Wat kan nog bij mijn collectie met 10k budget?

Haha. Raar zou ik niet zeggen. Maar “speels” misschien wel. Dat vind ik in het weekend leuk, maar wil ik tijdens het werken meestal niet “uitstralen”.

Gek genoeg was dit het eerste horloge waarvan mijn vrouw bij het passen zei: “die is leuk; die moet je kopen!”. Toen ik vroeg waarom zei ze: “deze is gaaf, niet saai en lijkt niet op alle anderen die je al hebt”.

3 likes

Ik heb slechts één tip voor je, naar mijn smaak misschien wel het mooiste horloge dat ik de afgelopen tijd zag;

Girard Perregaux Laureato

2 likes

Plaatje !!! :joy::wink::wink:

1 like

Nou vooruit dan maar



5 likes

Rare kruising tussen Patek Nautilus en een Royal Oak i.m.o…

7 likes

Die werd toch niet gevraagd? Dat mag topic starter toch lekker zelf beslissen?

Kun je niet kappen met je negatieve reacties in topics of over horloges die toch niets toevoegen? Je bent ook al overal Seiko aan het afzeiken. Dat heeft toch geen nut?

Stel je voor dat iedereen hier in elke topic over een horloge of merk waar hij/zij niets mee heeft een negatieve reactie gaat plaatsen. Dat gaat toch helemaal nergens over!?!?!?!

Laat je negatieve reacties gewoon lekker achterwege als het niets toevoegt aan het onderwerp.

Mijn 0,02 euro.

3 likes

Wat bedoel je met die werd toch niet gevraagd? Het is alleen een mening. Raar is meteen negatief? Verkeerde been uit bed gestapt zeker?
Ik reageer op de tip van EVH. Misschien eerst lezen voordat je post?

4 likes

Deze …

3 likes

imagehttps://media.giphy.com/media/SYG2QzK6sqMarR3nQf/giphy.gif

1 like

Wauw, dus dit voegt wat toe voor topicstarter… hoe jij over de looks van een horloge denkt.

Heeft in in dit geval toch geen enkele meerwaarde? Gaat toch totaal niet over je mening. Topicstarter vraagt feitelijke input. Niet ieders mening over de horloges die voorgesteld worden.

Maar laat maar zitten want als ik dit moet uitleggen is het al duidelijk dat je het nooit gaat begrijpen.

1 like

Volgens mij begrijp jij het niet? Er is geen een negatieve noot in dit topic van mij. Ik stel zelf suggesties voor. Ik heb Girard Perregaux hoog zitten en kende dit model niet. Je kan niet ontkennen dat dit model veel invloeden heeft van Patek en AP. Dat had ik van dit merk niet verwacht. Dat vind ik dus raar maar die mening mag ik niet hebben blijkbaar…

5 likes

Dat gaat van bijna standaard naar heavy aangepast, afhankelijk van het model.

Zowiezo de moeite waard om ze eens in het echt te bekijken. Vaak erg uitgesproken ontwerpen maar qua afwerking gewoon heel erg goed.

1 like

Die mening mag je zeker wel hebben. Net zoals mijn mening gevormd wordt door veel van je andere reacties.

Dat is prima maar doe dat dan in die betreffende topics en hiet hier. alleen Seiko werkt als een rode lap op een stier bij mij hoor. En ik denk dat daar je frustratie zit. Ik kan me geen ander merk heugen waar ik echt negatief over ben.

1 like

Wat bij mij het eerste opkomt is een A. Lange & Söhne Saxonia. Werkelijk prachtig. Daar zou ik rustig nog net even iets langer voor sparen aangezien ze iets buiten budget liggen. Makkelijk praten van mijn kant natuurlijk haha.

Grappig genoeg bestond de oorsprongkelijke Laureato volgens mij eerder dan de oorspronkelijke Nautilus.
Maar het is inderdaad een Genta-achtige design, zonder dat het door Genta is ontworpen.
Maar ach, he of Genta nu die hele categorie mag claimen :wink:


Dan is de moderne nog een stuk mooier :grin:

Edit:

Bron en leesvoer gevonden enzo

3 likes

Je moet alleen aan Lange&Sohne heel vriendelijk vragen of ze deze alsjeblieft in het staal willen maken om een beetje in je budget te passen. Maar dan ben je wel klaar hoor! :sunglasses::+1:

7 likes

Wat is er feitelijk aan de vraag welk horloge moet ik kopen? Er worden meerdere horloges aangedragen, wat toch enige schijn van subjectiviteit moet wekken…

1 like

Speedmaster is 40. Die 42 is een fabel waarbij ze de crownguards hebben meegerekend.

2 likes

Laten we die frustraties eens beperken tot een minimum. Ik zie laatste tijd zo veel afzeik berichten dat siert het forum echt niet.
Die GP wordt aangedragen als optie en daar komt vervolgens een mening op, die ook weer leidt tot meer feitelijke input. Zo kan de TS toch prima een afweging maken?
Dit topic gaat juist om input, ideeen en meningen.
Anders kun je ook naar de website van S&C verwijzen :rofl::joy::rofl:
#doeeenslief

1 like