Wat kan nog bij mijn collectie met 10k budget?

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Ergens in 2020 zal er geld worden uitgegeven. Al komt er soms iets tussen zoals nu mbt de oude liefde die weer thuis komt ik ik simpelweg t vertik van die 10k meer te maken at the moment.

GS heeft me met de quartz verrast. Wat een mooie wijzerplaat, top afwerking en een vd best quartz uurwerken ter wereld. Maar goed de prijs van 2.5k voor quartz

Nomos: Heb de Orion omgehad (en achteraf blij dat ik m niet gekocht heb) en de Ahoi Neomatik Blauw. Ook super, bijna zwarte wijzerplaat en superdun uurwerk. Ik wil de witte wijzerplaat ook eens zien in t echt en dan maar eens kijken.

Rolex OP white: Die is weliswaar niet zo wit is als bijv mij GSen. Meer wat gebroken wit.

Reverso: Eens totaal wat anders. En al bijna 90 jaar tijdloos. Kan echt niet groter dan medium hebben. Die blauwe is net weer wat (te) groot. Nog maar eens gaan passen.

En dan valt er nog genoeg te passen… Gezien de vele suggesties

Daarom zeg ik ook moet ik t wellicht wat betreft budget. Nomos + Rolex kan bijv. Jeager en GS kan… Nomos en JLC kan:crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

2 likes

@Daan010. Dank voor t aanpassen van de pol :grinning:

1 like

Vind ik ook te veel op AP lijken…

Is ook mijn mening :slight_smile:

144 berichten en niemand oppert een @stefanketelaars? Met zo’n budget kan je misschien iets heeeel speciaals krijgen in samenspraak met deze HF-grootmeester.

2 likes

Ik weet niet of @stefanketelaars ook kleinere maten maakt a la dress?

Verder deze maar eens gaan passen over een kleine maand.

Kijken wat die met me doet.

Heb de volledig onbereikbare maanfase om gehad. Wat een apparaat.

3 likes

Gratis cursus zelfbeheersing. Nou ja, gratis zolang je je kunt beheersen natuurlijk… :grin::smile:
Ik heb zelf makkelijk praten trouwens. Voor aankoop van een horloge boven de € 500,-- ga ik van vrouwlief ‘never nooit’ groen licht krijgen, ténzij ik m’n eigen foto-apparatuur ervoor verkoop. Maar ja, dan kan ik die hobby niet meer uitoefenen…

Deze!

3 likes

PVO zn JLC MUT Moon staat toch te koop?

Altijd bij je eerste gedacht blijven! Zeker met deze hobby.
En je houdt nog wat kruit over…

Hij is er nog ja! :grin:

Jaaa doen!

Spijtig dat m’n 2019 budget al op is zeg… staat hoog op verlanglijst

1 like

Die moet ik eerst in t echt zien in een GS botique. Volgens mij word t m dat niet in Europa?

Nope, US only.

Handelaar heeft er eentje in Luik.

Zag m idd ook al staan. Alleen wil dan toch echt de zilveren wijzerplaat. Anders was er gisteravond al een bericht de deur uit gegaan naar PVO.

Hier ook weer even een update.

De Orion is zoals de meeste wel weten op t oude nest en dan is er opeens wat minder budget

Voordat ik echt knopen ga doorhakken wil ik volgende week in Duitsland een kijken wat een A lange & Sohne met me doet. Vind ik m echt heel cool dan ga ik me heel rustig houden in 2020 :sunglasses:

Zo niet dus geen klik en ik blijf een vanaf prijs van 15 duizend en een beetje HEUL veel geld vinden voor 1 klok. Neem aan dat t woord korting niet bestaat in dat segment?

Dan komt er sowieso 1 GS in 2020. En dat gaat zo goed als zeker de SBGV225 worden.

Over een goede tweede moeten we toch maar een nadenken. Ondanks wellicht wat te groot blijft de Snowflake mooi en de zwarte hi beat is ook een optie vooral omdat ik weet dat er dus een structuur in zit. Blauwe Springdrive zou ook kunnen.

Mocht t geen tweede GS worden. Dan staat een Reverso met stip boven aan. ( In t segment van + €5000,

Want tsja Nomos is er met de Ahoi Neomatik ook nog… Hoop wit ook te kunnen passen… volgende week.

Begin een beetje Rolex moe te worden. Ook nog die prijzen omhoog met productie omlaag…

Onderstaand is mijn persoonlijke beleving. Heb immers 2 Rollies en 2 GSen

Voor mij is GS THE way to go at the moment. Top klok. Betere afwerking als Rolex. Standaard automaat van GS 72 uur gangreserve en dat tegen pakweg zo een 1000 ekkies meer dan een OP… Tsja.

3 likes

Ik paste de versie in witgoud met een zwarte plaat en die lijkt grijs te krijgen te zijn rond de 20k. Dit is natuurlijk het dubbele van je budget maar het is weer minder dan 30k;-) Deze staat bij mij in ieder geval bovenaan de lijst.

Wel eens aan whisky gedacht?

1 like

Bedoel je die met maanfase?

Zekers alleen whisky moet gedronken worden. Niet in een kast staan. Voor mij dan…

1 like

Je zal het niet geloven maar je kan dus ook beide doen!:scream: