Wat kan nog bij mijn collectie met 10k budget?

In jouw bericht lijkt het net of ik mensen loop af te zeiken voor het geven van een mening. Ik probeerde juist aan te geven dat dit topic (en eigenlijk het hele forum) juist om meningen draait.

In dit topic word info gevraagd over de aanschaf van een horloge rond de 10 k.
Als iemand dan een horloge voor dat budget laat zien is dat geen mening maar een voorbeeld.
Meningen over een bepaald aangedragen horloge is dan offtopic.
Er zijn genoeg topics war om een mening wordt gevraagd, daar mag dan positief of negatief op gereageerd worden, daar wordt dan ook om gevraagd.
Hier is die vraag niet aan de orde.
Verder een leuk topic hoor, zo zie je nog eens iets voorbij komen op horloge gebied.

groetjes en veel zoekgenot

Lenno

1 like

Dat dus!

En verder:

https://www.bucherer.com/de/en/product/iwc-schaffhausen-portugieser-chronograph-iw371492=1316-292-4?categories=watches&filter={watches}{facetedsecondlevelcategory_s}{iwc-schaffhausen}&sort=relevance#activePage=0&scrollPosition=100

4 likes

Die idd.

Hoe groot is die l2l? Heb ik even een beeld of ik m uit mijn hoofd moet zetten of niet.

Ik heb m om gehad in rose goud. Man man man. Die achterkant ook. Om van te kwijlen.

Ubergrail die ik nooit zal hebben. Die kost bijna 30k vanaf. Ga ik never uitgeven aan een klok. Zit nu al in een categorie (daarom dit topic) te kijken die ik zat vind.

Echter

Als ze die in staal ( want alleen goud momenteel) zouden maken en daar een prijskaartje van max 13k aan zouden hangen wist ik t wel… Doorsparen.

1 like

Beide goeie suggesties. Heb nog nooit een BP omgehad. Dacht dart ze tegenwoordig ook 38 mm in t assortiment hebben.

IPW le petit prince heb ik gepast en mijn twijfels. Vond de lugs toch net iets te lang voor mijn pols

Natuurlijk niet, er wordt om een advies gevraagd. Iets afraden, is ook een advies. Verder zijn topics bedoeld om een discussie te kunnen voeren ipv eenrichtingsverkeer van mensen die reageren naar TS.

Als het enkel om voorbeelden zal gaan, is een link naar chrono24 met alle horloges onder de 10k het enige juiste antwoord. Als iemand daar een enkel voorbeeld uit zal tillen zit daar een eigen voorkeur (dus mening) in…

2 likes

Natuurlijk, afraden is ook een advies maar in dit geval werd er niets afgeraden.
Het bepaalde horloge werd afgekraakt terwijl het een prachtig merk is, dat het betreffende horloge kenmerken heeft van andere merken heeft daar niets mee te maken, dan kunnen we elk merk horloge wel afraden als dat het criterium is.
Zo zie je maar weer, iedereen heeft gelukkig een eigen mening en we zijn allemaal dol op horloges :grin:

groetjes Lenno

1 like

41 mm :slight_smile:

@Temporis, ja sorry das niet zo lief van mij.
Ik vond jouw samenvatting juist heel correct.
Mijn reactie was bedoeld op @El_penumbra die @dreski aanvalt om zijn mening.

Nu gaat het dus helemaal mis…

Even resumerend:

  • dreski geeft zijn ongezouten mening
  • el_penumbra stoort zich aan de bijdrage van dreski
  • ik stoor me aan de reactie van el_penumbra
  • temporis stoort zich aan mijn ongelukkig gekozen citaat…

Conclusie: het is allemaal de schuld van Dreski!
:rofl::joy::rofl:
Excuses aan iedereen, ik ga lief doen nu

2 likes

Wanneer ik mijn ongezouten mening ga geven wordt de strekking van mijn teksten toch wel iets anders hoor.:kissing:

2 likes

Wat denk je van een Piaget Polo evt Polo S ? In verschillende kleuren dials verkrijgbaar…

4 likes

Dit horloge leek me een mooi model, maar viel
me in het echt eigenlijk tegen. Zou hem iig eerst ergens passen.

2 likes

Je zit in een luxe positie en omdat je een nogal brede keuze range vraagt, zou mijn antwoord op je vraag zijn, maak een shortlist van 4 of 5 horloges en ga daar mee aan de slag.
Neem je tijd, lees reviews, zoek op het internet en maak een lijst vd verschillende aanbieders binnen & buitenland.

Zo vergaar je kennis en krijg je een overzicht van de prijzen. Bezoek vervolgens een aantal juweliers en handelaren en laat je voorlichten.

En dan na een ontzettend leuke zoektocht, koop je Jouw horloge waar je gelukkig mee wordt.

Mijn shortlist (all binnen jouw budget) zal ik je niet onthouden (welke het bij mij geworden is volgt tzt in de NA topic):

5 likes

Ik heb de komende tijd meer dan genoeg te passen. Dank voor alle suggesties.

Vraag me af mbt de kastvorm of die Piaget wel gaat passen…

Moet wel bekennen dat ik gisteravond weer eens door de Nomos catalogus aan t bladeren was… Blijft een mooi merk en heb de Orion verkocht voor de GS SBGW 253.

Toch mis ik de Nomos :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Dus die 10 K zou zomaar eens verdeeld kunnen worden. Nier per se aan een horloge

Deze had ik. Toch maar weer aanschaffen?

Of een andere Nomos

Een van deze drie.

Wat hebben we toch een ku*hobby. En eigenlijk nog nooit gehad. Sellers remorse… Al is de SBGW 253 voor mij toch wel de mooiste dress watch zonder complicatie.

2 likes

Met 10 k in de pocket bij gemis direct bestellen. Je houdt genoeg over voor ander moois.

1 like

No brainer, net uit en valt binnen het budget, welliswaar groter dan 40mm maar titanium maakt de extra 2mm wel goed:

MOOISTE SEAMASTER SINDS DE SM300 en PETER BLAKE! :heart_eyes:

3 likes

Toch nog een Rolex DJ erbij?

3 likes

Goed na wat te hebben nagedacht de afgelopen dagen maar toch besluiteloos na eea gepast te hebben

. Omdat t allemaal wat heeft en ik t toch niet allemaal kan hebben… Wat zouden jullie doen?

.[poll type=multiple min=0 max=2 public=true]

  • Optie 1. Ga voor een Rolex OP white.
  • Optie 2. Ga voor een Nomos Atlantik Neomatik. Blauw of wit/ GS SBGV225
    [/poll]

(Gaat volgens mij niet helemaal goed met de poll toevoegen. Hoe is dit aan te passen of kan iemand dit wellicht doen?)