ? Dat wordt een lastige…

2 likes